וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי: איטליה מענה מהגרים כדי שימסרו טביעות אצבעות

בדוח שהגיש הארגון נטען כי נספרו לפחות 24 מקרים של אלימות קשה, התעללות, עינויים ומכות חשמל כדי להכריח את המהגרים למסור סימן מזהה. ממשלת איטליה והנציבות האירופית דחו את הטענות

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל פרסם אתמול (חמישי) דוח שבו האשים את ממשלת איטליה בהתעללות במהגרים על מנת להשיג מהם טביעות אצבעות. לדברי הארגון, נספרו לפחות 24 מקרים של התעללות קשה שכוללת עינויים, אלימות ואף מכות חשמל. ממשלת איטליה דחתה את הדוח וטענה כי הוא מלא בשקרים. גם הנציבות האירופית הטילה ספק בממצאי הדוח.

לפי חוקי האיחוד האירופי, המהגרים חייבים להישאר במדינה הראשונה ביבשת שאליה הם מגיעים. שם, הם מחויבים למסור טביעות אצבעות. מהגרים רבים מגיעים ליבשת בצורה שאינה חוקית ומסודרת ולכן מסרבים למסור טביעות אצבעות, מחשש שיגורשו חזרה לארצם. לפי אמנסטי, משטרת איטליה נוקטת שיטות אלימות כדי להכריח את המהגרים למסור את הסימן המזהה. מפקד המשטרה באיטליה, פרנקו גבריאלי, הכחיש שימוש באלימות כלפי המהגרים, אם כדי לזהות אותם ואם כדי להשיבם למולדתם.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
אחרי מות חיילים אמריקנים: 30 נהרגו בתקיפה אווירית באפגניסטן
טורקיה: המשטרה עצרה את שני מנהיגי המפלגה הכורדית
מאות מהגרים טבעו למוות בים התיכון מול חופי לוב

מהגרים מגיעים לחוף קטניה, סיציליה, איטליה, מאי 2015. רויטרס
"הלחץ לגלות נוקשות הוביל לעינויים". מהגרים אפריקניים בסיציליה, 2015/רויטרס

"הלחץ של האיחוד האירופי על איטליה לגלות נוקשות כלפי פליטים ומהגרים הוביל להתעללות קשה, שבמקרים מסוימים הגיעה עד לכדי עינויים של ממש", נמסר מאמנסטי. בדוח הארגון מוזכרת צעירה בת 25 מאריתריאה שהעידה כי שוטרים סטרו לה בפניה שוב ושוב עד שהסכימה למסור טביעות אצבעות. נער בן 16 וצעיר בן 27 העידו כי השוטרים צבטו את איברי מינם באמצעות צבת בניסיון לשכנע אותם למסור טביעות אצבעות.

"ישבתי על כיסא אלומיניום שבו היה פתח", סיפר הצעיר, שהגיע לאיטליה מסודאן, "שוטרים החזיקו את הכתפיים שלי ואת הרגלים שלי, לקחו צבת ותפסו את איבר המין שלי. אני לא יכול להסביר כמה כואב זה היה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
טביעת סירת מהגרים לחופי לוב, 25 במאי 2016. חיל הים של איטליה, אתר רשמי
יותר מ-150 אלף מהגרים הגיעו לאיטליה מאז תחילת השנה. סירה שהתהפכה בים התיכון/אתר רשמי, חיל הים של איטליה

מתאו דה בליס, חוקר מטעם האמנסטי, סיפר ל-BBC כי המהגרים היו נתונים ל"התעללות מחרידה". "אספתי עדויות של אנשים שסיפרו איך הם הוכו ויותר מזה – חושמלו, רק כדי להכריח אותם למסור טביעות אצבעות", אמר.

בנציבות האירופית טענו כי הם לא מכירים אף התעללות במהגרים ברחבי היבשת וכי זכויות המהגרים אינן מופרות. לפי הנתונים, מאז תחילת השנה, יותר מ-150 אלף מהגרים ניצלו מסירות גומי בים התיכון והועברו לאיטליה. בשלוש השנים האחרונות הגיעו לאיטליה באמצעות סירות יותר מ-470 אלף מהגרים. מאז תחילת השנה 3,750 טבעו למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully