וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מות חיילים אמריקנים: 30 נהרגו בתקיפה אווירית באפגניסטן

עוד עשרות אזרחים נפצעו כתוצאה מהתקיפה האווירית שיזמה נאט"ו במחוז קונדוז עקב מות שני חיילים אמריקניים. אזרחים נשאו את גופות קרוביהם והפגינו: "הם היו חפים מפשע". 26 לוחמי טליבאן נהרגו במתקפה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

30 בני אדם נהרגו בתקיפה אווירית של הצבא האפגני המגובה בכוחות נאט"ו - כך מסר אתמול (חמישי) מחמוד דאניש, דובר מושל מחוז קונדוז שבו התרחשה התקיפה. לדבריו דאניש, לוחמי טליבאן שנגדם כוונה התקיפה התחבאו בבתי אזרחים. 25 אזרחים נוספים נפצעו בתקיפה ו-26 לוחמי טליבאן נהרגו, בהם שני מפקדים. עוד הוסיף הדובר כי נאט"ו יזמה את התקיפה בעקבות מותם של שני חיילים מצבא ארצות הברית מוקדם יותר אתמול. עד כה לא פורסמו שמותיהם של החיילים.

"לצערנו, יותר מ-30 אזרחים, כולל נשים וילדים, נהרגו במהלך הלחימה. זו היתה תקרית איומה", אמר אסדאללה אמרחיל, מושל המחוז. מנאט"ו נמסר כי לא ברור אם האזרחים מתו כתוצאה מהמתקפה האווירית או בעקבות לחימה על הקרקע. בנוסף, הודיעה הברית כי תחקור את כל מקרי המוות.

עוד ידיעות מהעולם:
לא חסינים מעונש: נסיך סעודי נידון למלקות ולמאסר
סרט חדש חושף: כך דאעש מגייס לשורותיו תושבים מהמערב
מאות מהגרים טבעו למוות בים התיכון מול חופי לוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחוז קונדוז שבצפון אפגניסטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר התקיפה הפגינו אזרחים בסמוך ללשכתו של המושל, כשהם מתייצבים לצד גופותיהם של בני משפחתם שנהרגו במתקפה. אחד האזרחים נשא בידיו גופת תינוקת בת יומה כשהוא מוחה על התקיפה הקטלנית. אזרח אחר, פועל בן 55, אמר: "אני שבור לב. איבדתי שבעה בני משפחה. אני רוצה לדעת, למה הילדים החפים מפשע האלה מתו? האם הם היו טאליבן? לא, הם היו חפים מפשע".

המבצע התרחש באזור קנדהארי, כחמישה קילומטרים ממרכז העיר קונדוז שבלב המחוז, שבאזורים גדולים בו שולטים כוחות המורדים. הלחימה בין ארצות הברית וארגון הטליבאן הסתיימה באופן רשמי בשנת 2014, אך כוחות מיוחדים אמריקניים המשיכו לספק תמיכה לצבא המקומי, שמאז תחילת השנה נהרגו 5,500 מחייליו.

(עדכון ראשון: 22:43)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אזרחים באפגניסטן לצד גופת אזרח שנהרג במתקפת הצבא על הטליבאן במחוז קונדוז, נובמבר 2016. רויטרס
"הם היו חפים מפשע". אזרחים ליד קרוב משפחתם שנהרג במתקפה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully