וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חסינים מעונש: נסיך סעודי נידון למלקות ולמאסר

התקשורת המקומית לא חשפה את העבירות שבגינן הורשע בן משפחת המלוכה ואת זהותו. לפני כשבועיים הוצא להורג בצעד נדיר נסיך אחר ממשפחת המלוכה שהורשע ברצח

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: מאה מלקות לגבר ולאישה באפגניסטן - עונש על ניאוף)

נסיך סעודי נידון למלקות ולעונש מאסר בבית כלא בג'דה שלחופי הים האדום - כך דווח היום (רביעי) בתקשורת הסעודית. העיתון "עוקאז", שדיווח על העונש, לא פירט מהי העבירה שבגינה נידון הנסיך למלקות וכמה מהן קיבל. כמו כן, לא נחשפה זהות הנסיך.

העונש בוצע כבר ביום שני על ידי איש משטרה, לאחר שנערכו לנסיך בדיקות רפואיות כדי להבטיח שהוא כשיר לכך ושהוא חזק מספיק לעמוד בעונש. המשתמשים ברשתות החברתיות בממלכה לא נותרו אדישים לידיעה הלא שגרתית. כמה מהם ציינו שהדבר מראה כי החוק האסלאמי, השריעה, לא מבחין בין נסיך לבין אדם מהשורה. עם זאת, אחרים סברו כי מדובר בניסיון של בית המלוכה להשקיט את העם שאינו מרוצה מהקיצוצים הכלכליים שביצעה הממשלה.

עוד בוואלה! NEWS:
הוועדה היא ניצחון קטן לכחלון – והסולם שיביא את נתניהו לחיסול התאגיד
תיעוד מ"חתונת הדמים": הקורבן מדדה אחרי שנדקר - ומתמוטט בכביש
"אכזריות בלתי רגילה": מאסר עולם לנער שרצח את דפנה מאיר בעתניאל

ההכנות לתפילות חג הקורבן במסגד הגדול במכה, שבערב הסעודית, 9 בספטמבר 2016. רויטרס
מקפידים על החוק המוסלמי, השריעה. מתפללים מוסלמים במכה/רויטרס

ארגון זכויות אדם ציטט פעילי זכויות מקומיים שאמרו כי המלקות נעשות באמצעות מקל על הגב ועל הרגליים של העבריינים המורשעים. המלקות אמנם משאירות חבורות, אך לא פוצעות את העור.

לפני כשבועיים הוצא להורג בצעד נדיר נסיך אחר ממשפחת המלוכה בערב הסעודית. הנסיך הזוטר, תורכי בן סעוד אל-כביר, הוצא להורג לאחר שבית משפט הרשיע אותו ברצח. סוכנות הידיעות הממלכתית פרסמה הודעה מטעם משרד הפנים ובה נמסר כי לפני כארבע שנים ירה אל-כביר למוות באדם לאחר קטטה שפרצה ביניהם. בהודעת המשרד נמסר עוד כי "הממשלה נחושה לשמור על הסדר ועל יציבות ביטחונית, ולעשות צדק על ידי יישום החוקים שניתנו לנו על ידי אללה". שיטת ההוצאה להורג לא פורסמה. עם זאת, רוב ההוצאות להורג בממלכה נעשות באמצעות עריפת ראש עם חרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully