וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט חדש חושף: כך דאעש מגייס לשורותיו תושבים מהמערב

3.11.2016 / 17:31

מרטין הימל, מפיק ובמאי הסרט "סמויים בדאעש", הסביר באולפן וואלה! NEWS כיצד נוצרו הדמויות, ועל הקשר שנוצר בינן לבין מגייסים של "המדינה האסלאמית" ברשתות החברתיות

צילום: באדיבות הסרט 'סמויים בדאעש', עריכת וידאו: עמרי וייס.

הערוץ הראשון ישדר הערב (חמישי) את הסרט הדוקומנטרי "סמויים בדאעש", העוקב אחרי גיוסם של גבר שבדי ואישה אוסטרלית לשורות "המדינה האסלאמית". מרטין הימל, המפיק, הבמאי ואחד מיוצרי הסרט, הסביר היום באולפן וואלה! NEWS כיצד נוצרו הדמויות, במטרה לתעד את הליך הגיוס לשורות הארגון.

"הוחלט ליצור דמויות פיקטיביות שימשו פיתיון ברשתות החברתיות לאנשי דאעש", סיפר. מומחים משירותי ביטחון לשעבר שיש להם ידע בעיצוב אישיות של סמויים יצרו שתי דמויות פיקטיביות: תאו, שבדי, ושרה האוסטרלית. "הם שני האנשים שגויסו למשימה", הוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבוקש מספר 1 בשבדיה. מייקל סקרמו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הושקע זמן רב בבניית כל אחת מהדמויות: סטודנטית מאוסטרליה שמגיעה ממשפחה מפורקת, אינה בקשר עם אביה המוסלמי ומפתחת קשר לאסלאם הקיצוני. ותאו, בחור משבדיה שמגיע גם הוא ממשפחה מפורקת, ואביו מת. לשתי הדמויות נפתח דף טוויטר, הם מדי פעם מצייצים ומאמצים דמויות גיבורים של דאעש", אמר.

במהלך הסרט מפתחת שרה קשר עם אום חמזה, מגייסת של דאעש משבדיה במקור שחיה בא-רקה שבסוריה. חמזה מציעה לשרה להתחתן עם בעלה של בתה כאישה שנייה. "מאוחר יותר שרה גם מנהלת שיחה עם החתן המיועד שהוא פעיל דאעש, מייקל סקרמו, הוא מוגדר כמבוקש מספר 1 של שבדיה", אמר הימל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הייתה אמורה לעבור את הגבול לסוריה דרך טורקיה. שרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"השניים קובעים להיפגש, ושרה אמורה להגיע מאוסטרליה ולעבור את הגבול לסוריה דרך העיר אורפה שבטורקיה ושם להינשא לו. בשיחת סקייפ מצולמת הוא נותן לה הוראות מדויקות ועצות כיצד לעבור את הגבול", הוסיף. "במקביל, תאו יוצר קשר עם פעיל דאעש שקובע לפגוש אותו בבריסל".

לדברי הימל, יוצרי הסרט החליטו שלא לקיים את הפגישה כדי שלא לסכן אותו. "המפגש הזה אמור היה להתקיים חצי שנה לפני מתקפת הטרור בבריסל". במהלך הסרט מגיעים היוצרים לשבדיה ושם פוגשים את חמזה לאחר שברחה מסוריה. שם היא מספרת שהיא עדיין תומכת בדאעש ומאמינה שסוריה היא המקום הבטוח ביותר לנשים מוסלמיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully