וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: המשטרה עצרה את שני מנהיגי המפלגה הפרו-כורדית

המשטרה פשטה על בתיהם של המנהיגים המשותפים ועצרו אותם, כמו גם 13 חברי מפלגה נוספים. לטענת הממשל, המעצרים הם במסגרת המאבק בטרור. שמונה נהרגו בפיגוע בבירת המחוז הכורדי. דיווח: פייסבוק, ווטסאפ וטוויטר נחסמו

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: הנשיא ארדואן, אתמול, תקף את גרמניה בשל הביקורת מברלין על צעדיו האחרונים)

שני מנהיגי המפלגה הפרו-כורדית בטורקיה (HDP) נעצרו הלילה (שישי) בבתיהם על ידי המשטרה במדינה. יחד עמם, נעצרו עוד 13 מחוקקים מטעם המפלגה. לפי מקורות ביטחוניים במדינה, בכירי מפלגת האופוזיציה נעצרו במסגרת המאבק בטרור במדינה. גורמים אחרים טוענים כי הסיבה למעצר היא סירובם של המחוקקים לסייע במתן עדות נגד "פשעי תעמולה" וכן פעילות הממשלה נגד המפלגה.

כוחות המשטרה פשטו על בתיהם של שני המנהיגים. סלהאטין דמירטש נעצר בביתו שבדיארבקיר, בירת המחוז הכורדי בדרום-מזרח המדינה, ופייגן יוקסקדה נעצרה בביתה שבאנקרה. לפי דיווחים שונים, המשטרה גם ערכה חיפוש בבתיהם של השניים לאחר מעצרם. דמירטש הספיק לצייץ בטוויטר בטרם נעצר וכתב כי מעצרו "מעלה את מאבק הממשלה נגד המפלגה לרמות חדשות".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
אחרי מות חיילים אמריקנים: 30 נהרגו בתקיפה אווירית באפגניסטן
סוריה למועצת הביטחון ולמזכ"ל האו"ם: "ישראל מסייעת למורדים"
מאות מהגרים טבעו למוות בים התיכון מול חופי לוב

עצרת בחירות של המועמד לנשיאות טורקיה - סלחטין דמירטאס - איזמיר, 9 באוגוסט 2014. AP
"מעלה את המאבק לרמות חדשות". דמירטש/AP

בתוך כך, דווח הלילה, על חסימות נרחבות של הרשתות החברתיות ויישומי התקשורת במדינה כולה. בין היתר, דווח על שיבושים בטוויטר, בפייסבוק ובאינסטגרם. כמו כן, דווח לראשונה על חסימות בכלל טורקיה בשימוש בווטסאפ.

כמו כן, שמונה בני אדם נהרגו ויותר ממאה נפצעו בפיצוץ בסמוך למבנה המשטרה במרכז דיארבקיר. ראש הממשלה בינאלי יילדרים הוסיף כי בפיצוץ נהרג גם חשוד במעורבות, פעיל במחתרת הכורדית PKK. כלי תקשורת במדינה דיווחו כי ההרוגים הם שוטרים ואזרחים.

הרשויות בטורקיה מאשימות את המפלגה הכורדית בסיוע למחתרת הכורדית (PKK) שנחשבת כארגון טרור על ידי טורקיה עצמה, ארצות הברית וכן האיחוד האירופי. מפלגת HDP היא המפלגה השלישית בגודלה במדינה. בדרך כלל, מחוקקים נהנים מחסינות שמונעת מהם מצבים כגון אלו. ואולם, מוקדם יותר השנה הוסרה חסינותם של המחוקקים הכורדים.

מעצרו של אחד מראשי המפלגה הלילה:

לפני כשבוע וחצי נעצרו ראשי העיר המשותפים של בירת המחוז הכורדי במדינה, דיארבקיר, המכהנים מטעם מפלגת HDP. השניים, גולטן קישנק ופיראט אנלי, החזיקו במשרה יחד - בדומה לכל המשרות הרשמיות במפלגה הממולאות במשותף בידי גבר ואישה. הם נעצרו על ידי כוחות מיוחדים של המשטרה, שפשטו על מבנה העירייה, במקביל לפשיטות שנערכו על בתיהם.

בחודש יוני האחרון אישר הנשיא רג'פ טייפ ארדואן את החוק שמסיר את חסינותם של חברי פרלמנט. החוק, שאושר קודם לכן על ידי הפרלמנט באנקרה, נועד להקל על הדחת חברי מפלגת האופוזיציה HDP, כפי שאירע בהזדמנויות רבות בחודשים האחרונים והלילה.

(עדכון ראשון: 2:05)

כוחות משטרה מול מטה מפלגת HDP באנקרה, טורקיה, 4 בנובמבר 2016. רויטרס
כוחות משטרה מול מטה מפלגת HDP באנקרה, היום/רויטרס
זירת פיצוץ מכונית תופת בדיארבקיר, טורקיה, 4 בנובמבר 2016. רויטרס
זירת פיגוע התופת בדיארבקיר, היום/רויטרס
זירת פיצוץ מכונית תופת בדיארבקיר, טורקיה, 4 בנובמבר 2016. רויטרס
זירת פיגוע התופת בדיארבקיר, היום/רויטרס
זירת פיצוץ מכונית תופת בדיארבקיר, טורקיה, 4 בנובמבר 2016. רויטרס
זירת פיגוע התופת בדיארבקיר, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully