וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה למועצת הביטחון ולמזכ"ל האו"ם: "ישראל מסייעת למורדים"

3.11.2016 / 20:22

שגריר משטר אסד באו"ם דורש להפעיל לחץ על ישראל כדי שזו תיסוג מהגולן ומאשים אותה בסיוע למורדים. "מפתה אזרחים להגר למערב ולאפריקה", כתב. שגריר ישראל באו"ם דנון: אבסורד מוחלט

צלמים זמניים מורשים

(תיעוד ממל"ט חושף את ממדי ההרס בחאלב)

משטרו של בשאר אסד מאשים את ישראל בסיוע מתמשך לקבוצות המורדים בסוריה. במכתב ששיגר השגריר הסורי לאו"ם בשאר ג'עפרי למזכ"ל האו"ם ומועצת הביטחון הוא דורש מהארגון להתערב ולהפעיל לחץ מידי על ישראל לסגת מרמת הגולן.

"מאז תחילת האירועים בסוריה, ישראל שוברת שיאים חדשים של תוקפנות והפרות של החלטות בינלאומיות של מועצת הביטחון, במיוחד כאלה הנוגעות ללוחמה בטרור", כתב ג'עפרי במכתב. הוא טוען כי ישראל נמצאת בקשר מתמיד עם מנהיגי קבוצות המורדים, מסייעת להם בתמיכה לוגיסטית וציוד רפואי ומאפשרת להם לבנות סוללות עפר ומעברים בשטחה. עוד הוא טוען כי ישראל מנסה "לפתות" תושבים בצדו הסורי של הגולן להגר ממנו למערב ולמדינות אפריקה, ואף מציעה להם סיוע בכך.

שגריר סוריה באו"ם, בשאר ג'עפרי, בדיון בעצרת הכללית. 7 ביוני 2012. AP
"ישראל שוברת שיאים חדשים של תוקפנות". ג'עפרי/AP

ישראל מכחישה כי היא מנהלת כל קשר שהוא עם ארגוני המורדים הקיצוניים בסוריה, ומדיניותה הרשמית היא של אי-התערבות בלחימה. עם זאת, על פי פרסומים זרים מתקיימים מאחורי הקלעים מגעים עם מיליציות מקומיות שפועלות בגולן ונחשבות מתונות. על פי הפרסומים, תמורת הבטחה לשמירת השקט בגבול, הן זוכות בעיקר בסיוע הומניטרי והעברת מזון ליישובים בגולן הסורי וקבלת סורים פצועים לטיפול בישראל.

ואולם, בדמשק מאשימים כבר חודשים כי יש שיתוף פעולה בין צה"ל וקבוצות המורדים, טענה שהדהדה בחודשים האחרונים בהתבטאויותיהם של מנהיגים דרוזים. "קיבלנו מידע מכל החזיתות וממנהיגים בתוך היישוב שג'בהת א-נוסרה פועל הפעם בגיבוי ישראלי חסר תקדים, בכך שלוחמי הארגון מתמקמים בעמדות של צבא סוריה שהותקפו על ידי צה"ל לפני כן. כך הארגון מחזק את עמדותיו בנוסף לסיוע הלוגיסטי והרפואי שהוא מקבל מישראל", כתב ח"כ אכרם חסון (כולנו) בפוסט בפייסבוק בספטמבר האחרון. לשכת שר הביטחון הוציאה לדברים הכחשה חריפה.

לוחמי ג'בהת א-נוסרה בחאלב סוריה צוהלים אחרי הפלת המסוק הרוסי, אוגוסט 2016. רויטרס
לוחמי ג'בהת א-נוסרה בחאלב/רויטרס

במכתב ששלח ג'עפרי לאו"ם, קובל הממשל הסורי על התמיכה של ישראל במורדים, ובמקביל קורא למועצת הביטחון ללחוץ על ישראל לסגת מהגולן. הוא מזכיר במכתב את ישיבת הממשלה שהתקיימה ברמת הגולן באפריל האחרון, שבה לטענתו "נאמרו הצהרות הנוגדות את החלטות מועצת הביטחון". הוא מאשים את ישראל בביצוע חפירות ארכיאולוגיות וקידוחי נפט בגולן "הכבוש". בשבוע שעבר ניסתה סוריה לפעול נגד ישראל גם באונסק"ו – ארגון קשרי התרבות והמדע של האו"ם - ושיגרה מכתב תלונה על חפירות ישראליות שישראל מבצעת, לכאורה, בקוניטרה.

ישיבת ממשלה בראשות רה"מ בנימין נתניהו ברמת הגולן. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ישיבת הממשלה ברמת הגולן, בחודש אפריל/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ג'עפרי מתייחס במכתבו גם למכתב ששלח שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, בספטמבר, שבו מחה על זליגת הירי המתמשכת מהלחימה בסוריה לשטח ישראל. "לא רק שאין לשלטון הסורי כל קשר לירי, אלא שקבוצות הטרור החמושות יורות במכוון לשטח ישראל כדי לספק לישראל תירוץ לסייע להם לתקוף את כוחות השלטון הסורי", כתב ג'עפרי.

השגריר דנון אמר לוואלה! בתגובה כי "זה אבסורד מוחלט. בזמן שאסד טובח בעמו ללא רחמים ואחראי למותם של מאות אלפי אזרחים תמימים, השגריר הסורי מעז לתקוף את ישראל. זו התגלמות החוצפה והצביעות". הוא הוסיף "אני מצפה ממועצת הביטחון לדבוק בעובדות האלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully