וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בגרמניה: פליט אפגני חשוד שרצח ואנס בת של בכיר באיחוד

מריה לדנברגר בת ה-19 נאנסה והוטבעה בנהר בדרום המדינה באוקטובר לאחר שיצאה ממסיבת סטודנטים. בעקבות מצלמות אבטחה, אותר החשוד, בן 17 שחי אצל משפחה מאמצת. בממשלה מזהירים מהסתה נגד כל הפליטים, אך בימין הקיצוני טוענים: אמרנו לכם

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(מרקל מודיעה כי היא מתמודדת על כהונה רביעית, בחודש שעבר)

מבקש מקלט אפגני בן 17 נעצר ביום ראשון בגרמניה בחשד שרצח ואנס סטודנטית לרפואה ובתו של גורם בכיר באיחוד האירופי. האירוע התרחש ב-16 באוקטובר, אז מריה לדנברגר בת ה-19 יצאה ממסיבת סטודנטים בפרייבורג, שבדרום המדינה. הצעירה, שהתנדבה במרכז פליטים מקומי בזמנה החופשי, נאנסה בטרם הוטבעה בנהר דרייזם. לפי דיווחים, הפליט, שהתגורר אצל משפחה מאמצת, הודה במעשיו ומשפטו יחל בתחילת השנה. המשטרה חוקרת אם לדנברגר הכירה את הרוצח ואם הוא תכנן זאת מראש.

צוות של 40 חוקרים סקר את האזור כדי למצוא רמזים לאחר האירוע ומצא לבסוף צעיף שחור שהיה שייך ללדנברגר. היא הייתה בתו של קלמנס לדנברגר, שמאז 2008 משמש העוזר של מנהל האגף המשפטי בנציבות האירופית. הם איתרו גם קבוצת שיער שחור שהייתה מחומצנת, אך לא הצליחו למצוא התאמת DNA. שלושה שבועות לאחר מכן הגיעו החוקרים לתיעוד ממצלמות אבטחה בתחנת רכבת, שבהן נראה מבקש מקלט עם שיער שחור המחומצן בחלקו ועורר את חשדה של המשטרה. לפי הבילד, בדיקת DNA שערכו לחשוד תאמה את הממצאים בזירה.

לקריאה נוספת על משבר הפליטים בגרמניה
"תודה לך גברת מרקל": הילד האפגני שריגש את גרמניה
גרמניה: פוליטיקאי ניאו-נאצי נשלח לכלא - בשל קעקוע של אושוויץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ייתכן שהכירה את הרוצח. מריה לדנברגר/מערכת וואלה, צילום מסך

הוריה של לדנברגר פרסמו מודעת זיכרון בעיתון המקומי Frankfurter Allgemeine. "במשך 19 שנה, מריה הייתה קרן אור במשפחה שלנו והיא תישאר כזו", נכתב. "אנחנו מודים לאלוהים שנתן לנו את המתנה הזאת ושאפשר לה לחוות את הילדות. אנחנו יודעים שהוא שומר עליה".

בעקבות מעצרו של מבקש המקלט, בימין הקיצוני מנסים לנצל זאת לצרכים פוליטיים. ככל הנראה, החשוד ברצח הגיע בשנה שעברה, כחלק מגל של כמיליון מבקשי מקלט שנכנסו למדינה עם החלטתה של הקנצרלית אנגלה מרקל לפתוח את שערי גרמניה. מפלגת אלטרנטיבה של גרמניה, שהתבססה והגדילה את כוחה מאז תחילת המשבר בשנה שעברה, הזהירה כי זאת התוצאה מחוסר השליטה על זרם המהגרים.

בתגובה, בממשלה בברלין מפצירים שלא לנצל את התקרית האחרונה כדי להפיץ שנאה נגד כל הפליטים. "מעשי רצח מחרידים כאלו התרחשו כבר לפני שהפליט האפגני או הסורי הראשון הגיעו לכאן. לא נאפשר להסית אחרי פשעים אלימים כאלו, לא משנה מי ביצע אותם", הבהיר סגנה של מרקל, זיגמר גבריאל, בריאיון ל"בילד".

נרות זיכרון בפרייבורג למריה לדנברגר, צעירה גרמניה שנרצחה ונאנסה לפי החשד על ידי פליט אפגני, אוקטובר 2016. AP
"קרן אור במשפחה". אתר זיכרון ללדנברגר ליד הנהר שבו נרצחה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully