וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון של המשטרה לתאונות הדרכים: לא לדווח עליהן לתקשורת

8.12.2016 / 10:00

בן 34 נהרג הלילה בתאונה במשולש, אולם המשטרה לא הוציאה על כך הודעה מחשש שהנושא יעלה לסדר היום. לאגף התנועה אין דובר זה יותר מחודש, והמפכ"ל אסר על קצינים להתראיין ללא נוכחותו

צילום: יששכר וויס תיעוד מבצעי מד"א

(בווידאו: תאונה קטלנית בכביש החוף, אתמול)

גבר בן 34 נהרג הלילה (חמישי) בכניסה לקלנסווה שבאזור המשולש, לאחר שהתנגש עם רכבו בעמוד חשמל. חובשים ופרמדיקים מד"א שהגיע למקום מצאו אותו ללא דופק ולא נשימה ונאלצו לקבוע את מותו בזירת התאונה. המשטרה לא דיווחה על התאונה והודעה על כך התקבלה רק בשעות הבוקר ממד"א.

מתחילת השבוע נהרגו בכבישים 12 בני אדם. במשטרה מתקשים להתמודד עם גל התאונות הקטלניות, בין היתר בשל העובדה כי אגף התנועה סובל ממחסור קשה בשוטרים, ניידות ואופנועים. במשטרה חוששים שנושא תאונות דרכים יעלה לסדר היום הציבורי, דבר שעשוי לגרור פגיעה קשה במוניטין של המשטרה.

עוד בנושא:
דוד נהרג כששב מיום הולדתו, לידור על האופנוע שאהב: קורבנות הכבישים
מניין ההרוגים בתאונות עולה - ובמשטרה עסוקים בריב פנימי על ההסברה
"לא מתאים לישראלים": דווקא בכביש המתקדם בארץ כמות התאונות רק עולה

הרוג בתאונת דרכים עצמית במחלף וינגייט בכביש החוף, 7 בדצמבר 2016. יששכר וויס, מד"א
המשטרה חוששת מפגיעה במוניטין. זירת התאונה בכביש החוף, אתמול/מד"א, יששכר וויס

התאונה הלילה התרחשה קצת לפני השעה 04:00. מהחקירה עולה כי הגבר נסע ברכב פרטי בכביש 5614, סטה מנתיב נסיעתו והתנגש בעוצמה בעמוד תאורה. מעוצמת התנגשות נלכד הגבר בתוך הרכב ומותו נקבע בזירת התאונה.

בשלוש תאונות קשות שאירעו אתמול בבוקר נהרגו שלושה בני אדם. בכביש החוף, ליד מכון וינגייט, נהרג דוד אדרי, תושב אור עקיבא, עת שחזר ממסיבת יום הולדתו ה-33 כשהתנגש בגשר הולכי רגל ומכוניתו עלתה באש. לידור בוטה, רוכב אופנוע בן 26 מראש העין, נפגע על ידי מכונית במהלך נסיעה בעיר. בבת ים נדרס הולך רגל בן 79 ופונה לבית החולים איכילוב בתל אביב במצב קשה. מותו נקבע מאוחר יותר.

זירת תאונת הדרכים בה נהרגו ארבעה צעירים בני 20 במחלף נס ציונה, 4 בדצמבר 2016. מאצ'י הוף
זירת תאונה ליד נס ציונה, השבוע/מאצ'י הוף

מוקדם יותר השבוע נהרגו ארבעה חברים בתאונת דרכים בכביש 431, לאחר שמכוניתם סטתה מנתיבה והתנגשה בכלי רכב מסחרי בצד הדרך. מעוצמת ההתנגשות נהדפה המכונית הפוגעת לצד השני של הכביש, חצתה ארבעה נתיבים והתנגשה במעקה הנגדי. ההרוגים הם אדם אבו חביזה, בן 24מרמלה, יזן עסאפ בן ה-18 מעכו, זכי מצלח בן ה-19 מתל אביב ואחמד מעדי בן 21, גם הוא מרמלה.

בלילה שבין שבת לראשון נהרגו אותר חירי מסרי, בת 21 מריינה ובדרין חאלד עבד, בת 22 מנצרת, בתאונת הדרכים הקשה בכביש 79 שבגליל התחתון. בתאונה נהרג גם צעיר בשנות ה-20 לחייו.

זירת תאונת הדרכים בה נהרגו ארבעה צעירים בני 20 במחלף נס ציונה, 4 בדצמבר 2016. מאצ'י הוף
זירת תאונה ליד נס ציונה, השבוע/מאצ'י הוף

באגף התנועה מתקשים לדווח בזמן אמת על תאונות קטלניות משום שלאגף אין דובר כבר יותר מחודש. לפי הנחיית המפכ"ל, לקציני המשטרה אסור להתראיין שלא בנוכחות דובר והתוצאה היא שתאונות הדרכים הפכו לסוד משטרתי כמוס.

הבעיה אינה נפתרת בשל קרב שמתנהל בימים האחרונים בין ראש אגף התנועה הנכנס, ניצב דורון ידיד, לבין דוברת המשטרה, ניצב-משנה מירב לפידות, באשר לזהות דובר אגף התנועה. לדברי קצינים במשטרה, מצב האגף קשה מאוד וחלה ירידה חדה בפעולות אכיפה אל מול עלייה במספר ההרוגים בתאונות והאגף מתקשה להתמודד עם איומים חדשים בכבישים כמו למשל אופניים וקורקינטים חשמליים.

המשטרה: הדוברות פועלת באופן שגרתי ומוציאה הודעות באופן רציף

מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל רואה חשיבות רבה בפעילות אגף התנועה למניעה ואכיפת חוקי התעבורה מתוך ראייה של הצלת חיי אדם. בשנה וחצי האחרונות נרכשו עשרות ניידות חדשות לאגף התנועה, הוחלפו ניידות ישנות בחדשות וכן נוספו עשרות תקנים לשוטרי תנועה, כל זאת במטרה לתגבר את הנוכחות בכבישים. משטרת ישראל פועלת בכל העת על מנת להילחם בתאונות הדרכים, אולם יש לזכור, כי ישנם גופים ממשלתיים רבים שלהם אחריות כוללת על נושא זה ובין היתר גם משרד התחבורה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ועוד.

"אין בין מינוי דובר לאגף התנועה לבין הבטיחות בדרכים דבר וחצי דבר. כל ניסיון לקשור בין הדברים מעיד על חוסר הבנה בפעילות המקצועית האינטנסיבית והנחושה של אגף התנועה לבין הצורך לשקף לציבור את פעילותם. דוברות משטרת ישראל פועלת באופן שגרתי ומוציאה הודעות ועדכונים על הנעשה בכבישים באופן רציף ומינוי כזה או אחר אינו גורע במאומה מן העשייה השוטפת (קיים ממלא מקום דובר באגף התנועה שמבצע את תפקידו נאמנה). צר לנו כי חוסר הבנה גורם להטעיית הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully