וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מתאים לישראלים": דווקא בכביש המתקדם בארץ כמות התאונות רק עולה

6.12.2016 / 0:27

31 תאונות, בהן 6 קטלניות, שגבו את חייהם של 12 בני אדם - זהו מניין הדמים מתחילת השנה בכביש 431. במשטרה טוענים שהסיבה לתאונות היא התנהגות הנהג הישראלי. "הנהגים מזהים שזה כביש בטיחותי - ודווקא בגלל זה הם מרשים לעצמם יותר"

עריכה: יוסי אלטר

שלושה נתיבים מהירים לשני הכיוונים, נתיבי האטה לפני המחלפים ונתיבי שירות אחריהם, מצלמות פיקוח רבות בשולי הכביש, מעקי בטיחות ותאורה בשעות הלילה – כביש 431, המחבר בין נתיבי איילון ממערב לכביש 1 ולמודיעין ממזרח, הוא הכביש המתקדם ביותר בישראל. עם זאת, בחודשים האחרונים נרשמה עליה חדה בתאונות הדרכים בציר, ומתחילת 2016 אירעו בו 31 תאונות, בהן שש קטלניות.

הכביש עלה לכותרות שלשום (ראשון) פעם נוספת, מהסיבות הלא נכונות, כשארבעה צעירים בשנות ה-20 לחייהם נהרגו בהתנגשות מכוניתם ברכב מסחרי סמוך בקטע כביש לנס ציונה. בכך, עלה ל-12 מניין ההרוגים בכביש ב-2016.

עוד כתבות בנושא:
מוכרי הנשק בארה"ב בעין הסערה: "מי שרוצה להרוג - ימצא דרך"
סערת דוח יצחקי: אדלשטיין דורש מאלשיך "הסבר מניח את הדעת"
התיעוד הרוסי חשף בטעות: פצצות מצרר על מטוסי הקרב בסוריה

כביש 431 יבנה פלמחים, יוני 2016. ראובן קסטרו
"הנהג הישראלי לוקח סיכונים מיותרים". כביש 431/ראובן קסטרו

המשטרה, שחקרה את נסיבות התאונות בכביש, קבעה כי אף אחת מהן לא אירעה בשל תנאי הדרך, אלא אך ורק בגלל "הגורם האנושי". "הכביש הזה מתקדם מדי לנהג הישראלי שפשוט עושה שטויות בכביש", אמר קצין בכיר באגף התנועה.

"הכביש הזה משוכלל מאוד והנהג הישראלי לוקח בו סיכונים מיותרים", הוסיף הקצין הבכיר, שציין כי אותה תופעה קיימת גם בכביש 6. גורם באגף התנועה הסכים עם דברי הקצין ואמר כי "הנהג הישראלי עולה על כביש רחב בנוי טוב עם תאורה, שוליים טובים, כביש ישר ובטיחותי ואז הוא מתחיל לקחת צ'אנס בנהיגה. הנהגים חושבים שאפשר לעשות הרבה יותר מאשר היו נוהגים בדרך אחרת פחות בטיחותית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כביש 431 יבנה פלמחים, יוני 2016. ראובן קסטרו
שני הרוגים מתחילת השנה. מנהרה בכביש המתקדם/ראובן קסטרו

מתחילת השנה נהרגו בכביש שני נהגי משאיות בשתי תאונות שונות, באחרונה שאירעה ביוני השנה נהרג נהג בכבן 60בהתהפכות משאיתו במחלף נס ציונה. כמו כן, בשתי תאונות נוספות נפצעו שלושה בני אדם באורח קשה.

כדוגמה לאחד "הגורמים האנושיים" שהובילו לתאונות בכביש ציין הקצין הבכיר את התאונה הקטלנית שאירעה לפני כחצי שנה, אז נהרג נהג משאית בסמוך לרמלה. לדברי הקצין, הנהג פספס את היציאה לנתיב ההאטה לפני המחלף, ועל פי החשד, הוא עצר את המשאית והחל לנסוע בהילוך אחורי נגד כיוון התנועה.

תאונת דרכים קטלנית בין 2 משאיות כביש 431 לפני מחלף ראשון, הרוג אחד ופצוע קשה... מד"א
משאית נסעה לאחור". זירת התאונה, תחילת החודש/מד"א

"נהג משאית שבאה מאחור לא היה ערני מספיק לתנאים המשתנים ופגע במשאית הנוסעת לאחור", אמר הקצין. "במקרים אחרים ראינו כיצד נהגים חוצים נתיבים כי שכחו להשתלב מהנתיב השלישי לנתיב הימני וגרמו לתאונות. ראינו כיצד נהגים נוסעים במהירות גבוהה מאוד תוך שהם לא שומרים מרחק מהרכב שלפניהם".

ראש הזרוע המבצעית מרכז של אגף התנועה, סגן-ניצב רמי רז, החליט למקד את פעילות האכיפה המשטרתית בכביש. בשבועות האחרונים נרשמו למעלה מאלף דוחות תנועה במטרה לרסן את נהיגתו של הנהג הישראלי בציר התנועה המרכזי.

עיקרי הכתבה פורסמו לראשונה בוואלה! NEWS ב-22.6

(עדכון ראשון: 13:10)

כביש 431 יבנה פלמחים, יוני 2016. ראובן קסטרו
אלף דוחות נרשמו בכביש בתוך שבועות בודדים/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully