וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

97 הרוגים ועשרות לכודים ברעידת אדמה עזה באינדונזיה

עשרות מבנים במחוז אצ'ה שבאי סומטרה קרסו כתוצאה מהרעש שבעוצמה 6.4. הרשויות חוששות שמניין ההרוגים יעלה ומפקד הצבא באזור מסר כי הוא מקווה לסיים את מאמצי החילוץ עד השקיעה. המחוז נחרב בצונאמי הקטלני שאירע ב-2004

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: ניב מעוז

97 בני אדם נהרגו ברעידת אדמה בעוצמה 6.4 שפקדה הלילה את חופי מחוז אצ'ה, שבצפון אינדונזיה - כך מסר הבוקר (רביעי) מפקד הצבא באזור. הרעש, שהמוקד שלו היה בעומק 17 קילומטרים, הוביל לקריסת מבנים רבים וצוותי הצלה מנסים לחלץ תושבים שנלכדו תחת ההריסות. עוד כמה רעשי משנה הורגשו במחוז שבאי סומטרה ועוד מאות בני אדם נפצעו. לא הוכרזה אזהרת צונאמי באזור בעקבות הרעידה.

מפקד הצבא באזור גנרל טאטנג סולימאן אמר בריאיון לטלוויזיה כי הוא מקווה לסיים את מאמצי החילוץ לפני השקיעה. הסוכנות הלאומית לאסונות מסרה כי לפחות 78 בני אדם נפצעו באורח קשה מרעידת האדמה.

במסיבת עיתונאים שערך דובר הרשות הלאומית לטיפול באסונות אמר סוטופו פורוו נוגרוהו כי מניין ההרוגים צפוי לטפס משום שישנם בני אדם רבים הלכודים בהריסות הבניינים שהתמוטטו. לדבריו, נזק ניכר נגרם לבניינים ויותר מ-200 בתי עסק או חנויות נהרסו כליל ואף קרסו במלואם. כ-14 מסגדים התמוטטו ובית חולים אחד ניזוק.

עוד בוואלה! NEWS:
הפלסטינים על העתקת עמונה: ישראל מנסה להלבין פשעי מלחמה
טראמפ הציג את שר ההגנה: "הצבא יפעל רק לפי האינטרסים שלנו"
דיווח: צרפת מקדמת פסגה בין נתניהו לאבו מאזן לפני סוף החודש

רעידת אדמה באי סומטרה שבאינדונזיה , 7 בדצמבר 2016. אי-פי, AP
צוותי הנדסה פועלים לחילוץ לכודים מבניין שקרס ברעש. אינדונזיה, לפנות בוקר/AP, אי-פי

תושבת המחוז סיפרה כי נמלט עם בעלה וילדיה לגבעה סמוכה כשרעידת האדמה העירה בטלטלה את המשפחה. הם נותרו שם במשך כמה שעות עד שהרשויות אישרו כי אין סכנה מצונאמי. "זה הפחיד אותי", העידה התושבת, פיטרי אבידין. "חוויתי קושי בנשימה ובהליכה". היא אמרה כי בעלה אחז אותה ונשא אותה מחוץ לבית בעוד ילדיהם בכו. "רצנו לגבעה סמוכה משום שהבית ממוקם ליד החוף. פחדנו שיבוא צונאמי.

בשנת 2004 פקדה רעידת אדמה בעוצמה 9.2 את האזור שנפגע הלילה והביאה לצונאמי חריג שפגע באינדונזיה ובמדינות סמוכות. מניין הנספים באסון שאירע אז עמד על יותר מ-120 אלף בני אדם במחוז אצ'ה לבדו.

(עדכון ראשון: 6:30)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
רעידת האדמה באזור העיר בנדה אצ'ה, אינדונזיה. דצמבר 2016. רויטרס
מאמצי החילוץ באינדונזיה/רויטרס
רעידת האדמה באזור העיר בנדה אצ'ה, אינדונזיה. דצמבר 2016. רויטרס
מסגד שקרס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully