וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הציג את משנתו הצבאית הבדלנית: נפסיק להפיל משטרים בעולם

נשיא ארה"ב הנבחר המשיך ב"מסע הניצחון" שלו בקרוליינה הצפונית, שם הבטיח כי הצבא יתמקד "בהשמדת דאעש" ולא בהתערבות בעניינים שאנו "לא יודעים עליהם כלום". הוא הציג את שר ההגנה שלו מאטיס

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ פרס הלילה (רביעי) את משנתו הצבאית בעצרת בחירות במדינת קרוליינה הצפונית והכריז כי וושינגטון תימנע מלהתערב בסכסוכים בעולם. בנאומו, שאותו נשא כחלק מ"מסע הניצחון" שלו, הציג גם באופן רשמי את הגנרל לשעבר ג'יימס מאטיס, שאותו מינה לשר ההגנה.

"אנחנו נפסיק למהר להפיל משטרים זרים שאנחנו לא יודעים דבר עליהם ושאין לנו מה להתערב בהם", אמר טראמפ בעצרת בעיר פאייטוויל, הסמוכה לבסיס הצבא הגדול פורט בראג. "במקום זאת, על כוחותינו להתמקד במלחמה בטרור ובהשמדת דאעש, ונעשה זאת. אנו נביא לשינוי שכמותו לא ראיתם בעבר. אנו נעזור לחיילינו וליוצאי הצבא". טראמפ זכה בבחירות בחודש שעבר ביותר מ-2.3 מיליון קולות בקרוליינה הצפונית שמונה 9.5 מיליון התושבים, כ-200 אלף קולות יותר מאשר יריבתו הדמוקרטית, הילרי קלינטון.

טראמפ הוסיף כי "נעשה שימוש בכוח צבאי רק כשזה נוגע לאינטרסים של ארצות הברית. אנחנו לא רוצים צבא עייף ומותש שפרוס בכל מקום". לדבריו, "כל אומה שחולקת את המטרות האלה תהיה שותפה שלנו. אנו רוצים לחזק חברויות קיימות ולייצר חברויות חדשות. אנחנו רוצים יציבות בכל מקום ובארצנו. מעגל הטרור ההרסני בעולם חייב להיפסק".

עוד בוואלה! NEWS בעולם:
ממשלת בריטניה נכנעה: תציג לפרלמנט את התכנית למו"מ עם האיחוד
יוון תסגיר שלושה טייסים טורקים שנמלטו לאחר ניסיון ההפיכה
צפון קוריאה חדרה לצבא הדרום - לאגף שאמור למנוע מתקפות סייבר

דונלד טראמפ הציג בקרוליינה הצפונית את ג'יימס מאטיס כשר ההגנה המיועד, 7 בדצמבר 2016. אי-פי, AP
"אנחנו לא רוצים צבא עייף". טראמפ ומאטיס, הלילה/AP, אי-פי

טראמפ הוקיר את החיילים ואת יוצאי הצבא בארצו. "היום הוא יום השנה ה-75 למתקפה על פרל הארבור. אז נלחמו בנינו ובנותינו במשטרים שאיימו על שלום העולם וכיום הם נלחמים באסלאם הרדיקלי, מילה שלא כולם אוהבים להזכיר, ובטרור", אמר. "כמו שבעבר הבסנו את האיום על החופש כך גם היום נביס את הרוע. ונעשה את זה בעוצמה ובמהירות".

בטרם הזמין טראמפ את מאטיס לבמה, חלק הנשיא הנבחר שבחים לשר ההגנה המיועד שלו ואמר כי הוא מגלם את המוטו של חיל הנחתים האמריקני: "נאמן תמיד". מאטיס, גנרל ארבעה כוכבים שזכה לכינוי "כלב משוגע", הודה לטראמפ לקול התשואות באולם. "תודה לך על האמון שנתת בי אני אסיר תודה על ההזדמנות להחזיר טובה לחיילינו ולמדינה הזו", אמר, בטרם ירד מהבמה כעבור כדקה.

טראמפ המשיך לשבח את מאטיס וכינה אותו "אדם נפלא". עוד אמר טראמפ כי בימים הקרובים יציג שמות נוספים של שריו המיועדים. "אני מאמין שאציג את אחד הקבינטים הכי נפלאים בהיסטוריה של המדינה", אמר. בהמשך התייחס הנשיא הנבחר לשורת נושאים נוספים, והציג את כוונותיו לפעול בהם.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
גנרל ג'יימס מאטיס בלונדון, פברואר 2011. AP
"אדם נפלא". מאטיס בתקופת שירותו בצבא בשנת 2011/AP

"הוצאנו שישה טריליון דולר במזרח התיכון נכון להיום. אבל יש לנו כבישים עם בורות, גשרים מתמוטטים, מנהרות קורסות. כמו תשתיות במדינת עולם שלישי", אמר טראמפ בהמשך לדבריו על מדיניות הפעלת הצבא. "אנו מחפשים הרמוניה ויחסים טובים בין כל המדינות בעולם – אבל אנחנו לא רוצים שמדינות זרות ינצלו אותנו יותר. אנחנו רוצים לפעול בחכמה ולא כפי שפעלנו במשך תקופה ארוכה".

לדבריו, ממשלו יפעל לבניית תשתיות וליצירת מקומות עבודה נוספים וכן לביטול רגולציה שפוגעת בצמיחה. "יהיו לנו שני כללים פשוטים – קנו מאמריקנים והעסיקו אמריקנים", אמר טראמפ. "בחודש אוקטובר לבדו היה לנו גרעון במסחר של ארבעה מיליארד דולר מול סין לבדה. כמה מכם הייתם יכולים להשיג תוצאה טובה יותר במשא ומתן?", הוסיף ופנה לקהל שומעיו. בהמשך הזכיר את פגישתו אמש עם איש העסקים היפני מאסאיושי שלדבריו הבטיח להשקיע 50 מיליארד דולר וליצור 50 אלף מקומות עבודה בארצות הברית.

דונלד טראמפ הציג בקרוליינה הצפונית את ג'יימס מאטיס כשר ההגנה המיועד, 7 בדצמבר 2016. אי-פי, AP
"אנחנו רוצים שיבואו אנשים למדינה, אבל באופן חוקי". טראמפ, הלילה/AP, אי-פי

עוד הבטיח טראמפ לבטל את רפורמת הבריאות שהוביל הנשיא היוצא, ברק אובמה. "נבטל את 'אובמה קר' וניצור תוכנית חדשה במקומה. אין לנו שום ברירה אחרת", אמר. לדבריו, ממשלו יפעל לספק ביטוח בריאות במחיר נמוך משמעותית שיהיה נגיש ליותר אזרחים ומקיף יותר.

הנשיא הנבחר חזר גם על הבטחתו מתקופת הבחירות לבנות חומה בגבולה הדרומי של ארצות הברית ולבלום את ההגירה הבלתי חוקית. "נעצור אנשים מלהיכנס באופן לא חוקי אבל נאפשר כניסתם של אלפים ומאות אלפים באופן חוקי. אנחנו רוצים שיבואו, אבל באופן חוקי", אמר.

טראמפ התייחס למדיניות הסינון של מהגרים מארצות מעבר לים ורמז לדברים שאמר בעבר על פליטים מארצות מוסלמיות. "כדי להגן על המדינה מטרור נשהה הגירה מאזורים מהם לא ניתן לקבל אנשים באופן בטוח לגמרי", אמר. "מגיעים אלפי אנשים למדינה שאיננו יודעים מי הם, מאיפה הם באים והאם הם אוהבים אותנו. בהרבה מקרים הם לא אוהבים אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully