וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צרפת מקדמת פסגה בין נתניהו לאבו מאזן לפני סוף החודש

העיתון "לה פיגארו" דיווח כי הנשיא הולנד העביר הזמנה ליועצו של ראש הממשלה להשתתף בפסגה בפריס לפני חג המולד. על פי הדיווח נתניהו לא השיב להזמנה אך אבו מאזן הביע נכונות להשתתף בפסגה

עריכה: שניר דבוש

(הנשיא ריבלין בפרלמנט האירופי, ביוני: "יוזמת השלום הצרפתית היא כרוניקה של כישלון ידוע מראש")

שגרירת צרפת בישראל, הלן לה גאל, פנתה בתחילת השבוע לממלא מקום ראש המועצה לביטחון לאומי, יעקב נגל, והעבירה לו הזמנה מהנשיא, פרנסואה הולנד, לפסגה מדינית בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן - כך דיווח הלילה (רביעי) העיתון הצרפתי "לה פיגארו". זאת במטרה לקדם את היוזמה הצרפתית לחידוש המשא ומתן לפני סוף השנה הנוכחית.

על פי הדיווח הפסגה מתוכננת להיערך ב-21 בדצמבר או בימים שאחריה, אך לפני חג המולד החל ב-25 בחודש. עוד דווח כי נגל לא השיב על פנייתה של השגרירה אך כי נתניהו והולנד צפויים לשוחח בטלפון בקרוב. אבו מאזן, כך דיווח "לה פיגארו", הביע נכונות להשתתף בפסגה.

לקריאה נוספת:
בכיר פלסטיני: "הצרפתים פועלים לכינוס ועידת שלום בחודש הבא"
ישראל לצרפת: לא נשתתף בוועידה הבינלאומית לשלום בפריז
ריבלין: "יוזמת השלום הצרפתית היא כרוניקה של כישלון ידוע מראש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של צרפתי ז'אן מרק איירו, 15 במאי 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם שר החוץ הצרפתי איירו, בחודש מאי/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

לפני כשלושה שבועות אמר חבר הוועד הפועל של אש"ף, אחמד מג'דלאני, בריאיון לעיתון הפלסטיני "דוניא אל-ווטן" כי שר החוץ הצרפתי ז'אן-מארק איירו צפוי להגיע בקרוב לביקור במזרח התיכון, במסגרת ההכנות לכינוס ועידה בינלאומית לקידום יוזמת השלום של ארצו. מג'דלאני, שנחשב למקורבו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אמר בריאיון כי הוועידה תתכנס עד לסוף השנה, "בין אם הממשלה הישראלית תביע את הסכמתה ובין אם לא".

בשבוע שעבר אמר שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, כי ארצו ממשיכה לדבוק בהתנגדותה להצעות חד-צדדיות במועצת הביטחון של האו"ם כלפי ישראל. בריאיון גלי צה"ל נשאל שפירו אם ארצות הברית תשתמש בזכות הווטו שלה במועצה אם צרפת תעלה הצעה חד-צדדית בנושא המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית ואמר כי "תמיד נתנגד להצעות חד-צדדיות".

בחודש שעבר נועדו ממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי, תת-אלוף (במיל') יעקב נגל, ושליחו המיוחד של ראש הממשלה עו"ד יצחק מולכו, עם השליח הצרפתי לקידום היוזמה הצרפתית לשיחות השלום, פייר וימונט, בירושלים. בפגישה הציג וימונט את רצונה של ארצו לכנס ועידה בינלאומית בהקדם, אך השניים הבהירו כי ישראל לא מתכוונת לשלוח נציגים לוועידה וכי היא מתנגדת למהלך. נגל ומולכו חזרו על העמדה הישראלית לפיה הסכם יושג "רק באמצעות משא ומתן ישיר בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית" וכי כל יוזמה אחרת מרחיקה את האפשרות לחידוש המגעים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully