וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבר הספר "תורת המלך" יועמד לדין בכפוף לשימוע בגין הסתה

הרב יוסף אליצור יוזמן לשימוע אצל היועמ"ש בשל חשד להסתה לפעולות אלימות נגד ערבים. "יש זמן שבו נאלצים לחיות לפי חוק הג'ונגל", כתב הרב ואמר כי מדובר "בניצנים של ציבור הולך וגדל שלוקח אחריות על ביטחון היהודים"

הרב יוסף אליצור בבית המשפט אוגוסט 2010. אורי לנץ
נשקל להעמידו לדין בכפוף לשימוע. הרב יוסף אליצור/אורי לנץ

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שוקל להעמיד לדין בכפוף לשימוע את הרב יוסף אליצור, ממחברי הספר "תורת המלך", בגין עבירות הסתה לאלימות – כך הודיעה היום (שני) לרב פרקליטות מחוז מרכז. הרב אליצור, ששימש רב ומורה בכיר בישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, וכן מורה לבני נוער במועצה האזורית שומרון, חשוד שהסית לפעולות אלימות נגד ערבים במאמרים שפרסם במהלך מאי 2013 באתר "הקול היהודי".

ההחלטה התקבלה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, כפי שנדרש על פי דין, לנוכח אופי העבירות המיוחסות לחשוד, המשיקות לחופש הביטוי. הרב אליצור יוזמן להשמיע את טענותיו בהליך שימוע שיתקיים בפרקליטות מחוז מרכז, ולאחר מכן תתקבל החלטה סופית של היועץ המשפטי לממשלה בעניין.

לפי חומר הראיות בתיק, ב-1 במאי 2013, יממה לאחר רצח אביתר בורובסקי מיצהר בצומת תפוח, פרסם החשוד מאמר דעה שכותרתו "אסור להתייאש - רק לצמוח יש!". במאמר כתב אליצור כי "ישנה תופעה ההולכת ומתרחבת של פעולות שעושים יהודים חמים נגד האויב. אפשר לראות בכך מעשים נואשים של ציבור שנדחק לפינה, אבל מי שיתקרב יבחין כי מדובר בניצנים של ציבור הולך וגדל שלוקח אחריות על ביטחון היהודים".

עוד בוואלה! NEWS:
"לא נתפס שהם אינם": ארבעת החברים שנהרגו - יובאו יחד למנוחות
סעיף המחלוקת על עמונה הוסר: חוק ההסדרה חוזר להצבעה בכנסת
הדור הישן של פתח ניצח, והציבור נותר אדיש בהמוניו

הרב יוסף אליצור בבית המשפט אוגוסט 2010. אורי לנץ
הרב יוסף אליצור בבית המשפט/אורי לנץ

"אחרי הירצחו של הקדוש, אביתר בורובסקי הי"ד, התבצעו פעולות שונות ברחבי הארץ" המשיך הרב אליצור, "הפעולות כוונו בעיקר נגד האוכלוסייה הערבית, המחפה על פשע. העיקר הוא שהולך ומתרקם ציבור שיש לו חזון אחר, חזון של שלטון שמייצג את העם היהודי. הפעולות הללו אינן נובעות מייאוש; הן מעשים ראשוניים של הרמת ראש על ידי ציבור חדש". לדבריו, "במעשים הללו מתחילים להתבטא היהודים המפוכחים, אלה שמבינים שהיהדות היא עיקר הקיום שלנו פה. המעשים הללו הם ניצנים ראשונים של אמון יהודי, ערבות הדדית, ודאגה לשלום היהודים בארץ ישראל ובעולם".

בסוף אותו החודש, ערב יום ה-30 למותו של בורובסקי, פרסם החשוד מאמר נוסף, תחת הכותרת "איך 'לתפוס' את מבצעי תג מחיר - דעה". "הכוחות שבשם התפיסה המבינה את הצד הערבי הרצחני מחליטים 'להכיל' את הרצחנות הערבית ולהפקיר את חיילי צה"ל למשיסה וקלס יומיומיים - אותם אנשים פשוט לא מסוגלים להאמין שהצד היהודי מוכרח להתקומם", כתב הרב אליצור.

לדבריו, אותם כוחות "לא מסוגלים להבין שכאשר מתייחסים בסלחנות מופלגת לאלימות של בני הנכר ודורכים על הציבור היהודי - יוצרים ציבור הולך וגדל שמבין כי הוא מוכרח לעשות מעשים כדי להתגונן מפני הרשעות המאיימת על היהודים בארץ ישראל". הרב אליצור הוסיף כי למרות שרק מעטים מבצעים בפועל את המעשים המדוברים, רבים "מבינים את המעשים הללו ומרגישים שטוב שיש מי שעוד לב חם לבעור נגד העוול והרשעות". עם זאת, הוסיף הרב כי המעשים הללו אינם התכלית. "יש זמן שבו נאלצים לחיות לפי חוק הג'ונגל ולהראות לרשעי אומות העולם שגם במשחק הזה יהודים יכולים לשחק", כתב הרב אליצור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully