וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נתפס שהם אינם": ארבעת החברים שנהרגו בתאונה הובאו יחד למנוחות

5.12.2016 / 17:30

חבריהם ומשפחותיהם של הצעירים שנהרגו בתאונה ליד נס ציונה מתקשים לעכל את האובדן: "מה הספיקו בחיים?". הם נטמנו יחד בבית העלמין ברמלה. ח"כ עודה: "אם היו נהרגים בכביש שבעה יהודים מדינה שלמה הייתה על הרגליים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

בני משפחתו של אדם אבו חביזה, בן ה-24 מרמלה, מתקשים לעכל את מותו של אדם ושלושת חבריו, יזן עסאפ בן ה-18 מעכו, זכי מצלח בן ה-19 מתל אביב, ואחמד מעדי בן 21, גם הוא תושב רמלה שנהרגו אמש בתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 431, בסמוך למחלף נס ציונה.

אדם איבד את אביו לפני כשש שנים והיה האח הצעיר במשפחה, ששוררת כעת באבל כבד מאוד. אמן אבו חביזה, אחיו הגדול של אדם, מתקשה לעכל את מותו הטראגי של אחיו הצעיר. "אהבתי את אדם מאוד, היינו מאוד קרובים", אמר אמן לוואלה! NEWS, כשהוא מוקף במאות בני משפחה וחברים שהגיעו אל סוכת האבלים המשותפת של משפחות אבו חביזה ומעדי ברמלה, לפני ההלוויה שהתקיימה היום (שני) אחר הצהריים. "דיברנו שעתיים לפני התאונה הקשה ובלתי נתפס שהם אינם. אדם היה מבסוט, התכוננו לצאת ולבלות. יצאתי לכיוון הזירה, ועיניי ראו זוועה. זה היה מראה מאוד כואב", תיאר.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: מכונית שסטתה ממסלולה התנגשה בטנדר בצד הדרך - ארבעה נהרגו
"לא מתאים לישראלים": דווקא בכביש המתקדם בארץ כמות התאונות רק עולה
השבוע בכבישים: 7 הרוגים בתאונות דרכים קטלניות

אמן אבו חביזה, אחיו של אדם אבו חביזה שנהרג אמש בתאונת דרכים במחלף נס ציונה, 5 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
"היינו מאוד קרובים". אחיו של אדם בסוכת האבלים, היום/ניב אהרונסון

"הם התנגשו בטנדר שעמד בשולי הכביש וכך קרתה התאונה הקשה. קשה לעכל. ארבעתם חברי מילדות, שכנים שגדלו אחד ליד השני, כל הזמן יצאו ביחד ועכשיו הם אינם". בין דבריו, ביקש אבו-חביזה היה חשוב להעביר מסר לצעירים שעולים על הכביש. "תלמדו לקח מהמקרה הזה, ושהאירוע המצער הזה יהיה הסוף לתאונות הקשות האלה. צעירים טובים כאלה הולכים לאיבוד והמשפחה סובלת. צעירים – שיהיה אכפת לכם מהחיים, כי את אדם לא יהיה מה שיחזיר".

סמיר אללה סמך, חבר קרוב של ארבעת ההרוגים, סיפר לוואלה! NEWS כי התאונה היא טראומה קשה לכל חבריהם של ההרוגים. "אחרי ששמעתי על התאונה יצאתי עם כמה חברים אל אזור האסון וחשבנו שהגיע לשטח של סרט", אמר. "היינו כמו אחים כולנו. אדם היה כמו אח שלי, בילינו המון יחד. אני משתתף בצער המשפחה, לא מעכל שהם אינם. זה לא חבר אחד שנהרג, אלה ארבעה חברים שנהרגו ביחד. מה הספיקו בחיים?", אמר, והוסיף כי "הכל כתוב. הכל מכתוב מן אללה. מי שממהר לא מגיע בשלום, מי שנוהג בזהירות מגיע ליעד".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
סוכת אבלים לאחר מותו של אדם אבו חביזה בתאונת דרכים במחלף נס ציונה אמש, 5 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
סוכת האבלים ברמלה, היום/ניב אהרונסון

אנואר אל אג'ה, שכן של משפחות אבו חביזה ומעדי הגיע גם הוא לסוכת האבלים כדי לנחם את המשפחות, ואמר כי "זה אירוע מצער מאוד, טראומה גדולה נפלה עלינו. כולם גדלו ביחד אחד ליד השני". גם אג'ה ביקש שוב להדגיש, כי "צריך להיזהר בדרכים. אני חושב שבאזור רמלה צריכים ללמוד מתאונה הקשה הזאת. אני פונה לכל הצעירים – למדו את הלקח מהאירוע הקשה. אדם, אחמד, יזן וזכי לא יחזרו".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, התייחס היום ליממה הקטלנית בכבישים ואמר לוואלה! NEWS: "איפה ראש הממשלה ושר התחבורה אחרי 24 שעות כל כך קטלניות בדרכים? למה אף אחד מהם לא פותח את הפה או מכנס דיון חירום? אם היו נהרגים בכביש שבעה יהודים מדינה שלמה הייתה על הרגליים, כל התקשורת היתה מכסה את זה".

לדבריו, "הממשלה הקיצונית של נתניהו ממשיכה להתוות את הערכים הקיצוניים שהוא ושריו מקדמים, שלפיהם אם ערבים מתים בכביש זה בסדר. הם עוד אומרים שיש שיפור במצב הקטל בדרכים. אני בעצמי פניתי לשר ואמרתי לו שישנן בעיות תשתיות קשות במקומות ספציפיים שבאופן קבוע יש בהן תאונות, בין היתר בצומת עילוט, שבה נהרגו אתמול שלושה אנשים, אז פניתי. בינתיים הילדים שלנו מתים וראש הממשלה והשר? שותקים!".

תאונת דרכים במחלף נס ציונה על כביש 431, 4 בדצמבר 2016. דוברות מד"א, מד"א
"מדובר בתאונה מזעזעת". זירת התאונה, אמש/מד"א, דוברות מד"א

ארבעת הצעירים נהרגו בתאונת הדרכים בכביש 431, שנגרמה לאחר שמכוניתם שנסעה במהירות סטתה מנתיבה והתנגשה בכלי רכב מסחרי בצד הדרך. מעוצמת ההתנגשות נהדפה המכונית הפוגעת לצד השני של הכביש, חצתה ארבעה נתיבים והתנגשה במעקה הנגדי. נהג הטנדר, שעמד בשול הימני עקב תקלה טכנית, מסר עדות בפני חוקרי המשטרה ושוחרר לביתו.

"מדובר בתאונה מזעזעת", סיפר פרמדיק מד"א מאיר ולדר שהוזעק למקום. "ראינו רכב מעוך לחלוטין, כשבתוכו לכודים ארבעה צעירים. הם היו מחוסרי הכרה עם פגיעות קשות. ניסינו להעניק להם טיפול רפואי תוך חילוצם מהרכב, אך הם היו ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם".

(עדכון ראשון: 14:45)

חלקת קבורתם של ארבעת ההרוגים בתאונת הדרכים ליד נס ציונה. בית העלמין המוסלמי ברמלה, 5 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
קברי החברים. בית העלמין המוסלמי ברמלה/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully