וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל בטורקיה הגיש אמנה לארדואן – והשלים צעד בשיקום היחסים

5.12.2016 / 16:13

איתן נאה, שמונה בידי ועדת המינויים במשרד החוץ לשגריר הראשון במדינה מאז ניתוק היחסים בין המדינות לאחר תקרית המרמרה, הציג בפני נשיא טורקיה את כתב האמנה המודיע על מינויו ואת הצוות שעמו יעבוד. "אני שמח להתחיל עידן חדש"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

שגריר ישראל בטורקיה איתן נאה הגיש היום (שני) את כתב האמנה לנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, והשלים צעד משמעותי בחידוש היחסים בין המדינות. במשכן הנשיאותי של ארדואן באנקרה, הציג נאה בפני ארדואן את קורותיו ואת הצוות שעמו יעבוד. "הצגתי את כתב האמנה בפני ארדואן ואני שמח להתחיל עידן חדש בין המדינות", צייץ נאה בחשבון הטוויטר שלו.

שגריר ישראל החדש בטורקיה הגיע ביום חמישי האחרון לאנקרה במסגרת חידוש היחסים, שנותקו לאחר תקרית המרמרה לפני שש שנים. זאת, לאחר החתימה על הסכם הפיוס ביוני האחרון. כמאל אוקם יהיה השגריר הטורקי החדש בתל אביב והוא יחל בעבודתו בהמשך החודש. לפי סוכנות הידיעות הטורקית אנדולו, נאה ציין כי טורקיה וישראל "חולקות היסטוריה של סיוע הדדי בעתות צרה". טורקיה הייתה אחת המדינות שהציעה סיוע לישראל במהלך גל השריפות שהתחולל במדינה לפני כשבועיים.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו במסר לבית הלבן: "מצפה לדון עם טראמפ על הסכם הגרעין הגרוע"
מושל מיסיסיפי בביקור בישראל: "התמיכה של טראמפ היא חד משמעית"
שגריר ארה"ב: תמיד נטיל וטו על הצעות חד-צדדיות נגד ישראל באו"ם

איתן נאה, איש עסקים ודיפלומט ישראלי. באדיבות המצולמים
"שמח להתחיל עידן חדש". איתן נאה/באדיבות המצולמים

בחודש נובמבר אישרה ועדת המינויים העליונה במשרד החוץ את מינויו של נאה לתפקיד השגריר הראשון שיישלח למדינה לאחר חתימת הסכם הפיוס. נאה, בן 53 ששימש כסגן השגריר בלונדון, שירת כממונה על השגרירות באנקרה בין השנים 1997-1993 וכשגריר ישראל באזרבייג'ן בשנים 2005-2001. הוא נחשב לאחד מהמומחים לטורקיה במשרד החוץ ובעבר שימש ראש הדסק לענייני טורקיה, יוון וקפריסין במשרד. לפני יציאתו ללונדון הוא כיהן כנציג משרד החוץ במטה לביטחון לאומי שבמשרד ראש הממשלה, תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עם מינויו של נאה, נכנסות המדינות למעשה לשלב האחרון בהסכם הפיוס שנחתם ביולי האחרון - החלפת השגרירים וחזרה לנורמליזציה של פעילות דיפלומטית. על פי תנאי הסכם הפיוס, ישראל העבירה 20 מיליון דולרים לטורקיה 25 ימים לאחר חתימתו, שתכליתם, על פי הנוסח, "בפיצוי למשפחות השכולות במהלך תקרית המשט". כמו כן, סוכם כי אף אזרח ישראלי לא יואשם בעבירות פליליות או ייקנס בעקבות האירוע, שבו נהרגו עשרה טורקים בהשתלטות חיל הים על המשט לרצועת עזה.

הקבינט המדיני-ביטחוני בישראל אישר עוד בסוף יוני את הסכם הפיוס בתמיכתם של שבעה שרים. שר הביטחון אביגדור ליברמן, שרת המשפטים איילת שקד ושר החינוך נפתלי בנט התנגדו להסכם. בפרלמנט הטורקי הצביעו על ההסכם שעות אחדות לפני שהפרלמנט יצא לפגרת הקיץ שלו. 209 חברי פרלמנט הצביעו בעד האישור ו-16 בלבד התנגדו לו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הספינה "מאווי מרמרה" בנמל איסטנבול, באירוע לציון שנה לתקרית המשט לעזה, 30 במאי 2011. רויטרס
האוניה מאווי מרמרה בטורקיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully