וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצת משרד הפנים: לאחד את תל אביב-יפו ובת ים בתוך שנתיים

4.12.2016 / 17:00

על פי המלצותיה של הוועדה לבחינת מעמדה המוניציפלי של בת ים, שמינה משרד הפנים לפני כשנתיים, יש לאחד את שתי הערים עד נובמבר 2018. עיריית תל אביב הביעה נכונות לאיחוד, אולם בשכנה מדרום טענו כי מדובר ב"המלצות מבולבלות ולא ישימות"

פרויקט בת ים. גוטמן אסיף אדריכלים,
תהווה רובע עירוני של תל אביב. בת ים/גוטמן אסיף אדריכלים

הוועדה לבחינת מעמדה המוניציפלי של בת ים במשרד הפנים פרסמה בימים האחרונים את המלצותיה, לפיהן יש לאחד את עיריית בת ים עם עיריית תל אביב-יפו עד חודש נובמבר 2018. הוועדה, בראשותו של ראש עיריית אשקלון לשעבר, בני וקנין, מנתה חמישה חברים, וארבעה מהם הצביעו בעד המהלך. לפי התכנית, בת ים תתפקד כרובע עירוני של העיר תל אביב.

לפי מסקנות הוועדה, על האיחוד להתרחש במועד המוקדם ביותר האפשרי, בעדיפות למועד הבחירות ברשויות המקומיות, שיתקיימו בעוד כשנתיים. בנוסף להמלצה המרכזית, פורסמו גם שלוש המלצות ביניים, שמטרותיהן לשמור על איזון התקציב השוטף של עיריית בת ים, עד שייצא לפועל מהלך האיחוד. ראשית, יועברו 30 מיליון שקלים מהכנסותיה של עיריית תל אביב מארנונה ממשלתית לעיריית בת ים. שנית, יוקצה מענק ממשלתי בסך 30 מיליון שקלים נוספים לעיריית בת ים. ההמלצה השלישית היא תהליך התייעלות של העירייה, בהיקף של 20 מיליון שקלים נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
מאות חקלאים הפגינו ברחבי הארץ: "הממשלה מובילה לסגירת משקים"
עם הגב לסוריה והפנים לצה"ל: כך שינתה מלחמת האזרחים את הדרוזים בגולן
לראשונה: המשרד לשירותי דת פועל להדחתו של רב עיר

גורדי שחקים בתל אביב. יוני 2016. ראובן קסטרו
שר הפנים ממתין לתגובותיהן הרשמיות של העיריות. תל אביב/ראובן קסטרו

עוד המליצה הוועדה להקים מנהלת ממשלתית, לצורך תיאום בין-משרדי למהלך מורכב זה. על פי ההמלצה, המנהלת תסיים את עבודתה חמש שנים לאחר האיחוד הרשמי, ותסייע לתיאום בין משרדי הממשלה, סיוע ברציפות תפקודית לבת ים עד לאיחוד הרשויות המקומיות, אישור תכנית אסטרטגית של שתי העיריות לתהליך האיחוד, בדיקה רמת השירותים שזוכים לה תושבי בת ים לאחר האיחוד וכן סיוע בהסברה ובמידע לציבור תושבי העיר.

הוועדה מונתה באוגוסט 2014 על ידי שר הפנים דאז, גדעון סער. לתפקיד יו"ר הוועדה מונה וקנין, וחבריה הם סיון להבי, סגנן מנהל המ?נהל לשלטון מקומי במשרד הפנים, רות שורץ-חנוך, יו"ר הוועדה המרחבית הראל, עו"ד אמנון כהן, רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון ודורון דרוקמן, מנהל אגף בכיר לתכנון אסטרטגי במנהל התכנון, משרד האוצר.

בוועדה הדגישו את חשיבות קבלת האישור למהלך ממועצת עיריית תל אביב-יפו. שר הפנים, אריה דרעי, טרם קיבל את המלצות הוועדה, משום שהוא ממתין לתגובת ראשי הרשויות. לאחר שיתקבלו התגובות, יקבל לידיו את המלצות הוועדה ויכריע בסוגיה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"בטוחים שהממשלה תבטיח צדק לתושבי בת ים"

עיריית תל אביב-יפו מסרה בתגובה להמלצות הוועדה: "בעירייה טרם התקבלו המלצות הוועדה ולכשתתקבלנה נלמד אותן ונגיב בהתאם. עמדתה של העירייה, כפי שגם הוצגה בפני הוועדה, היא שבמדינת ישראל בכלל ובמטרופולין גוש דן בפרט יש מספר בלתי סביר של רשויות, ונכון לאחד רשויות לעיר אחת שתיתן שירות טוב יותר וביעילות רבה יותר לאזרחי המדינה". בעירייה הבהירו: "מסיבה זו, עיריית תל אביב-יפו הביעה את נכונותה להתאחד עם בת ים. פתרונות חלקיים של העברת הכנסות לא מקובלים עלינו, והם מבחינת מתן דגים ולא חכה".

גם בעיריית בת ים הגיבו לפרסום מסקנות הוועדה. "130 עמודי הדוח מציגים שורת המלצות מבולבלות ולא ישימות, שאינן נותנות מענה לא לטווח הקצר ולא לסוגיות המהותיות לטווח הארוך", נמסר מהעירייה. "דבר אחד ברור - לא נקבל כל מהלך חד צדדי, לא נסכים לסחבת נוספת ולהצהרות חסרות תוקף. אנו סמוכים ובטוחים ששרי האוצר והפנים יעשו כל שביכולתם כדי להבטיח צדק לתושבי בת ים לאלתר", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully