וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות חקלאים הפגינו ברחבי הארץ: "הממשלה מובילה לסגירת משקים"

4.12.2016 / 12:04

החקלאים המוחים על מדיניות הממשלה ועל חוסר ההתייחסות אליהם בתקציב הדו-שנתי היו פרוסים בצמתים רבים ברחבי הארץ. הם שיבשו את התנועה באמצעות נסיעה בטרקטורים וחסימת צמתים. "לא מקשיבים לנו"

צילום: מטה המאבק של מחאת החקלאים, עריכה: יאיר דניאל

מאות חקלאים הפגינו היום (ראשון) בחמישה צמתים ברחבי הארץ במחאה על אי הכללתם בתקציב המדינה לשנים 2018-2017 ועל התנאים הקשים בענף עד כדי פשיטת רגל. בשעות הבוקר המוקדמות יצאו שיירות של חקלאים לצומת אגמון החולה, צומת יקנעם, צומת חפר, צומת עין יהב וצומת יטבתה על מנת להביע את מחאתם נגד מה שהם מגדירים כחיסול הענף.

החקלאים יצאו בטרקטורים, במשאיות, בטנדרים ובסוסים כשהם נושאים עמם תוצרת חלקאית, שלטי מחאה ודחלילים עם דמויות שר החקלאות אורי אריאל ושר האוצר משה כחלון האחראים, לטענתם, לקריסת הענף בשנים האחרונות.

עוד בוואלה! NEWS:
"בעטו בעודו שרוע על המדרכה": שני צעירים מואשמים שהרגו סודאני בפ"ת
48 הרוגים בעשור: ההיסטוריה המדממת של הכביש המוביל לנצרת
"האקונומיסט" על נתניהו: "מעולם לא נהנה מכזו עליונות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסחורה החקלאית מפוזרת על הקרקע. הפגנת החקלאים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ממשלת ישראל ממשיכה במגמתה לחסל ולהעלים את ענף החקלאות ומובילה תקציב דו שנתי נטול בשורה לחקלאים" אומרים החקלאים המוחים, "מדיניותה החד-צדדית של הממשלה בכל הנוגע לפתיחת יבוא פרוע וחופשי, מחיר המים הגבוהים, פערי התיווך ועוד, הובילה את המשקים החקלאיים להפסדים חמורים ואף לסגירת המשקים".

לדבריהם, שילוב של צעדים שבהם נקטה הממשלה, ובהם פתיחת יבוא בלי פיקוח, הטלת מסים על עובדים זרים והגבלת מכסת העסקתם ומחירי המים המאמירים, מוביל את הענף הגוסס לקריסה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חקלאים מתאספים בצומת אגמון החולה לקראת הפגנה. 4 בדצמבר 2016. דוברות התאחדות החקלאים, מערכת וואלה! NEWS
"הפסדים חמורים וסגירת משקים. החקלאים מוחים/מערכת וואלה! NEWS, דוברות התאחדות החקלאים

"היכולת של חקלאי ישראל לייצא לאירופה ירדה גם היא בצורה דרמטית מאחר שקשה להתחרות עם מחירי המדף האירופי" אמרו בהתאחדות החקלאים בשיחה עם וואלה! NEWS. "למדינה אין שום מדיניות תכנונית שמסייעת לענף החקלאות ולראייה, בתקציב המדינה לשנתיים הקרובות אין שום בשורה לחקלאים. אין שום דבר שמיטיב אתנו". הם הוסיפו כי "הכל אותה מדיניות, כאילו לא מקשיבים לנו. הגענו למצב של להיות או לחדול".

החקלאים שהתאספו בצומת אגמון החולה בה התקיימה ההפגנה המרכזית, יצאו עם שיירת המחאה שלהם לצומת הגומא המרוחקת כמה קילומטרים משם והם שאפו לחסום את צומת הכוח. במקביל, כ-200 מפגינים חסמו את צומת חפר שבשרון ובצומת יקנעם מפגינים כ-300 חקלאים.

גם בדרום הארץ מחו חקלאים על מדיניות הממשלה. כמאה מפגינים היו בצומת עין יהב עם סחורה חקלאית והסבירו לעוברים ולשבים על מצב החקלאות. באזור צומת יטבתה נסעו יותר מעשרה טרקטורים בשיירות איטיות לשני הכיוונים כדי להאט את התנועה, וכמאה חקלאים הפגינו בצומת עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully