וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: המשרד לשירותי דת פועל להדחתו של רב עיר

4.12.2016 / 7:50

למרות התנגדותו של שר הדתות דוד אזולאי, גורמים משפטיים במשרד פועלים להדחתו של אברהם שלוש, רב העיר כפר סבא, בטענה כי אינו ממלא את תפקידו משום שאינו מתגורר בעיר. תגובת המשרד: "כל התייחסות מוקדמת אינה ראויה"

הרב אברהם שלוש, רבה של העיר כפר סבא. וויקיפדיה, צילום מסך
מחקירת המשרד עולה: אינו ממלא את תפקידו כראוי. הרב שלוש/צילום מסך, וויקיפדיה

המשרד לשירותי דת פועל להדחתו של רב העיר כפר סבא, הרב אברהם שלוש, מתפקידו משום שאינו מתגורר בעיר. שלוש זומן לאחרונה לשימוע לפני פיטורים לאחר שנערה נגדו חקירה פנימית שהוכיחה כי אינו מופיע כנדרש במשרדי המועצה הדתית בעיר ולא ממלא את תפקידו כראוי. הסיבה העיקרית, על פי החקירה, נעוצה בכך שמקום מגוריו בירושלים.

לוואלה! NEWS נודע כי שר הדתות דוד אזולאי, שאמור לקבל את ההחלטה הסופית בסוגיה, מתנגד להדחה משום שזה עלול להיות תקדים לערים נוספות בעתיד. אולם, גורמים משפטיים במשרד נחושים להשלים את המהלך. בימים האחרונים הם בוחנים אפשרות להדחתו מהתפקיד בפועל ללא פיטורים.

עוד בוואלה! NEWS:
סערת התאגיד: ביטן איים להעביר חוק שיפגע בהסתדרות – והתקפל
גל השריפות: הנפגעים יוכלו לקבל פיצויים מהמדינה - וגם מחברות הביטוח
סקר: חרף הסתייגויות כחלון - מצביעי כולנו תומכים בחוק ההסדרה

ח"כ דוד אזולאי מש"ס. אלון נוריאל,
חושש כי המהלך יהווה תקדים לערים נוספות. אזולאי/אלון נוריאל

בשנת 2002 עבר בכנסת חוק הקובע ש"מקום מגוריו הקבוע של רב יהיה במקום כהונתו", או לחלופין במקום שמרחקו ממקום הכהונה לא יעלה על שני קילומטרים. החקיקה הביאה, ככלל, לצמצום התופעה של רבנים גולים מקהילותיהם.

כיום קיימים שלושה רבנים, בהם הרב שלוש, שמכהנים כרב עיר שבה אינם מתגוררים. במקרה של שלוש עלו טענות רבות בשנים האחרונות על חוסר תפקודו כרב העיר בשל מגוריו בירושלים. בשימוע האחרון שנערך לו, טען בשמו עו"ד אליהו בן טובים המייצג את רב העיר, כי אין בעיה בתפקודו והוא מספק את הצרכים שהוא נדרש להעניק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיום קיימים שלושה "רבנים גולים" שמכהנים בעיר שבה אינם מתגוררים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב שלוש, בן 86, למד בצעירותו בישיבת "מרכז הרב" המזוהה עם הציונות הדתית ומאוחר יותר גם בישיבת פורת יוסף, מהישיבות הנחשבות בציבור הספרדי-חרדי. הוא מונה לכהן כרבה הספרדי של כפר סבא בשנת 1962 במקביל לרב האשכנזי פנחס יעקב שיר, שהלך מאז לעולמו והותיר את הרב שלוש כרב הראשי היחיד בעיר.

"העניין נדון לפני שנים בבג"ץ ובית המשפט אישר את המשך ההתנהלות כפי שנעשית היום וכפי שהייתה בעבר. הרב גר בירושלים ובכפר סבא. הוא נמצא במקום בהתאם לצרכים של המועצה הדתית", אמר בתגובה עו"ד בן טובים. "לא הייתה תלונה תפקודית מבחינת הצרכים שהוא נדרש להעניק. אם יהיה צורך יתקיימו דין ודברים עם לשכת השר. כל המידע והתשובות נתנו בכתב ובעל פה ולתפיסתנו הם הניחו את הדעת. אנחנו מאמינים שאין כוונה לפגוע ברב".

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה: "השר טרם קיבל את המלצות השימוע שנערך לרב שלוש והוא יגבש עמדה לאחר עיון ולימוד האמור בפרוטוקול. כל אמירה או התייחסות מוקדמת אינה ראויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully