וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: חרף הסתייגויות כחלון - מצביעי כולנו תומכים בחוק ההסדרה

30.11.2016 / 16:21

סקר חדש שערכה מינה צמח הראה כי מצביעי מפלגתו של שר האוצר תומכים בחוק אף יותר מאשר מצביעי הליכוד, עם 64% תומכים בחוק שמאפשר הפקעת קרקעות פרטיות. עוד עלה כי קיים קשר הדוק בין זיקה דתית לתמיכה בחוק

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: הוועדה המשותפת לדיון בחוק ההסדרה אישרה אותו לקריאה ראשונה)

מצביעי מפלגות המרכז כגון "כולנו" ו-"יש עתיד" תומכים בחוק ההסדרה - כך עולה מסקר חדש שתוצאותיו פורסמו היום (רביעי). הסקר, שנערך על ידי מינה צמח, גילה כי הציבור חצוי ובסך הכול 51% מהנשאלים במדגם מייצג של כלל מצביעי המפלגות, תומך בחקיקת חוק ההסדרה. החוק מאפשר הפקעת קרקעות פרטיות של פלסטינים במקום שבו נבנו מאחזים, בתמורה למתן פיצוי לבעלי הקרקעות. כ-36% מהמשיבים התנגדו לחוק והשאר סירבו לענות, או השיבו שאינם יודעים.

בקרב מצביעי מפלגות הימין אין הפתעות גדולות: 82% מבוחרי הבית היהודי תומכים בחוק ההסדרה, כמו גם כ-62% ממצביעי הליכוד. חריגים הם מצביעי מפלגתו של שר האוצר משה כחלון, שעקפו את הליכוד מימין ו-64% מבוחרי כולנו תומכים בחקיקת החוק. רק רבע מהבוחרים במפלגה מתנגדים לו. מצביעי יש עתיד נמצאים מעט יותר במרכז, כשמחצית מהמשיבים התנגדו לחקיקת החוק, ו-43% תמכו בחקיקה במתכונתה הנוכחית.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שכחלון התנגד, בקואליציה מנסים לקושש קולות לחוק ההסדרה
הרצוג: "חוק ההסדרה מכתיר את נפתלי בנט לראש הימין בישראל"
חוק ההסדרה אושר לקריאה ראשונה: "כולנו" נעדרו מההצבעה

מאחז עמונה. 6 בנובמבר 2016. מגד גוזני
"כולנו" עקפה את "הליכוד" מימין. עמונה/מגד גוזני

הסקר, שנערך באינטרנט בקרב 500 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת, הצביע על קשר חזק בין קרבה לדת לבין תמיכה בחוק. יותר משני שלישים מהחילונים מתנגדים לחוק, אך 71% מהדתיים תומכים בו, אחריהם ניצבים החרדים עם 70% תמיכה בחוק ו-44% מהציבור המסורתי תומך בחקיקה.

מוקדם יותר היום אושר חוק ההסדרה לקריאה ראשונה. הוועדה המיוחדת שהוקמה בכנסת לדיון בחוק, שכוללת נציגים מוועדות חוקה, חוק ומשפט וחוץ וביטחון, אישרה את החוק ברוב של שמונה תומכים לעומת שישה מתנגדים. נציגת "כולנו" ח"כ טלי פלוסקוב נעדרה מההצבעה בוועדה המשותפת. הוועדה הצביעה על נוסח חריג לחוק, המכיל בתוכו שתי גרסאות לסעיפים המחילים אותו רטרואקטיבית על פסקי דין תלויים של בית המשפט, מה שנודע כ"סעיפי עמונה". לפי גרסה אחת, החוק מכיל סעיפים אלו, ולפי גרסה אחרת הוא אינו מכיל אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully