וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שכחלון התנגד, בקואליציה מנסים לקושש קולות לחוק ההסדרה

30.11.2016 / 14:58

יו"ר מפלגת כולנו התנגד לסעיף בחוק הפוגע במעמד בית המשפט העליון, והעלה חשש כי הרוב בהצבעה ייעלם. מאז מפעילים בקואליציה לחץ על הח"כים בגין ולוי-אבקסיס שישנו את עמדתם, ובבית היהודי אף תמכו בחוק של האופוזיציה כאות מחאה

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

הקואליציה הסירה היום (רביעי) מסדר היום של מליאת הכנסת את כל הצעות החוק מטעמה – ובהן חוק ההסדרה, חוק המואזין וחוק חזקת הגיל הרך. ההחלטה התקבלה בעקבות התנגדותו של יו"ר כולנו משה כחלון, שאמר כי מפלגתו לא תתמוך בחוק ההסדרה בשל הסעיף הפוגע במעמדו של בית המשפט העליון, וביקש להשתחרר ממשמעת קואליציונית. בקשה זו הובילה לחשש כי יתר ראשי המפלגות לא יראו את עצמם מחויבים למשמעת קואליציונית, כך שלא יהיה רוב לחוקי הקואליציה.

חוק ההסדרה יעלה לקריאה ראשונה ביום שני הקרוב, ובקואליציה מנסים לגבש כעת רוב להצבעה. הוכחה לכך כבר ניתנה במליאת הכנסת כשח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) זעם על ההחלטה לדחות את ההצבעה על חוק ההסדרה, והצביע בעד שני חוקים שיזם ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) שיסייעו לפיתוח הצפון - בניגוד לעמדת הקואליציה. סמוטריץ' עצמו אמר כי אין לכך קשר להצבעה על חוק ההסדרה, אך זכה לנזיפה של יו"ר הקואליציה דוד ביטן.

לקריאה נוספת:
הרצוג: "חוק ההסדרה מכתיר את נפתלי בנט לראש הימין בישראל"
תושבי עמונה יכולים להיות מרוצים: הפלסטינים כבר לא יחזרו לקרקעות
היועמ"ש אישר: תושבי עמונה יועברו לחלקות זמניות בסמוך למאחז

וועדה משותפת לוועדת חוקה וועדת חוץ וביטחון בדיון בהצעות חוק ההסדרה, כנסת. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
סדקים בקואליציה לקראת ההצבעה במליאה. אישור חוק ההסדרה בוועדה המיוחדת, הבוקר/נועם מושקוביץ

אחרי שמפלגת כולנו הודיעה כי לא תתמוך בחוק ההסדרה, הפעילו גורמים בקואליציה לחצים על ח"כ בני בגין (הליכוד), שהודיע כי יתנגד לחוק, על מנת שלכל הפחות יימנע בהצבעה. גורם בקואליציה טען כי "אם בגין יימנע בהצבעה, אנחנו יכולים לעבור את זה גם בלי 'כולנו'". בנוסף לכך, מופעלים לחצים דומים על ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, שפרשה מישראל ביתנו ואינה מחויבת למשמעת קואליציונית.

סביב הצעת חוק חזקת גיל הרך התעוררה היום בעיה נוספת, שלכאורה מנעה את ההצבעה. מוקדם יותר הגישו השרים אריה דרעי וגילה גמליאל ערר על הצעת החוק של ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) בטענה כי לא התקיים עליה דיון מסודר בוועדת שרים לחקיקה. ההצעה של מועלם-רפאלי הייתה אמורה לעלות יחד עם ההצעה של ח"כ יואב קיש (הליכוד). שתי ההצעות סותרות אחת את השנייה סביב ביטול חזקת גיל הרך במקרה של הורים שהתגרשו.

יו"ר האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, האשים את הממשלה בחוסר יכולתה "לקבל החלטות הרות גורל", לדבריו. "בקואליציה הזו אין משילות, אין מנהיג ואין יכולת להכריע באף סוגיה קריטית", אמר הרצוג. עוד הוסיף, כי "ממשלת נתניהו מסוכסכת בתוך עצמה בקרב על ראשות הימין והגיעה השעה ללכת לבחירות ולהציל את המדינה מקיצוניים משיחיים, שמוליכים אותנו לעבר פי תהום עמוקה ופגיעה אנושה במדינת ישראל ובגושי ההתנחלויות בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully