וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר מחוסר אשמה התיק נגד הבדואי שכתב פוסט סאטירי על גל השריפות

4.12.2016 / 15:04

הפרקליטות הודיעה לאנאס אבו דעבאס, שנעצר בחשד להסתה להצתות, כי התיק נגדו נסגר. לדבריו, הפוסט היה ציני ומתח ביקורת על השמחה לאיד שיש בעולם הערבי לאור השריפות שהשתוללו ברחבי הארץ

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: אבו דעבאס שוחרר ממעצר: "בהתחלה צחקתי")

פרקליטות מחוז דרום החליטה לסגור מחוסר אשמה את תיק ההסתה להצתות בפייסבוק נגד הצעיר הבדואי אנאס אבו דעבאס - כך הודיעה היום (ראשון) לבא כוחו של הצעיר, עו"ד אייל אביטל. לפני כשבועיים, בעיצומו של גל השריפות המשתולל, עצרה המשטרה את אבו דעבאס, בן 24 מרהט, בחשד כי פרסם פוסט בפייסבוק הקורא לערבים להצית שריפות. אבו דעבאס טען כי מדובר היה בפרסום ציני שלעג להתבטאויות השמחה לאיד בגין גולשים בעולם הערבי על ההצתות.

הוא טען עוד כי השוטרים כלל לא הבינו את משמעות הטקסט ולא קראו את הפוסטים הקודמים שלו, שנכתבו בצורה בהירה. בתחילה קיבלה המשטרה רוח גבית מבית משפט השלום בבאר שבע שהאריך את מעצרו של הצעיר, ובית המשפט המחוזי הותיר את הארכת המעצר על כנה, למרות ערעורו של אנאס. למרות זאת, המשטרה החליטה לשחררו בתנאים מגבילים, הכוללים מעצר בית של חמישה ימים ואיסור כתיבה ברשתות החברתיות למשך 15 ימים.

לקריאה נוספת:
נעצר בחשד להסתה בגלל פוסט סאטירי; המשטרה: "לא כולם יבינו את הציניות"
תושב רהט שנעצר עקב פוסט סאטירי: "חיפשו אותי כאילו אני ראש מאפיה"
נתניהו: מי שמנסה לשרוף את מדינת ישראל - ייענש בחומרה

אנס אבו דעבאס, תושב רהט שנעצר בחשד להסתה, עם שחרורו מכלא אוהלי קידר, 27 בנובמבר 2016. שי מכלוף
התיק נסגר מחוסר אשמה. אנאס אבו דעבאס/שי מכלוף

במשטרה המשיכו וטענו כי מדובר בהסתה לאלימות ולטרור ואבו דעבאס שהה במעצר במשך ארבעה ימים. "זאת הייתה החוויה הכי קשה שעברתי בחיים, פתאום אתה מקבל פרופורציות על דברים כמו משפחה", אמר אבו דעבאס לאחר שהשתחרר מהמעצר. "ראיתי ולא האמנתי שאנשים שמחים שעצים ובתים נשרפים והחלטתי לכתוב פוסט ארוך נגד התופעה של השמחה", הסביר אבו דעבאס את הפוסט שהוביל למעצרו.

"מלכתחילה אמרנו שמדובר במעצר שווא", אמר בתגובה עורך דינו של אבו דעבאס. "חבל שאזרח מוצא את עצמו עצור במשך ארבעה ימים על לא עוול בכפו, וזאת רק בשל רשלנותה של המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully