וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בגמביה: אחרי 22 שנים בשלטון - הנשיא הפסיד בבחירות

יחיא ג'אמיע הודה בתבוסתו עוד בטרם פורסמו התוצאות הסופיות. האזרחים חגגו את ניצחונו של מועמד האופוזיציה שיקדם את הדמוקרטיה, וישים קץ למדיניות הנוקשה של קודמו: "זה כמעט טוב מכדי להיות אמתי"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

מהפך היסטורי נרשם היום (שישי) בגמביה עם פרסום תוצאות הבחירות. אחרי 22 שנים בשלטון נשיא גמביה יחיא ג'אמיע הפסיד בבחירות לנשיאות המדינה. עוד בטרם פורסמו התוצאות הסופיות כבר הודה ג'אמיע בהפסדו בצעד חסר תקדים.

התמיכה הרחבה ביריבו של ג'אמיע, מועמד האופוזיציה אדאמה בארוו, מעידה על עידן חדש שבו קולות המתנגדים לתפיסות הקיצוניות של ג'אמיע לא מפחדים להישמע. זאת, נוכח הטענה כי הוא נטה להשתיק את אויביו על ידי כליאה ועינוי של מי שיצא נגד מדיניותו.

עם היוודע תוצאות הבחירות, יצאו המונים לרחובות וחגגו את הפלת השלטון הממושך. "אנחנו חופשיים", קראו החוגגים, "לעולם לא נהיה עבדים יותר". חלקם נופפו בדגלי המדינה ואחרים בתמונתו של בארוו שייכנס לתפקידו כנשיא המדינה. בארוו הצליח לגרוף 45.5% מהקולות בעוד שבג'אמיע תמכו 36.7% וראש ועדת הבחירות כבר הכריז על דמות המנצח.

לקריאה נוספת:
כמו איראן ואפגניסטן: נשיא גמביה הכריז על רפובליקה איסלאמית
אחרי דרום אפריקה: גמביה הודיעה על פרישה מבית הדין בהאג
נשיא גמביה: "אשסף את גרונותיהם" של הומואים במדינה

נשיא גמביה יחיא ג'אמיע. רויטרס
השתיק את מתנגדיו. נשיא גמביה יחיא ג'אמיע בדרכו לקלפי, אתמול/רויטרס

"אף פעם, גם לא בחלומות שלי, לא חשבתי שהוא יפסיד בבחירות", אמרה ראמזיה דיאב, אחת מתומכות האופוזיציה שנמלטה למדינה השכנה סנגל לאחר שסבלה מעינויים במדינתה, "זה כמעט מרגיש טוב מדי מכדי להיות אמתי".

חילופי השלטון בגמביה בדרכי שלום ושלא באמצעות הפיכה עשויים לסייע להתפתחות הדמוקרטיה במדינה האפריקנית. מהלך זה יאפשר לשים קץ לתפיסתו השנויה במחלוקת של ג'אמיע שכללה לא אחת אמירות קיצוניות. בין היתר, הוא הביא למעצר מאות בני אדם שעסקו ב"כישופים" ואיים לשסף את גרונותיהם של הומוסקסואלים.

חרף העובדה כי ג'אמיע כמעט חסם לחלוטין כניסת השפעות מערביות למדינתו, הצליח בארוו לאגד סביבו די תומכים במדינה הקטנה שמונה 1.8 מיליון אזרחים. בין היתר, הוא הבטיח לשפר את הכלכלה ולמנוע הפרות של זכויות אדם. בכך, הוא עשוי להאיץ תהליכי דמוקרטיזציה במדינתו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תמיכה במועמד האופוזיציה בבחירות בגמביה אדאמה בורואוו 02  דצמבר 2016. רויטרס
חוגגים את ניצחונו של בארוו בגמביה, היום/רויטרס
תמיכה במועמד האופוזיציה בבחירות בגמביה אדאמה בורואוו 02  דצמבר 2016. רויטרס
חוגגים בגמביה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully