וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דרום אפריקה: גמביה הודיעה על פרישה מבית הדין בהאג

26.10.2016 / 4:38

המדינה האפריקנית מאשימה את בית הדין הבינלאומי בכך שהוא מתעלם מפשעי המלחמה שמבצעות מדינות המערב ופועל להעמיד לדין רק שחורים. זו המדינה האפריקנית השלישית שמודיעה על פרישה בשבועות האחרונים

בית הדין הפלילי הבינאלומי בהאג. AP
"בית המשפט הבינלאומי לרדיפה והשפלה של שחורים". בית הדין בהאג/AP

ממשלת גמביה הודיעה הלילה (רביעי) כי היא פורשת מבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. גמביה מאשימה את בית הדין בכך שהוא מתעלם מפשעי המלחמה שמבצעות מדינות המערב ופועל להעמיד לדין רק אפריקנים. זו המדינה האפריקנית השלישית שמודיעה על פרישה מבית הדין בשבועות האחרונים.

שר ההסברה של גמביה שריף בוג'נג אמר בטלוויזיה הממלכתית כי "ההחלטה מוצדקת בשל העובדה שבית הדין, שלמרות שקוראים לו בית הדין הפלילי הבינלאומי, הוא למעשה בית המשפט הבינלאומי הלבן לרדיפה והשפלה של שחורים, ובמיוחד אפריקנים".

בבית הדין הפלילי טרם הגיבו להודעה. המהלך של גמביה מוסיף ללחץ על בית המשפט לפשעי מלחמה, שנאלץ להדוף האשמות בנוגע לפעילותו, כשתשע מתוך עשר חקירות שהוא מנהל נוגעות לאפריקה.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: "מדיניות החוץ של קלינטון תוביל למלחמת עולם שלישית"
בכיר אמריקני: "פירוז קוריאה הצפונית מנשק גרעיני – מקרה אבוד"
בעיצומו של הקרב במוסול: ארה"ב נערכת לשחרור "בירת דאעש" בסוריה

נשיא גמביה, יחיא ג'אמה. AP
נשיא גמביה ג'אמיע/AP

אזרחי גמביה מהווים חלק ניכר ממהגרי העבודה מאפריקה באירופה. הנשיא יחיא ג'אמיע אמר בעבר כי ביקש להביא את האיחוד האירופי בפני בית הדין הפלילי בשל מותם של מהגרים רבים, אך לא קיבל תשובה לבקשה. "יש הרבה מדינות מערביות, לפחות 30, שביצעו פשעי מלחמה נתעבים נגד מדינות ריבוניות עצמאיות ונגד אזרחיהן מאז שנוסד בית הדין, ולא הוגש כתב אישום אפילו נגד מדינה מערבית אחת בגין פשעי מלחמה", אמר בוג'נג.

בית הדין הפלילי הבינלאומי, שנוסד בשנת 2002 וחברות בו 124 מדינות, הוא הגוף המשפטי היחיד שבידיו סמכות בינלאומית להעמיד לדין בגין רצח עם, פשעים נגד האנושות ופשעי מלחמה. בשבוע שעבר הודיעה דרום אפריקה על פרישה מבית הדין והמהלך צפוי להתממש בתוך שנה מרגע הגשת הבקשה למזכ"ל האו"ם.

לפני שבועיים הודיעה גם בורונדי על פרישתה מהגוף, ובכך הפכה למדינה הראשונה שמבקשת להתנתק מאמנת רומא. זאת, לאחר שהפרלמנט במדינה הצביע בעד העזיבה. הנשיא, פייר נקורונזיזה, חתם על הצו המורה על העזיבה בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully