וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו איראן ואפגניסטן: נשיא גמביה הכריז על רפובליקה איסלאמית

12.12.2015 / 16:45

השליט השנוי במחלוקת יחיא ג'אמיע הודיע כי המהלך נועד להרחיק את המדינה המערב-אפריקנית מ"עברה הקולוניאלי" לאור העובדה ש-95% מהאזרחים הם מוסלמים. בני דתות אחרות יורשו להמשיך במנהגיהם

נשיא גמביה, יחיא ג'אמה. AP
נשיא גמביה יחיא ג'אמיע/AP

נשיא גמביה יחיא ג'אמיע הכריז אתמול (שישי) על הפיכתה של ארצו לרפובליקה איסלאמית במטרה להתבדל מעברה הקולוניאלי של המדינה המערב-אפריקנית. המדינה הקטנה, שנקראת על שמו של הנהר שאותו הרחיבו בעבר ספינות בריטיות, מצטרפת עתה לאיראן ולאפגניסטן, שהמשטר שלהן מוגדר רפובליקה איסלאמית.

"בהתאם לזהותה הדתית של המדינה ולערכיה, אני מכריז על גמביה כעל מדינה איסלאמית", הצהיר הנשיא בנאום טלוויזיוני. "לנוכח העובדה שהמוסלמים הם הרוב במדינה, גמביה אינה יכולה להרשות לעצמה להמשיך במורשת הקולוניאלית שלה", הוסיף. 95% מתוך 1.8 מיליון התושבים במדינה הם מוסלמים, אך הנשיא הבהיר כי בני דתות אחרות יוכלו להמשיך ולקיים את מנהגיהם.

ג'אמיע , שהשמיע שורת הצהרות שנויות במחלוקת לאורך שלטונו בן 21 השנים, פרש מחבר העמים הבריטי ב-2013 אחרי שכינה את הארגון "ניאו-קולוניאלי". ב-2007 הוא טען כי הוא מצא תרופה לאיידס.

על אף קשרי מסחר הדוקים שקיימה המדינה עם בריטניה ועם מדינות אירופיות אחרות, שאזרחיהן פוקדים כדרך קבע את חופיה הבתוליים של המדינה, היחסים בין גמביה למערב התדרדרו בשנים האחרונות. האיחוד האירופי השהה באופן זמני את הסיוע הכספי למדינה בשנה שעברה בשל מצב זכויות האדם בה. גמביה, שמתבססת על ענפי החקלאות והתיירות, מדורגת במקום ה-156 מתוך 187 במדד הפיתוח של האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully