וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוי בסך מאות אלפי שקלים ומגרש בחינם: כך יפונה הכפר הבדואי

1.12.2016 / 0:28

חמש משפחות מאום אל-חיראן חתמו על הסכם עם המדינה שבמסגרתו יקבלו פיצוי בשווי המבנים שייהרסו, שטח של 800 מ"ר בכפר חורה הסמוך וגם מענק מיוחד בסך 50 אלף שקלים. המתנגדים זועמים: "מתנה לעברייני בנייה"

פינוי תושבים ביישוב הבדואי אום אל חירן. נובמבר 2016. ספק 500
משא ומתן להסכם דומה מתנהל עם עשרות משפחות נוספות. הכפר אום אל-חיראן/ספק 500

חמש משפחות מהכפר הבדואי אום אל-חיראן חתמו על הסכם עם המדינה, שלפיו יפנו את בתיהן שנבנו באופן לא חוקי ובתמורה יקבלו מענק מיוחד על סך 50 אלף שקלים, יחד עם פיצוי בסך מאות אלפי שקלים על המבנים שייהרסו. בנוסף תקבל כל משפחה שטח בן 800 מטרים רבועים ביישוב חורה הסמוך. זהו ההסכם הראשון שנערך עם תושבי אום אל-חיראן, ועד כה חתמו עליו חמש משפחות גדולות מהכפר. עם עשרות משפחות נוספות מתנהל משא ומתן להגיע להסכם דומה.

לפני כשבוע דחה בית המשפט את תביעת הבעלות האחרונה על הקרקע, ונתן אישור סופי להריסת הבתים. הכל היה מוכן והשוטרים והפקחים חיכו להוראת שתתקבל מגבוה, אך שר החקלאות אורי אריאל, יחד עם מנכ"ל הרשות להסדרת ההתיישבות הבדואית, יאיר מעיין, החליטו לפתוח עם התושבים במשא ומתן מהיר במקום להעלות את הבולדוזרים, כנראה במטרה למנוע מאבק אלים.

עוד בוואלה! NEWS:
מכבי האש: השריפה בנטף - תוצאה של בקבוק תבערה מכפר סמוך
נחשפה כתובת מימי טרום מרד בר-כוכבא הנושאת את השם "יהודה"
"שכחו אותנו": ביישוב בית מאיר שנשרף מאוכזבים שלא יקבלו פיצויים

פינוי תושבים ביישוב הבדואי אום אל חירן. נובמבר 2016. ספק 500
ההסכם הראשון שנערך עם תושבי הכפר. אום אל-חיראן/ספק 500

לפי ההסכם, הפיצוי על הריסת המבנה ישתנה ממשפחה למשפחה ובהתאם למבנים שיהרסו, כך שעל מבנים עשויים בטון יתקבל סכום גבוה יותר מאשר על פחונים. לפי מקורות ברשות להתיישבות הבדואים, הסכומים יגיעו עד מאות אלפי שקלים למשפחה.

שר החקלאות אורי אריאל, הממונה מטעם הממשלה על הרשות להסדרת התיישבות הבדואית, התייחס להסכם שנחתם ואמר כי "מבחנה של הממשלה הוא בהחזרת המשילות המדינתית לנגב. משילות פירושה בנייה על פי חוק ומניעת השתלטות לא חוקית על אדמות מדינה". עוד הוסיף השר כי "משילות היא גם העמדת פתרונות קבע חוקיים למגורים עבור האזרחים הבדואים, שהינם אזרחים שווי זכויות לכל אזרח ישראל באשר הוא".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פינוי תושבים ביישוב הבדואי אום אל חירן. נובמבר 2016. ספק 500
הפיצוי - בהתאם למבנה שייהרס. נערכים לפינוי בכפר אום אל-חיראן/ספק 500

יאיר מעיין, מנכ"ל הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב, הגיע להסכמה עם המשפחות והן יעברו למגרשים שהוכשרו עבורם ביישוב הצמוד, חורה, ללא תשלום על הקרקע. לדבריו, "הרשות לפיתוח התיישבות הבדואים בנגב נמצאת בימים אלה בתנופת שיווק קרקעות עבור האזרחים הבדואים, במטרה להעמיד לרשותם פתרונות התיישבות ראויים, ובה בעת להפסיק את ההשתלטות הבלתי חוקית על אדמות מדינה".

ביקורת קשה נמתחה על ההסכם גם מצד תושבי אום אל-חיראן וגם מגורמים שונים בהנהגת יישובי הנגב. אחד מתושבי הכפר אמר: "המדינה ניסתה לפלג בינינו והצליחה. הופעל לחץ כבד על משפחות החותמים, ואף איומים שאם לא יחתמו בתיהם יהרסו במהירות. הם מפעילים את כל הכוח שלהם על התושבים".

מנגד טען גורם המצוי בפרטים כי מדובר במתנות שנותן השר אורי אריאל לתושבים שבכפר: "אם בית המשפט קבע שהמבנים לא חוקיים ושאפשר להרוס אותם – זה לתת מתנה לעברייני בנייה", אמר. ברשות להסדרת התיישבות הבדואים טענו כי "לא מדובר במתנות. זה מה שנהוג מאז ומעולם בהסכמים מהסוג הזה".

(עדכון ראשון: 22:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully