וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שכחו אותנו": ביישוב בית מאיר שנשרף מאוכזבים שלא יקבלו פיצויים

30.11.2016 / 5:00

תושבי היישוב שבהרי ירושלים גילו כי הם אינם ברשימה שקובעת כי ההצתה הייתה על רקע לאומני ולכן לא זכאים לפיצויים. "אנחנו מנסים להתמודד עם עוגמת הנפש, אבל יש פה נזקים במיליונים", אמר ראש ועד היישוב

צילום: דוברות כיבוי אש ירושלים

"אותנו שכחו תמיד, אין לי מילים", אמר שוקי גבאי, ראש ועד היישוב בית מאיר שבהרי ירושלים שניזוק בגל השריפות. בתים רבים של משפחות רבות ברחבי הארץ עלו בלהבות, ועתה עם שוך האש מנסים הן האזרחים והן הממשלה להבין מי אחראי לתשלום הפיצויים, דיון שמותיר את המשפחות שביתם נשרף במצב של חוסר אונים נוכח הצורך המידי בשיקום חייהם.

אתמול (שלישי) גילו תושבי בית מאיר כי הם אינם ברשימת היישובים שהיו מוקד להצתה על רקע לאומני. מידע זה הוביל לתחושות זעם ואכזבה ובעיקר חשש כי הם הוזנחו ולא יזכו לפיצויים הנדרשים. "היום ישבנו עם חבר הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) שבא אלינו, ואמרנו נחכה להחלטה של המדינה אם הפיצויים יבואו ממס רכוש", הסביר גבאי. "גם עוד לא קיבלנו תשובות מהמשטרה, הרי יש סברה שהשריפה נגרמה מפצצת תאורה של המשטרה - המשטרה זה גם המדינה".

טרור ההצתות || סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
למי לפנות - וכמה כסף מקבלים: המדריך השלם למי שביתו נפגע בשריפה
גל השריפות: אלו היישובים שזכאים לפיצויים בגין הצתות על רקע לאומני
"המון בעלי חיים נשרפו או נחנקו למוות": אתרי הטבע הפכו למלכודות אש

זירת השריפה בבית מאיר, 25 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
"אין לי מילים". כוחות הכיבוי בבית מאיר/נועם מושקוביץ

לדברי גבאי, "אנחנו מנסים להתמודד עם עוגמת הנפש, אבל אם לא נקבל פיצויים מהמדינה אף אחד לא יוכל לעמוד בזה, יש פה נזקים במיליונים. זה מנתק אותנו מכל מה שקורה מסביבנו. ראש הממשלה היה פה ביום שישי ופתאום אני שומע בתקשורת שבית מאיר לא ברשימה. אין לי מילים, אין לי מה להגיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"להקים את העסק מחדש יהיה קשה מאוד"

יעקב קלי, תושב בית מאיר זה 64 שנים הוסיף כי "לא נעשה כותרות. אני מקווה שלא ישכחו אותנו ואנשים יקבלו את הפיצוי ההגיוני. אם אנשים לא יקבלו את מה שמגיע להם זה חמור מאוד, אבל אני עוד לא רוצה להגיד ששכחו אותנו". קלי הוסיף כי "בינתיים הכריזו על המקומות שחד משמעית נפגעו במסגרת פעולות איבה, ובינתיים אנחנו לא נכללים בזה. יש הרבה מקומות איתנו באותה סיטואציה וצריך לראות מה יקרה בסוף. אנחנו נצטרך להתמודד ולראות בסיטואציה הזו איך פועלים".

"האנשים פה גיבורים, איך שהם לוקחים את זה", המשיך קלי. "אנשים מתנהגים למופת, אבל אני באמת לא יודע. להקים את העסק מחדש יהיה קשה מאוד. כואב לי מאוד על מה שקרה לשכנים שלי - אני אישית לא נפגעתי אבל אדם שנפגע זו סיטואציה שונה לגמרי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקר בזירת השריפה בבית מאיר, 25 בנובמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית מאיר/לשכת העיתונות הממשלתית
שריפה בבית מאיר ליד בית שמש 25 נובמבר 2016. חטיבת דובר המשטרה
להבות בבית מאיר/חטיבת דובר המשטרה
לוחמי אש בזירת השריפה בבית מאיר, 25 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
כוחות הכיבוי בזירת השריפה בבית מאיר/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully