וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: עשרות הרוגים במתקפה של צבא אסד על מחסה לעקורים בחאלב

30.11.2016 / 15:14

צוותי החילוץ בעיר מסרו כי 45 בני אדם, בהם נשים וילדים, נהרגו מפגזים שנורו על אחת השכונות שבידי המורדים. הארגון הסורי לזכויות האדם: "50 אלף איש נמלטו בימים האחרונים ממזרח חאלב"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

המבצע של צבא סוריה ובעלי בריתו לכיבוש מחדש של מזרח העיר חאלב מידי המורדים נמשך כבר מעל לשבועיים, ומניין ההרוגים ממשיך לעלות. היום (רביעי) דיווחו צוותי החילוץ הפועלים בעיר כי יותר מ-45 בני אדם נהרגו בתקיפה ארטילרית של צבא המשטר בשכונת ג'ב אל-קובה הנמצאת בידי האופוזיציה. עוד דווח כי עשרות נוספים נפצעו במתקפה. לפי ההודעה, ההרוגים, בהם נשים וילדים, שהו בבית מחסה עבור תושבי מזרח חאלב שנעקרו מבתיהם. מנגד, הטלוויזיה הסורית מסרה כי שמונה בני אדם נהרגו מפגזים שנורו בידי המורדים לעבר מערב חאלב.

הארגון הסורי לזכויות האדם מסר כי מאז תחילת המבצע נמלטו ממזרח העיר 50 אלף בני אדם. מדובר במספר גבוה בהרבה מהנתון שהעניק אתמול הצלב האדום הבינלאומי, שמסר כי 20 אלף איש נמלטו לאזור הנשלט בידי הכורדים וכן למערב העיר הנשלט בידי המשטר.

עוד כתבות בנושא:
המורדים מודים שהם קרובים לאבד את חאלב: "לא סוף המהפכה"
הישג גדול של אסד: ביתר את השטח שבשליטת המורדים בחאלב
בתוך יומיים: צבא אסד כבש מחוז שני במזרח חאלב מידי המורדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקיפה בבית מחסה לעקורים. האזור שהותקף בחאלה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, גורם רשמי משורות המורדים אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי על אף התקדמות הצבא, שהשתלט על כ-40% מהשטח שהיה נתון בידי האופוזיציה בחאלב, הכוחות לא ייסוגו וימשיכו להילחם. "אנו דוחים אפשרות של נסיגה של הכוחות", אמר זכריה מלחיפג'י, ראש הזרוע המדינית של אחת מקבוצות המורדים הפועלות בעיר, היושב בטורקיה. "זו ההחלטה של הארגון. שוחחתי עם הלוחמים על כל מה שנמצא על השולחן והם אמרו כי הם לא ייסוגו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשרות בני אדם נפצעו. האזור שהותקף בחאלב, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגן שר החוץ של רוסיה, מיכאיל בוגדנוב, אמר היום כי הוא מקווה שהמצב בחאלב ייפתר עד סוף השנה הנוכחית. "אנו מקווים לכך", אמר. "אנו צריכים להסיג את הטרוריסטים מהשטח, כמו שיש להסיגם ממוסול ומא-רקה". המשטר הסורי והממשל במוסקבה נוטים לכנות את המורדים הפועלים להדחת בשאר אסד "טרוריסטים", ומשווים אותם לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

בוגדנוב אף הוסיף כי גורמים ברוסיה דנו עם אנשיו של הנשיא האמריקני הנבחר דונלד טראמפ בנוגע למצב בסוריה. אתמול אמר גורם בכיר מהכוחות הסוריים כי דמשק ובעלות בריתה שמו לעצמן למטרה להסיג את המורדים מחאלב לפני שטראמפ ייכנס לתפקידו בינואר הקרוב.

ארגוני סיוע חוששים כי המצב ההומניטרי בחאלב הולך ומידרדר. היום אמרה מריה זחרובה, דוברת משרד החוץ הרוסי, כי סוגיית הכנסת הסיוע ההומניטרי לסוריה "הפכה לעניין פוליטי", וכי הסיוע של האו"ם מגיע רק לאזורים הנשלטים בידי המורדים. לדבריה, רק אחוז אחד מהסיוע של הארגון הגיע לדיר א-זור, הנשלטת בידי דאעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully