וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים מודים שהם קרובים לאבד את חאלב: "לא סוף המהפכה"

בכיר באופוזיציה אמר כי חרף העובדה שמשטר אסד מתקדם במהירות במזרח העיר, אין זה אומר שהמאבק בשלטונו יסתיים. "חאלב היא מקום חשוב עבור המהפכה, אך לא המקום האחרון"

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בכיר בשורות המורדים בסוריה טוען כי גם אם מזרח חאלב תיפול לידי כוחות הממשל, אין זה אומר כי המאבק נגד שלטונו של בשאר אסד יסתיים. עם זאת, בריאיון שהעניק לרשת BBC הודה ג'ורג' סברה, ראש צוות המשא ומתן של האופוזיציה, כי התפתחות שכזאת בשדה הקרב תקשה על כל הסכם שלום.

דבריו מגיעים לאחר שכוחות המשטר, בסיוע רוסיה, חיזבאללה ומיליציות אחרות, רשמו בימים האחרונים התקדמות ניכרת בחלקה הנצור של העיר, וכבשו כשליש מהשטח שהיה בידי המורדים וביתרו אותו לשניים. בעקבות הקרבות העזים נמלטו מהאזור אלפי אזרחים.

סברה, שעומד בראש ועידת המשא ומתן העליונה, אמר כי אובדנה של חאלב לא "יהיה סוף המהפכה". לדבריו, "חאלב היא מקום חשוב עבור המהפכה, אך לא המקום האחרון. כיום יש אזורים רבים שנמצאים תחת שליטת צבא סוריה החופשי". הוא הזהיר כי המלחמה שמנהלת דמשק ובעלי בריתה "הורגים חלק מתהליך השלום. אי אפשר לחשוב על פתרונות פוליטיים בנסיבות הללו".

הריסות במזרח חאלב, סוריה, 28 בנובמבר 2016. רויטרס
אלפים נמלטו מהעיר. הריסות במזרח חאלב, אתמול/רויטרס

המפלות הכבדות שספגו המורדים בימים האחרונים הגיעו בתום שבועיים של תקיפות אוויריות מסיביות. האופוזיציה איבדה את כל השכונות בצפון-מזרח חאלב, ולפי משרד ההגנה של רוסיה, מדובר ב-40% מהשטח שלהם בעיר. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, מדובר בתבוסה הקשה ביותר של המורדים בחאלב מאז החלו הקרבות בעיר ב-2012.

מאות בני אדם נהרגו בעימותים העזים בשבועות האחרונות. איברהים אבו א-לית', דובר של ארגון הסיוע האזרחי "הקסדות הלבנות", אמר כי המצב במזרח העיר רע. "אנשים ישנים ברחובות. אין להם שום לדבר לאכול או לשתות", הוא סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית.

האו"ם מסר כי הוא "מודאג מאוד" מהמצב במזרח חאלב והפציר בצדדים לאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לאזורי הקרבות. חלק מהאלפים שנמלטו ממזרח חאלב הגיעו לשייח מקסוד, אזור בחאלב שנמצא בשליטת הכורדים. אחרים הגיעו לשכונות שבשליטת הממשל והיתר עברו דרומה, לאזורים שעדיין בשליטת האופוזיציה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully