וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך יומיים: צבא אסד כבש מחוז שני במזרח חאלב מידי המורדים

27.11.2016 / 17:18

אחרי שהכוחות הסוריים כבשו אתמול את רובע מאסקן חננו במזרח העיר שבשליטת המורדים, הצליח צבא אסד לרשום עבורו ניצחון נוסף. אנשיו ובעלי בריתו הצליחו להשתלט על מחוז ג'בל בדרו הסמוך. מהלכים אלה עשויים לסלול את דרכו לכיבוש העיר כולה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

צבא סוריה הודיע היום (ראשון) כי כבש מחוז נוסף במזרח חאלב, שבשליטת המורדים. מדובר באזור המגורים השני שכבש צבא בשאר אסד ביומיים האחרונים. בהודעת הצבא הסורי נאמר כי אנשיו ובעלי בריתו השתלטו על מחוז ג'בל בדרו, הצמוד למחוז מאסקן חננו שנכבש על ידי הכוחות הסוריים אתמול.

ההשתלטות על שני המחוזות עשויה להוות פריצת דרך לכיבוש העיר כולה מידי המורדים. רובע מאסקן חננו בצפון חאלב היה האזור הראשון שאותו כבשו המורדים בקיץ 2012 במהלך שחילק את העיר לצד מזרחי המוחזק בידי המורדים ולצד מערבי המוחזק בידי משטר אסד. מאז יותר מ-250 אלף אזרחים נותרו נתונים תחת מצור מצד כוחות הממשל.

לקריאה נוספת:
סוריה: כוחות אסד כבשו חלקים גדולים מידי המורדים במזרח חאלב
טורקיה: "מורדים נפגעו מטיל כימי שירה דאעש בצפון סוריה"
למען הפיוס: אסד הזמין את המורדים בחאלב למשחק כדורגל

כוחות אסד בסוריה כבשו מחדש חלקים מחאלב מידי המורדים, 26 בנובמבר 2016. רויטרס, רויטרס
הפצצות בחאלב, אתמול/רויטרס, רויטרס

צעדי הכיבוש החדשים הובילו להימלטותם של כ-400 איש מחננו, כך לפי ארגון זכויות האדם הסורי. חלק מהם חצו למחוז בחאלב שבשליטת הכוחות הכורדיים, שנמנעו עד כה מלחימה נגד משטר אסד ולא נפגעו מתקיפות אוויריות. סוכנויות ידיעות רוסיות דיווחו כי יותר מ-900 אזרחים, בהם 119 ילדים, עזבו את ג'בל בדרו ביממה האחרונה.

מהלך זה של המשטר מגיע לאחר ימים של הפצצות אינטנסיביות על מזרח העיר, מהאוויר ומתותחים על הקרקע. שלטון אסד הודיע כי תושבי מזרח חאלב והמורדים "חופשיים לעזוב", אך האשים את כוחות המורדים בשימוש באזרחים כ"מגן אנושי". מאז 15 בנובמבר נהרגו בהפצצות במזרח חאלב 212 אזרחים, בהם 27 ילדים.

בתוך כך, האו"ם יזם תכנית שאמורה לספק סיוע לחאלב ולעזור בפינוי פצועים וחולים, אותה אישרו כוחות המורדים אך בדמשק טרם הסכימו להצעה. גם הסכמתה של רוסיה, בת בריתו של אסד, דרושה להתנעת המהלך. אתמול דיווח הארגון הסורי לזכויות האדם על הפצצת מחסן תחמושת בצפון-מזרח סוריה המשמש את כוחות הקואליציה נגד ארגון דאעש בהובלת ארצות הברית. עם זאת הדיווח הוכחש בידי גורמים בקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully