וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג גדול של אסד: ביתר את השטח שבשליטת המורדים בחאלב

כוחות המשטר ממשיכים להתקדם במהירות בעיר, וכבשו שכונה נוספת. הטריטוריה שבידי האופוזיציה התכווצה בשליש בימים האחרונים ועשרת אלפים אזרחים נמלטו בעקבות הקרבות העזים

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צבא סוריה השתלט על שכונה נוספת במזרח חאלב וחילק את השטח שבידי המורדים לשניים - כך דיווחה הבוקר (שני) הטלוויזיה הממלכתית של המשטר. בימים האחרונים התקדמו כוחותיו של הנשיא בשאר אסד ושל בעלי בריתו באזור, והשתלטו מחדש על אזורים נרחבים שנפלו לידי האופוזיציה. הארגון הסורי לזכויות אדם אישר כי המורדים איבדו את שכונת א-סאחור וכי כעשרת אלפים תושבים נמלטו ממזרח העיר ביממה האחרונה בשל הקרבות העזים. הטריטוריה של המורדים התכווצה בשליש.

"זאת התבוסה הגדולה ביותר של האופוזיציה בחאלב מאז 2012", אמר לרויטרס ראש הארגון הסורי לזכויות אדם רמי עבד א-רחמן. לפי הדיווח של הארגון, רוב האזרחים ברחו לעבר שכונת שייח מקסוד הנמצאת בידי הכורדים, ואלפים נוספים לאזורים הנמצאים בשליטת המשטר. "כמעט עשרת אלפים אזרחים נמלטו ממזרח חאלב מאז הלילה שבין שבת לראשון", נכתב הלילה בהודעת הארגון, המנטר אחר מלחמת האזרחים במדינה השסועה. "לפחות 6,000 מהם הגיעו לשייח מקסוד, והיתר לאזורים שעליהם שולט משטר אסד".

עוד כתבות בנושא:
בתוך יומיים: צבא אסד כבש מחוז שני במזרח חאלב מידי המורדים
סוריה: כוחות אסד כבשו אזור אסטרטגי מידי המורדים במזרח חאלב
סוריה דוחה את הצעת האו"ם: לא נאפשר ממשל אוטונומי במזרח חאלב

תושבים נמלטים מהפגזות בשכונת א-שער שבמזרח חאלב שבסוריה, הנמצאת בידי המורדים, נובמבר 2016. רויטרס
תושבי מזרח חאלב נמלטים מאזור שהופצץ על ידי המשטר/רויטרס

לפי הארגון, אתמול, ביום ה-13 למבצע הנרחב של צבא אסד ובעלי בריתו, השתלטו הכוחות על השכונות ג'בל בדרו, בעדין אינזרת, א-סכאן, א-שעבי ועין א-תל. "המשטר שולט כעת על רוב חלקה הצפוני של חאלב", נמסר. בשבת השתלט הצבא על רובע מאסקן חננו - האזור הראשון שאותו כבשו המורדים בקיץ 2012, במהלך שחילק את העיר לצד מזרחי המוחזק בידי המורדים וצד מערבי המוחזק בידי הממשלה.

כלי התקשורת הרשמיים במדינה דיווחו אתמול כי הלוחמים פועלים כעת לכיבוש שלוש שכונות נוספות בצפון העיר – בוסטן אל-באשא, אל-חיידריה וא-סאחור, וכי הצליחו לכבוש שכונה נוספת באזור – אל-הלכ. א-סאחור נכבשה מאז, במה שהוביל לחלוקת השטח שבשליטת המורדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההתקדמות המשמעותית ביומיים האחרונים מגיעה לאחר מתקפות אוויריות כבדות של צבא סוריה ורוסיה. התושבים חוששים כי עם כיבוש צפון-מזרח העיר, יבודד החלק הדרום-מזרחי שלה. הדבר יוביל להחלשת כוחות האופוזיציה, כמו גם להתקרבותם של אזרחים רבים לחזית.

"ההפגזות וההפצצות מהאוויר לא פוסקות, ואנחנו התושבים החלטנו לעזוב עם התקדמות הצבא", אמר עבדאללה ענסרי, שנמלט מאזור חיידריה לדרום העיר עם משפחתו. מוחמד, שהמתין ביחד עם אשתו, אמו ושלושת ילדים, לאוטובוס שיביא אותם לאזור הנמצא בשליטת המשטר, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס: "עזבנו את רובע מאסקן חננו בשל המתקפות של הצבא הסורי במהלך התקדמותם, ושימושם בגז כלור". לדבריו, ברובע היו 300-200 משפחות, שהלכו ושבו במהלך חמש השנים האחרונות.

כוחות אסד בסוריה כבשו מחדש חלקים מחאלב מידי המורדים, 26 בנובמבר 2016. רויטרס, רויטרס
"עזבנו בשל המתקפות של הצבא". תקיפה של המשטר בחאלב/רויטרס, רויטרס

מדובר בגל הבריחה הגדול ביותר לאחר חודשים רבים של הפצצות על מזרח העיר. הצבא האשים את המורדים בכך שהם לא נותנים לאזרחים להימלט בנתיבים המיוחדים שהוקמו למענם ולמען מורדים שרוצים להיכנע. זאת, לטענתו, בשל רצונם להשתמש בהם כ"מגנים אנושיים".

אם יצליח המשטר להשתלט מחדש על כל חאלב, יהיה זה אחד הניצחונות הגדולים של בשאר אסד לאחר יותר מחמש וחצי שנים של לחימה, שבה נהרגו מאות אלפי בני אדם. בשבת דווח כי מאז 15 בנובמבר נהרגו בהפצצות במזרח חאלב 212 אזרחים, בהם 27 ילדים.

(עדכון ראשון: 4:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully