וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לטרור בארה"ב: סטודנט סומלי דקר את עמיתיו באוהיו - ונורה למוות

על פי עדי ראייה, התוקף ניסה לדרוס סטודנטים בקמפוס אוניברסיטת אוהיו ודקר אותם. שמונה פצועים פונו לבתי חולים, ולא נשקפת סכנה לחייהם. המשטרה המקומית "בוחנת אפשרות שמדובר בפיגוע"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

לפחות תשעה בני אדם נפגעו היום (שני) במתקפה בקמפוס של אוניברסיטת אוהיו, בעיר קולומבוס, של חמוש בסכין. שמונה מהם פונו לבתי חולים בעיר ואחד מהם טופל בזירה. מצבו של אחד מהם הוגדר בתחילה אנוש, אולם הוא התייצב בהמשך ומהרשויות נמסר כי לא נשקפת סכנה לחיי אף אחד מהם. ברשת NBC דווח כי התוקף הוא סומלי כבן 18, ששהה בארצות הברית כחוק ולמד באוניברסיטה. המניע למעשה טרם התברר, אולם מפקד המשטרה המקומית קרייג סטון הבהיר: "זה נעשה בכוונה".

עדי ראייה סיפרו כי התוקף החל את המתקפה בדריסה באמצעות רכב שטח של אחד מהבניינים בקמפוס, לאחר שהופעלה במקום אזעקת חירום המתריעה מפני שריפה, שגרמה לנוכחים להתאסף. מיד לאחר מכן הוא ניסה לדקור את הנוכחים. המשטרה אישרה כי הוא לא ירה במהלך המתקפה, וטרם התברר אם הוא היה חמוש בנשק חם.

עוד בוואלה! NEWS:
"מארב": שוטר בארה"ב נורה למוות כשישב בניידת, אחר נפצע אנוש
זעזוע בארה"ב: פעוט ירה בפניו של אחיו בן השנה ופצע אותו קשה
ארה"ב: שני שוטרים נורו למוות במארב באיווה, החשוד נמלט ונתפס

זירת ירי באוניברסיטת אוהיו, קולומבוס, ארצות הברית , 28 בנובמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
הזירה בקולומבוס, אוהיו, היום/צילום מסך, טוויטר

על פי הדיווח ברשת CBS, אחד מהשוטרים שהוזעקו לזירה ירה בתוקף, ולאחר כמה דקות נמסר כי הוא נהרג. הרשויות הזהירו בתחילה מפני אפשרות של הימצאות תוקף שני בזירה, ובהמשך דווח כי שני בני אדם נלקחו מהאזור באזיקים, אולם טרם התברר חלקם באירוע. כשעה וחצי לאחר תחילת האירוע, אישרה המשטרה המקומית כי "הזירה בטוחה".

עוצר מוחלט הוטל על הקמפוס והוסר אחרי שעה קלה. כוחות גדולים של משטרת קולומבוס, הבולשת הפדרלית וכוחות כיבוי ורפואה נוספים הוזעקו למקום. רשת פייסבוק הפעילה את רכיב החירום המיוחד, המאפשר לנוכחים לעדכן את חבריהם כי הם בשלום. שירות החירום של האוניברסיטה פרסם הודעה שבה אושר כי נמצא חמוש בקמפוס. הסטודנטים ואנשי הצוות התבקשו להתרחק מהאזור, או להתחבא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מושל אוהיו ג'ון קייסיק התייחס לאירוע בחשבון הטוויטר שלו, ומסר כי "מחשבותינו ותפילותינו עם הקהילה של אוניברסיטת אוהיו. הישארו בטוחים, היו קשובים לכוחות החירום". שחקן ה-NBA לברון ג'יימס, תושב אוהיו, הוסיף: "מתפלל למען כל הסטודנטים בקמפוס. מצאו מקום בטוח!".

(עדכון ראשון: 18:00)

ניידות משטרה מחוץ לאוניברסיטת אוהיו במהלך השתלטות יורה על המקום, 28 בנובמבר 2016. AP
כוחות המשטרה בזירה, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully