וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מארב": שוטר בארה"ב נורה למוות כשישב בניידת, אחר נפצע אנוש

21.11.2016 / 8:00

בסן אנטוניו נורה שוטר בעת שרשם דוח תנועה. היורה נמלט והמשטרה מנהלת מצוד אחריו. כמה שעות לאחר מכן נורה שוטר נוסף במיזורי לאחר שאדם פתח באש מתוך כלי רכב שעצר לידו. "השוטרים משמשים מטרות ברחבי הארץ"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בווידאו: שני שוטרים נורו למוות באיווה: "נקלעו למארב")

שתי תקריות ירי בשוטרים אירעו הלילה (שני) בארצות הברית, המצטרפות לתופעה מדאיגה של אלימות נגד שוטרים ברחבי המדינה הנמצאת בעלייה. בטקסס נורה למוות שוטר ובמיזורי נפצע אחר באורח אנוש. המשטרה עורכת סריקות אחר שני החשודים בירי.

השוטר בנג'מין מרקוני, בן 50, נורה בסן אנטוניו שבטקסס בעת שרשם דוח תנועה לנהג בצד הדרך. מהמשטרה נמסר כי בעודו רושם את הדוח, עצר מאחוריו כלי רכב שחור. מהרכב יצא אדם, ירה בו שני כדורים, בהם אחד לעבר ראשו, ונמלט מהמקום. אחר היורה מתנהל מרדף משטרתי, והוא תואר כגבר שחור הלבוש בבגדים שחורים, בשנות ה-20 או ה-30 לחייו. את הירי מייחסות הרשויות במדינה לתקיפה מתוכננת נגד שוטרים.

כמה שעות לאחר מכן, נורה שוטר בעיר סנט לואיס שבמדינת מיזורי בפניו ונפצע באורח אנוש, באירוע שכונה בידי המשטרה כ"מארב מתוכנן". השוטר, בן 46 שעובד במשטרה זה 20 שנה, נורה פעמיים על ידי אדם שפתח נגדו באש מתוך כלי רכב שעצר ליד הניידת שבה ישב. היורה נמלט מהמקום.

עוד בוואלה! NEWS:
פוטין: "טראמפ הודיע לי כי הוא מוכן לשקם את יחסי רוסיה-ארה"ב"
דוח: 60% מהמותקפים מינית הם קטינים, רק 15% מהקורבנות מתלוננים
הכספומט הנדיב: אזרחים בצפון באו למשוך שקלים - וקיבלו דולרים

בנג'מין מרקוני, השוטר שנורה למוות בסן אנטוניו, נובמבר 2016. רויטרס
בנג'מין מרקוני, השוטר שנורה למוות בטקסס/רויטרס

ראש העיר סנט לואיס, פרנסיס סליי, מסר כי השוטר "נורה ללא כל התגרות ורק עשה את עבודתו", והוסיף כי החשוד הנמלט מסוכן לציבור. השוטר השתמש במערכת הקשר בניידת כדי לקרוא לעזרה. כשחבריו למשטרה באו לסייע לו, הוא עדיין היה בהכרה ומסר כי החשוד היה בכלי רכב בצבע כסוף.

"זה תמיד קשה, במיוחד בעידן הנוכחי, שבו שוטרים משמשים כמטרות ברחבי הארץ", אמר שוטר סן אנטוניו, וויליאם מקמנוס. מושל טקסס גרג אבוט אמר לאחר הירי "לא נשלים עם מתקפות נגד רשויות החוק בטקסס" והתייחס להצעת חוק שהוא מקדם, שלפיה מתקפות נגד שוטרים יוגדרו "פשע שנאה" במדינה.

חוקרי הירי בסן אנטוניו לא הצליחו לאתר את החשוד או לזהות מניע חד משמעי. כמו כן, לא עלה מהחקירה כי קיים קשר בין היורה לבין האדם שקיבל את דוח התנועה. המשטרה פרסמה תמונה של האדם בפייסבוק, כפי שצולם במצלמות אבטחה באזור, וביקשה את עזרת הציבור באיתורו או במתן מידע נוסף לגבי הרצח.

שוטרים מחוץ לבית המשפט בדטרויט, מישיגן, שבו אדם ירה למוות בשני שוטרים, 11 ביולי 2016. AP
שוטרים מחוץ לבית משפט בדטרויט שם נורו למוות שני שוטרים לפני כשלושה חודשים/AP

שני אירועי הירי מצטרפים לשורת מתקפות נגד רשויות החוק ברחבי ארצות הברית בחודשים האחרונים בצל דיון ציבורי סוער לגבי אלימות שוטרים במדינה, במיוחד נגד מיעוטים. בחודש יולי האחרון נורו למוות חמישה שוטרים בדאלאס, לאחר שיוצא צבא שחור פתח באש במהלך הפגנת מחאה נגד אלימות שוטרים כלפי גברים שחורים.

ימים ספורים לאחר מכן, נורו למוות שלושה שוטרים ונפצעו ארבעה אחרים באירוע ירי בעיר באטון רוג' שבלואיזיאנה. מוקדם יותר החודש הואשם תושב איווה בהריגתם של שני שוטרים במהלך סיור באזור דה מוין. במשטרה טוענים כי מדובר במגמה מתפתחת של אלימות נגד רשויות החוק ועל פי הנתונים שברשותה, 57 שוטרים נהרגו מירי בארצות הברית בשנה האחרונה - עלייה של 68% מהתקופה המקבילה בשנת 2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully