וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב בית שמש הואשם בהתחזות לקצין וניצול מיני – בפעם השלישית

28.11.2016 / 18:30

בשנת 1994 הרשיע לראשונה בית המשפט את בועז לוגסי בהתחזות לחייל. רק ב-2013 נאסר לשלוש שנים באשמת התחזות ואונס בהסדר טיעון, וכעת הוא נאשם שוב בדיוק באותן העבירות. "דוגמה לכשל של הסדרי טיעון"

אילוסטרציה גבר אזוק. ShutterStock
המתלוננת הקודמת הפילה את העובר כשגילתה על ההתחזות/ShutterStock

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) כתב אישום נגד בועז לוגסי, תושב בית שמש כבן 44, המואשם כי התחזה לקצין ואיש כוחות הביטחון במטרה לשכנע נשים לקיים עמו יחסי מין. מדובר בכתב האישום השלישי המוגש נגד לוגסי בעבירות מסוג זה, כשרק לפני שלוש שנים נגזרו עליו שלוש שנות מאסר שהורשע בעבירת אונס.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד דניאל מור מפרקליטות מחוז ירושלים, לוגסי פנה לנשים בשמות בדויים באתרי היכרויות כשהוא מציג את עצמו כקצין צה"ל בכיר או כאיש ביטחון, ותוך שהוא מפר צו פיקוח שהוטל עליו בגין מעשים דומים. בכתב האישום מתואר כי לוגסי הצליח לשכנע נשים לקיים עמו יחסי מין על בסיס הזהות הבדויה שנטל לעצמו. באחד המקרים, הוא אמר לאישה שעמה יצר קשר "לא לשאול יותר מדי שאלות". הוא אף הניח צ'קלקה ברכבו כדי לשכנע אותה ונשים אחרות כי הוא אכן איש ביטחון. באחת הפגישות אמר למתלוננת כי מסביבם יושבים אנשי מוסד ושב"כ.

כשמתלוננת אחרת שאלה אותו מדוע הוא לא לובש מדי צבא השיב לה כי ליחידתו יש "בגדים מיוחדים" ולא מדים סטנדרטיים. לאותה מתלוננת, שעמה קיים מספר פעמים יחסי מין, אף אמר כי הסיבה לכך שהוא לא נושא נשק היא כי ברשותו נשק גדול שהוא לא יכול לשאת עמו.

עוד בוואלה! NEWS:
שני מאסרי עולם ו-20 שנה למחבל שרצח שניים בבניין פנורמה בת"א
תשעה חודשי מאסר על תנאי נגזרו על חושף השחיתויות רפי רותם
"זייפו תמונות של תלמידים": תביעה בסך 52 מיליון נגד מוסדות חרדיים

קצין בדרגת סגן בחיל ההנדסה הקרבית. ראובן קסטרו
שיקר כי הוא קצין ביחידה סודית, אף שהשתחרר ב-1994 בדרגת טוראי/ראובן קסטרו

בדצמבר 2013 נגזר דינו של לוגסי בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון כי יצר קשר רומנטי עם אישה רווקה כבת 40 והציג את עצמו כסגן אלוף ביחידה סודית בצה"ל. בגזר הדין שניתן על ידי הרכב השופטים בראשות השופט אריאל ואגו, נכתב כי הקשר בין השניים התהדק, וכי הם נפגשו 20 פעמים וקיימו יחסי מין. המתלוננת הרתה ללוגסי לאחר שאמר לה שהוא רוצה שהם יתחתנו ויביאו יחד ילדים, וכשהבינה שהוא מתחזה התלוננה במשטרה והפילה את העובר. בגין מעשים אלו, הורשע לוגסי בעבירות של אונס, התחזות, התחזות כחייל וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, אך נגזר עליו עונש של שלוש שנות מאסר בלבד שהחל ביולי 2013 – יום מעצרו.

בגזר הדין נכתב אז כי "מעשי האינוס שהנאשם הודה בהם עניינם בהשגת הסכמתה של המתלוננת במרמה, ולא מתוך שימוש בכוח או כפייה, ובהינתן הדומיננטיות של רכיב המרמה בפרשה הנידונה, הגם שהנאשם הורשע בעבירת מין, נראה לנו שמתחם הענישה הראוי הינו בין שנתיים לשש שנות מאסר", כתבו השופטים.

בדצמבר 2005 נגזר דינו של לוגסי בבית משפט השלום בירושלים, לאחר שהורשע בעבירות של זיוף בנסיבות מחמירות, התחזות לחייל ב-14 הזדמנויות שונות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות, ומבלי שיורשע בעבירות מין. רק לאחר ששתי מתלוננות העידו נגדו בבית המשפט, חזר בו לוגסי מכפירתו הראשונית בכתב האישום והודה במיוחס לו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
בית משפט מחוזי ירושלים, דצמבר 2011. עומר מירון
"מוסד הסדרי הטיעון מאפיין לא פחות מ-80% מתיקי עבירות המין"/עומר מירון

בכתב האישום אז תואר כי לוגסי, שהשתחרר מצה"ל בשנת 1994 בדרגת טוראי ובפרופיל 21, נהג להציג את עצמו כאיש צבא קבע המפקד על יחידה מובחרת, וזאת כשהוא עושה שימוש בשורה של חפצים ומסמכים המוכיחים את זהותו: כומתה אדומה, מדי צה"ל, כרטיסי ביקור, דרגות, ועוד. לוגסי קיים יחסי מין עם שש נשים באמצעות ההתחזות, ובהן עובדת סוציאלית פרודה ואם לשלוש בנות שחלק מעדותה הופיעה בגזר דינו של השופט אמנון כהן.

"לבועז תמיד היה את זה במובן זה שידע לספר סיפורים ולגעת בלב שלי. תמיד שאל על הילדות שלי... הסיפורים שלו על שכול ומוות שהוא היה עד להם וחווה אותם נגעו לליבי. אני חשבתי שיש לפעמים משהו לא בסדר בסיפורים שלו אך ייחסתי את זה לפגיעה הנפשית מהשירות הקשה שלו", סיפרה העובדת הסוציאלית שהתלוננה נגדו בעדותה בפני בית המשפט. השופט אמנון כהן ציין בגזר הדין כי הוא צפה בתכניתו של אמנון לוי, "שומרי מסך", שבה נחשפה הפרשה. השופט כהן גזר עליו אז עונש מאסר של 42 חודשים, כשכתב האישום לא כולל עבירות מין.

אם לא די בכך, בשנת 1992 הורשע לוגסי בבית דין צבאי בעבירה של גניבה מחייל ונדון למאסר של שלושה חודשים. בשנת 1994 הוא הורשע בעבירת התחזות כחייל. בשנת 1999 נגזר עליו עונש מאסר של שלוש שנים לאחר שהודה ב-161 עבירות של התחזות לאדם אחר וכן עבירות של גניבת כרטיסי אשראי.

המעשים מאחורי הסדרי הטיעון

בתשובה לשאלת וואלה! NEWS בנוגע לעובדה כי על לוגסי נגזרו רק שלוש שנות מאסר בשנת 2013 בגין עבירת אונס דומה בה הורשע, מסרה היועצת המשפטית של איגוד הסיוע לנפגעי תקיפה מינית, עו"ד ליאת קליין: "לא מעט מדובר על יתרונותיו וחסרונותיו של מוסד הסדרי הטיעון, שמאפיין לא פחות מ-80% מתיקי עבירות המין. המקרה הזה הוא מהדוגמאות המובהקות לכשל של הסדרי הטיעון שמייצרים רף ענישה נמוך ולא מרתיע. כך הסדרי הטיעון מהסוג הזה עלולים ליצור מצב בו אשם שהורשע בניצול מיני ויצר נזקים של ממש מרצה עונש מקל, מקל מאוד, בדמות שלוש שנות מאסר. לצערי, זה גם לא מאוד מפתיע שאדם שניצל ניצול כה ציני אישה, והפר צו פיקוח, חוזר לפגוע ולנצל נשים נוספות כפי שמלמד כתב האישום שהוגש היום".

לדבריה, "עבירות מין אינן ככל העבירות והן מורכבות במובנים רבים, ובעיקר בעובדה שהפגיעה שהיא מייצרת גוררת איתה נזקים נפשיים עמוקים שאינם מתורגמים בהכרח לשיח המשפטי. פגיעה מינית שמשמעותה פלישה אל המקום האינטימי ביותר וחילולו, היא כואבת ומחרבת. בין אם זה נעשה בכפייה או במרמה או בכל דרך אחרת שבא לא ניתנה לנפגעת היכולת לבחור, בחירה אמיתית, בקיום מעשים כל כך אינטימיים אלו. פגיעה בדרך של מעשה מיני שנעשה במרמה לא רק מכאיבה, היא עשויה ליצור שבר של כל מערכות האמון של הנפגעת ועונש כל כך קל על פגיעה כמו עמוקה מעבירה מסר בעייתי. עבירות המין מיוחדות גם בכך שאנו רואים הרבה פעמים שבהן הפוגע עושה זאת ביותר ממקרה אחד וביותר מקורבן אחד. ולכן כל כך חשובה עבודת השיקום, לפני החזרה לקהילה, מה שלא מתאפשר בתקופות מאסר קצרות. המקרה הזה הוא דוגמה עצובה לפוגע מהסוג הזה שאולי, אם היה נענש כראוי ועובר שיקום אמיתי, לא היה עושה זאת לנשים נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully