וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מאסרי עולם ו-20 שנה למחבל שרצח שניים בבניין פנורמה בת"א

28.11.2016 / 14:44

ראאד חליל הורשע ברצח ראובן אבירם ואהרון יסייב, כשהתפללו בבית פנורמה בתל אביב לפני כשנה. בית המשפט קבע לא יהיה ניתן לקצוב את העונש לפחות מ-40 שנה, וכי הוא לא ישוחרר באף עסקת אסירים. אחיו של אחד הנרצחים: "הוא רצח יהודים, והמקום שלו בכלא"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

שני מאסרי עולם ו-20 שנות מאסר נגזרו היום (שני) על ראאד חליל, שהורשע בשני מעשי רצח ושלוש עבירות של ניסיון רצח בפיגוע בבית פנורמה בתל אביב לפני שנה בתל אביב. על המחבל נגזרו פיצויים למשפחות בסך 258 אלף שקל. בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי הרצח שביצע תושב דורא הוא בנסיבות חריגות בחומרה, כשהמשמעות היא שאי אפשר לקצר את עונשו לפחות מ-40 שנה, ואי אפשר לשחררו בעסקות אסירים.

חליל, אב לחמישה, החזיק בהיתר כניסה לישראל. ארבעה ימים לפני הפיגוע הגיע לבית אחיו, בבניין שבו ביצע את הפיגוע. ביום האירוע, נטל חליל סכין ממטבח המסעדה בקומת הקרקע בבניין פנורמה, והחל בחיפוש אחר קורבנות יהודים.

עוד בוואלה! NEWS:
גדל בשומרון, גויס בחו"ל: הרשות עצרה פלסטיני שניסה לבצע פיגוע נגד חיילים
קצין בשריון הודח מתפקידו כי "לא חתר למגע" עם מחבל בזמן פיגוע
"אידיאולוגיה רצחנית": 18 שנות מאסר למבצע פיגוע הדקירה בגבעת התחמושת

המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בבניין פנורמה מואשם בשני מקרי רצח. דוד קורן
חליל בבית המשפט/דוד קורן
"

עורך דינו של המחבל, ג'אלל אבו אסר, לא הופתע מהעונש, "לא באנו לקבל עבודת שירות. הנאשם סירב לעבור בדיקת כשירות, ובית המשפט לא נענה לבקשה לשלוח אותו לבדיקה בכפייה, ולכן נבצר מאתנו להגן עליו".

חליל עלה לקומה השנייה בבניין ורצח את ראובן אבירם, 51, ואת אהרון יסייב, בן 32, שהתפללו באותה עת תפילת מנחה, בדקירות סכין מרובות, בעיקר בפלג גופם העליון. אהרון איבד מיד את הכרתו ומותו נקבע במקום האירוע. ראובן פונה לבית החולים ללא דופק, ומותו נקבע עם הגעתו. חליל ניסה לרצוח אזרחים נוספים תוך שהוא מנסה להיכנס לבתי עסק, אך האזרחים במקום לא אפשרו לו להיכנס.

אחיו של ראובן שנרצח בפיגוע סיפר כי "שנה חיכינו באיפוק לרגע הזה. באנו לשמוע מה קבעו השופטים. לפי דעתי הם קבעו את מה שמגיע לרוצח. הוא לא צריך להשתחרר מבית סוהר, ולא צריך לראות אור יום או את משפחתו. זה העונש הכבד ביותר שהוא צריך לקבל – והוא קיבל את זה. הבנתי שבהתאם לחוקים החדשים הוא לא ישתחרר, ואנחנו בטוחים שאף אחד מהממשלה לא יגיע להחלטה לשחררו. הוא רצח יהודים, והמקום שלו בבית הסוהר לכל חייו".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראובן אבירם, ההרוג מפיגוע הדקירה בבית פנורמה, תל אביב. נובמבר 2015. באדיבות המשפחה
הנרצח ראובן אבירם/באדיבות המשפחה

בתחילת החודש התייצב בבית המשפט האח אלכסנדר, במסגרת שלב הטיעונים לעונש של המחבל. "באתי לפה להסתכל לך בעיניים, שתזכור את המבט שלי ותזכור שגרמת צער להרבה משפחות", אמר אלכסנדר בדמעות.

"הפחד הכי גדול בחיים זה לאבד את הקרובים. למחוק את הטלפון שלהם מהזיכרון. איבדנו אח. איבדו אותו הרבה אנשים. משפחה גדולה, ולא רק משפחה – כל הקהילה שלנו, כל יוצאי אוזבקיסטן. באוזבקיסטן חיינו ליד מוסלמים כל חיינו, לא ציפינו לזה, תמיד חיינו בשלום. חיינו בכבוד ובתרבות. למה נגררת? נתנו לך אישור להרוג? לאיזו רמה הגעת?", פנה לחליל. בשלב זה, ביקשה ממנו השופטת שרה דותן לא לצעוק.

"הוא היה בבריאות מלאה", סיפר אלכסנדר בתחילת דבריו. "בזמן הרצח הוא היה בעבודה ויצא להפסקה. חיפשנו אותו באותן שעות, אחותי ואני, מבלי לדעת מה קרה. בווטסאפ, הבן שלו, אוריאל, קיבל את הסרטון שבו רואים איך אבא שלו שוכב בבית הכנסת, כולו מדמם. נסעתי לזהות אותו במכון לרפואה משפטית באבו כביר. התמונה הייתה מאוד קשה, הוא היה כולו תפור בפנים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אהרון יסייב, שנרצח בפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כילד, ראובן היה רגוע ושקט, ותמיד עזר לאנשים והגן עליי. הוא היה איש של שלום. לבן שלו, שהיום בן שש, אין אבא כרגע. הייתה לו אימא שהיום, בגיל 78, לא יכלה לבוא לפה. היא כבר שנה בבית, בוכה כל היום, סובלת, לא ישנה. הרגליים שלה לא נשאו אותה לכאן. הצער שנגרם לאימא ולי ולאחותי שרה...", ניסה אלכסנדר להמשיך, אך נשבר בדמעות

מוקדם יותר היום גזר בית המשפט המחוזי מרכז את דינו של תאמר ורידאת, שהורשע בעבירות ניסיון לרצח מחוץ לקניון הגדול בפתח תקוה באוקטובר 2015. על ורידאת נגזרו 16.5 שנות מאסר, מאסר על תנאי, ופיצוי למתלונן בסך 100,000 שקל. לפי כתב האישום, נקבע כי המחבל "החליט לגרום למותם של יהודים, ובמטרה להוציא את תכניתו אל הפועל הצטייד בסכין". בפיגוע נפצע אדם באורח בינוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully