וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדל בשומרון, גויס בחו"ל: הרשות עצרה פלסטיני שניסה לבצע פיגוע נגד חיילים

6.11.2016 / 11:47

מנגנוני הביטחון עצרו תושב הכפר סלפית שליד אריאל, לאחר שהניח מטען בצד הפלסטיני של אחד המחסומים בחברון. מקורות פלסטינים לוואלה! NEWS: הצעיר גויס בעת ששהה באוניברסיטה בבלקן. החשד: תכנן להשליך בקבוק תבערה לעבר חיילים כדי למשוך אותם את נקודת הנחת המטען

עריכה: אוהד פיטר

מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית עצרו ביום שישי פלסטיני שניסה לבצע פיגוע תופת נגד כוחות הביטחון הישראלים בחברון. על פי מקורות פלסטיניים, העצור, תושב הכפר סלפית הסמוך לאריאל, הניח מטען חבלה גדול בצדו הפלסטיני של אחד המחסומים בחברון. מקורות בחברון מסרו לוואלה! NEWS כי העצור שהה באחת מארצות הבלקן ולמד באוניברסיטה שם, וככל הנראה שם הוא גויס לבצע פעולות נגד ישראל.

לפי הפלסטינים, במהלך חקירתו הודה העצור כי תכנן לבצע פיגוע. המנגנונים העבירו לישראל את המידע המדויק על מיקום המטען שהונח, וחבלני מחוז ש"י של המשטרה נטרלו את המטען. המקורות הפלסטיניים מסרו עוד כי נבחנת האפשרות שמניח המטען לא פעל לבדו, אלא עם אדם נוסף. לדבריהם, ייתכן כי מניח המטען אמור היה להשליך בקבוק תבערה אל אנשי כוחות הביטחון שנמצאים במקום במטרה למשוך אותם אל הנקודה בה הונח המטען. שותפו של העצור אמור היה להפעיל את המטען ברגע שאנשי כוחות הביטחון נמצאים בסמוך לו.

עוד בוואלה! NEWS:
לא שומרים את הנשק בבית: המיליציות של טראמפ שיפטרלו בקלפיות
יומיים לבחירות: צפו באיוונקה טראמפ פוקדת את קבר הרבי מלובביץ'
התחזית לשבוע: התחממות הדרגתית ורוחות חזקות בכל הארץ

הכפר בני נעים, סמוך לחברון. 20 בספטמבר 2016. אבי כהן
הפלסטינים עצרו את מניח המטען ודיווחו לישראל. חיילי צה"ל סמוך לחברון/אבי כהן

בצה"ל מדגישים כי על אף המתיחות הרבה בין הרשות הפלסטינית לבין ישראל, נשמר שיתוף הפעולה הביטחוני ההדוק בין הצדדים והרשות ממשיכה לסכל כל הזמן פיגועים נגד כוחות צה"ל, מתנחלים ואף פיגועים שתוכננו להתבצע בתוך גבולות הקו הירוק. לפי צה"ל, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים מעבירים לישראל אמצעי לחימה שבאמצעותם תוכננו המחבלים לעשות פיגועים.

בשבוע שעבר נעצרה בחברון תושבת המקום בשנות ה-30 לחייה בעמדת בידוק במערת המכפלה בחשד כי התכוונה לבצע פיגוע דקירה במקום. לאחר ששוטרי משמר הגבול ערכו חיפוש בתיקה, היא שלפה שני סכינים שהוטמנו בו. כשבוע לפני כן נעצר צעיר פלסטיני בן 23 לאחר שבבידוק על גופו באחד המחסומים במערת המכפלה נמצאה סכין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully