וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אידיאולוגיה רצחנית": 18 שנות מאסר למבצע פיגוע הדקירה בגבעת התחמושת

21.11.2016 / 12:00

סובחי אבו חליפה דקר בשנה שעברה גבר חרדי ופצע אותו קשה, ותקף מאבטח וניסה לגנוב את נשקו בתחנת הרכבת הקלה בירושלים. הוא הורשע בחודש מאי בהסדר טיעון. השופטים כתבו כי את ההסתה הרצחנית מאמצים "ילדים ומי שנתון במצוקות שונות"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן.

(בווידאו: פרמדיק מד"א אלי פולק בגבעת התחמושת לאחר הפיגוע)

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) 18 שנות מאסר על סובחי אבו חליפה, תושב מחנה הפליטים שועפאט בעיר, שביצע את פיגוע הדקירה בתחנת הרכבת הקלה בגבעה הצרפתית לפני כשנה. אבו חליפה דקר אדם חרדי ששוחח עם מאבטח בתחנה, ופצע אותו באורח קשה. לאחר הדקירה, ניסה המחבל לחטוף את הנשק מהמאבטח, אך נהדף על ידו ועל ידי נהג אוטובוס שהבחין במעשה. הוא פצע את המאבטח באורח קל.

הוא הורשע לפני כחמישה חודשים במסגרת הסדר טיעון בעבירות של ניסיון רצח, חבלה חמורה והחזקת סכין, שכלל גם את רכיב העונש. כמו כן, השופטים גזרו על אבו חליפה תשלום פיצויים של 150 אלף שקלים לאדם שדקר, ו-30 אלף שקלים למאבטח שממנו ניסה לחטוף את נשקו ואף תקף אותו באגרופיו.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
חקירת הרצח בפתח תקווה: "החשוד לא התכוון להרוג את אחיו"
בין שותפיו הטבעיים: הערב שבו נתניהו דיבר "חרדית"
אביו של ההרוג בפיגוע מגן על קצין שריון שהודח: "לא יכול לשפוט אותו"

פיגוע דקירה בגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2015. תצפית
TPS
הילל מאיר, מערכת וואלה! NEWS
"העונש אינו חמור ביחס לעבירות". זירת הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, תצפית TPS הילל מאיר

השופטים יורם נועם, רבקה פרידמן פלדמן ומשה בר-עם כתבו בגזר הדין כי "האידיאולוגיה של כמיהה להפוך ל'שהיד' - אגב ביצוע רצח של אחרים, הופכת את המוות למטרה, ואת הרוצח ל'קדוש' ולדמות מוערכת – היא אידיאולוגיה רצחנית".

הם ציינו את "ההסתה הפרועה" מאמצים קנאים קיצוניים וגורמים אחרים שקל לפתות, כמו "ילדים, צעירים ומי שנתונים במצוקות שונות, וייתכן שהנאשם נכלל ביניהם". הם הוסיפו כי הם בחרו לקבל את הסדר הטיעון למרות "שהעונש אינו חמור ביחס לעבירות שביצע הנאשם ולנסיבות ביצוען".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully