וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת קנדה ספד לקסטרו "המהפכן" - ואיבד מאהדתו בעולם

טרודו נחשב לאחד המנהיגים האהודים ביותר, אולם הדברים שאמר על שליט קובה לשעבר התקבלו בבוז ובלעג. הרפובליקנים בארה"ב השכנה "נדהמו", וברשתות החברתיות העלו דברי שבח על דיקטטורים אחרים. "סטלין עזר במיגור ההשמנה באוקראינה"

רויטרס

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו נחשב לאחד המנהיגים האהודים ביותר בעולם, אולם הספדו לשליט קובה לשעבר פידל קסטרו גרר תגובות נזעמות ונלעגות כלפיו. "פידל קסטרו היה מנהיג גדול מהחיים, ששירת את עמו במשך כמעט חצי מאי", מסר טרודו לאחר מותו של המנהיג בן ה-90 ביום שבת. "מהפכן ונואם אגדי, שהביא לשיפור עצום במערכת החינוך והבריאות במדינת האי שלו". לדבריו, "על אף שהיה דמות שנויה במחלוקת, הן תומכיו של קסטרו והן מתנגדיו הכירו בהתמסרותו ובאהבתו האדירה לעם הקובני, שרחש חיבה עמוקה ומתמשכת ל'קומנדטה'".

לקריאה נוספת בנושא
המנהיג ששרד עשרה נשיאים אמריקנים וכמעט הצית מלחמה גרעינית
קובנים בארה"ב חוגגים: "קסטרו הזקן מת"; אובמה: "ההיסטוריה תשפוט"
נשיא קובה לשעבר פידל קסטרו הלך לעולמו בגיל 90

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו עם נשיא קובה ראול קסטרו באוניברסיטת הוואנה, 16 בנובמבר 2016. AP
ממשיך את המסורת של אביו. טרודו וקסטרו, בשבוע שעבר/AP

מילותיו החמות על קסטרו עוררו מיד זעם בקרב רפובליקנים בארצות הברית השכנה. "זאת הצהרה אמתית או פרודיה?", שאל הסנאטור מרקו רוביו, שהוריו היגרו מקובה לארצות הברית. "מאחר שאם זאת הצהרתו האמתית של ראש ממשלת קנדה, היא מבישה ומביכה". חברו למפלגה טד קרוז לא חסך בביקורת גם הוא. "חרפה, מדוע סוציאליסטים צעירים מעריצים רודנים טוטליטרים?", כתב הסנאטור בחשבון הטוויטר שלו. "קסטרו, סטלין, מאו, פול פוט – כולם רשעים, רוצחים מענים".

האשטג שהפך לפופולרי - #הספדיטרודו #trudeaueulogies - כלל הספדים ציניים לדיקטטורים אחרים מהעבר. "היום אנחנו נפרדים ממוסוליני, ראש ממשלת איטליה לשעבר שהיה ידוע בזכות יכולות הניהול שלו", כתב פרשן קנדי אחד.

גולש אחר פרסם תמונת לוויין של חצי האי הקוריאני, ובה נראה החלק הצפוני והחשוך לעומת החלק הדרומי והמואר. "תמיד נזכור את קים ג'ונג און בזכות מנהיגותו ותרומתו לשינויי האקלים", נכתב בציוץ הלועג לרודן קוריאה הצפונית. גולשת אחרת כתבה שמנהיג ברית המועצות יוסיף סטלין עזר "למגר את ההשמנה באוקראינה", בהתייחסותה לרעב הגדול שהתחולל במדינה תחת שלטונו של השליט הסובייטי. "אוסמה בן לאדן היה ללא ספק דמות שנויה במחלוקת, אך תרומתו לביטחון בנמלי התעופה הייתה אדירה", כתב גולש נוסף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תגובתו הנדהמת של מרקו רוביו

אתמול ניסה טרודו להדוף את הביקורת נגדו ואמר כי הוא בסך הכל רצה "להכיר במותו של מנהיג לשעבר" שעמד בראש מדינה בעלת יחסים קרובים עם קנדה. ראש ממשלת קנדה ביקר מוקדם יותר החודש בהוואנה ונפגש עם הנשיא ראול קסטרו. טרודו ממשיך את המסורת של ארצו, ששמרה על קשר חם עם קובה גם בתקופת המלחמה הקרה. אביו של טרודו, ראש הממשלה לשעבר פייר טרודו, ביקר בקובה ב-1976. פידל קסטרו אף השתתף בהלווייתו בתחילת העשור שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully