וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "מיליוני בני אדם הצביעו בבחירות באופן לא חוקי"

הנשיא הנבחר המשיך במתקפתו בטוויטר נגד הכוונות לבצע ספירה מחודשת של קולות הבוחרים במדינות מפתח. הוא טען כי היה מנצח גם בספירה הכללית של קולות הבוחרים "אם מחסירים את מי שהצביעו באופן לא חוקי", והוסיף כי הבחירות שובשו בשלוש מדינות שבהן ניצחה קלינטון

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ טען היום (ראשון) בהודעה שפרסם בטוויטר כי אזרחים רבים הצביעו באופן לא חוקי בבחירות לנשיאות שבהן ניצח מוקדם יותר החודש. זאת, בהתייחסות לקריאה שעלתה בימים האחרונים לספירה מחדש של קולות הבוחרים בכמה מדינות, כמו גם לנתונים לפיהם יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון קיבלה יותר קולות בסך הכול למרות שאלה לא תורגמו למספיק צירים.

"מלבד הניצחון המוחץ בספירת הצירים, ניצחתי בהצבעה העממית, אם מחסירים מהספירה את מיליוני האנשים שהצביעו באופן לא חוקי", כתב טראמפ, מבלי לפרט. הוא הוסיף: "היה לי הרבה יותר קל לנצח בהצבעה העממית כביכול, מאשר בשיטת הצירים, בכך שהייתי מנהל מסע בחירות רק בשלוש או ארבע מדינות, במקום ה-15 שבהן ביקרתי. הייתי מנצח אפילו עוד יותר בקלות (אבל מדינות קטנות נשכחות)!".

בהמשך, הוסיף טראמפ כי בקליפורניה, בווירג'יניה, ובניו המפשייר אירעו "תרמיות" שהובילו לניצחונה של קלינטון במדינות אלה. "מדוע התקשורת לא מדווחת על כך?", תהה. "היא מוטית באופן רציני, בעיה גדולה".

עוד בוואלה! NEWS:
איומים נשלחו למסגדים בקליפורניה: "טראמפ יטפל בכם כמו היטלר"
המהגרים לא נרתעים מטראמפ – וממשיכים לנהור לארצות הברית
כאן הנשיא הנבחר דונלד טראפ יחגוג עם משפחתו את חג ההודיה

ברק אובמה ודונלד טראמפ בבית הלבן, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
"הייתי מנצח אפילו עוד יותר בקלות". טראמפ ואובמה/AP

מוקדם יותר היום, פרסם הנשיא הנבחר, שלו יחסים מורכבים ולא ברורים עם שיטת הבחירות האמריקנית, שורת ציוצים נגד קלינטון, בעקבות תמיכתה בספירה חוזרת של הקולות בכמה מדינות מפתח. טראמפ ציטט חלקים מדבריה בעימות, אז היא הזדעזעה מהעובדה שטען כי ייתכן שלא יכיר בהפסדו בבחירות. "הילרי הכירה בהפסדה כשהתקשרה אליי לפני שנשאתי את נאום הניצחון שלי", פתח את דבריו.

"שום דבר לא ישנה את תשובתה של הילרי בעימות: 'זה מזעזע. זו לא הדרך שבה דמוקרטיה מתנהלת זה 240 שנים'", הוסיף. הוא המשיך את דבריה של קלינטון: "היו לנו בחירות חופשיות והוגנות. קיבלנו את תוצאותיהן כשלא אהבנו אותן וזה מה שמצופה מכל אחד שמתמודד בבחירות הכלליות. אני, באופן אישי, מזועזעת שמישהו שהוא המועמד של אחת משתי המפלגות מציג כזו עמדה'".

בהמשך צייץ כי "אחר כך היא אמרה, 'הוא אמר משהו שהוא באמת מבעית. הוא סירב לומר שהוא יכבד את תוצאות הבחירות. זה איום ישיר לדמוקרטיה שלנו'". טראמפ המשיך בציטוט דבריה ואמר: "היא גם אמרה, 'עלינו לקבל את התוצאות ולהסתכל קדימה. דונלד טראמפ הוא הנשיא שלנו. אנחנו חייבים לתת לו את ההזדמנות להנהיג'". לבסוף הוא חתם: "כל כך הרבה זמן וכסף יבוזבז – ואותה התוצאה! עצוב".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אתמול הודיע מטה הקמפיין של קלינטון כי יתמוך ביוזמתה של מועמדת מפלגת הירוקים, ג'יל סטיין, לספירה חוזרת של הקולות בוויסקונסין בעקבות תבוסתה של המועמדת במדינה. סטיין הגישה שלשום בקשה רשמית בנושא ואף החלה לגייס כסף באינטרנט. כמו כן, היא ביקשה לערוך ספירה נוספת של הקולות במישיגן ופנסילבניה על מנת "לוודא שהאקרים לא הטו את התוצאות לטובת טראמפ".

ניצחון בשלוש המדינות הללו יביא לניצחון של קלינטון, אשר הפסידה בהן ב-8 בנובמבר בהפרש מזערי. בוויסקונסין למשל, הנשיא הנבחר דונלד טראמפ ניצח בהפרש של כ-27 אלף קולות. במסגרת תהליך הבדיקה, שעתיד להסתיים ב-13 בדצמבר, ייספרו מחדש כשלושה מיליון הצבעות.

בתגובה למהלך זה אמר אתמול טראמפ: "מדובר בהונאה. זוהי דרכה של סטיין למלא את כיסיה בכסף. במקום להתעסק בשינוי תוצאות הבחירות, היא צריכה לכבד אותן". מאז הבחירות מיעט טראמפ לתקוף את המועמדת הדמוקרטית ואף טען כי לא יחתור לחקירה פלילית נוספת נגדה כפי שהבטיח לפני הבחירות.

קלינטון מובילה על טראמפ בספירה הכללית של הקולות והפער ביניהם עומד על כמעט שני מיליון קולות. עם זאת, לפי שיטת הבחירות בארצות הברית, היתרון של שרת החוץ לשעבר בספירת הקולות הכללית אינו משנה דבר מאחר שיריבה הרפובליקני חצה את רף 270 האלקטורים הנדרשים להבטחת ניצחונו.

(עדכון ראשון: 23:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully