וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הקריאות לספירה חוזרת: טראמפ במתקפת ציוצים חריפה נגד קלינטון

הנשיא הנבחר תקף בטוויטר את המועמדת הדמוקרטית שהצטרפה לקריאות לספירה חוזרת של הקולות בכמה מדינות מפתח בארה"ב. הוא ציטט את דבריה בעבר ואמר: "כל כך הרבה זמן וכסף יבוזבז – ואותה התוצאה! עצוב"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ פרסם היום (ראשון) שורת ציוצים נגד המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון בעקבות תמיכתה בספירה חוזרת של הקולות בכמה מדינות מפתח. טראמפ ציטט חלקים מדבריה בעימות, אז היא הזדעזעה מהעובדה שטען כי ייתכן שלא יכיר בהפסדו בבחירות.

"הילרי הכירה בהפסדה כשהתקשרה אליי לפני שנשאתי את נאום הניצחון שלי", פתח את דבריו. "שום דבר לא ישנה את תשובתה של הילרי בעימות: 'זה מזעזע. זו לא הדרך שבה דמוקרטיה מתנהלת זה 240 שנים. היו לנו בחירות חופשיות והוגנות. קיבלנו את תוצאותיהן כשלא אהבנו אותן וזה מה שמצופה מכל אחד שמתמודד בבחירות הכלליות. אני, באופן אישי, מזועזעת שמישהו שהוא המועמד של אחת משתי המפלגות מציג כזו עמדה'".

בהמשך צייץ כי "אחר כך היא אמרה 'הוא אמר משהו שהוא באמת מבעית. הוא סירב לומר שהוא יכבד את תוצאות הבחירות. זה איום ישיר לדמוקרטיה שלנו'". טראמפ המשיך בציטוט דבריה ואמר: "היא גם אמרה 'עלינו לקבל את התוצאות ולהסתכל קדימה. דונלד טראמפ הוא הנשיא שלנו. אנחנו חייבים לתת לו את ההזדמנות להנהיג'". לבסוף הוא חתם: "כל כך הרבה זמן וכסף יבוזבז – ואותה התוצאה! עצוב".

לקריאה נוספת:
קריאות לספירה חוזרת: קלינטון מובילה ביותר משני מיליון קולות
מטה קלינטון הודיע: נתמוך בספירת הקולות המחודשת
שבועיים אחרי ניצחון טראמפ: בקשה לספירת קולות חוזרת בוויסקונסין

העימות השלישי והאחרון בין המועמדים לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, לאס וגאס, אוקטובר 2016. רויטרס
קלינטון וטראמפ בעימות האחרון/רויטרס

אתמול הודיע מטה הקמפיין של קלינטון כי יתמוך ביוזמתה של מועמדת מפלגת הירוקים, ג'יל סטיין, לספירה חוזרת של הקולות בוויסקונסין בעקבות תבוסתה של המועמדת במדינה. סטיין הגישה שלשום בקשה רשמית בנושא ואף החלה לגייס כסף באינטרנט. כמו כן, היא ביקשה לערוך ספירה נוספת של הקולות במישיגן ופנסילבניה על מנת "לוודא שהאקרים לא הטו את התוצאות לטובת טראמפ".

ניצחון בשלוש המדינות הללו יביא לניצחון של קלינטון, אשר הפסידה בהן ב-8 בנובמבר בהפרש מזערי. בוויסקונסין למשל, הנשיא הנבחר דונלד טראמפ ניצח בהפרש של כ-27 אלף קולות. במסגרת תהליך הבדיקה, שעתיד להסתיים ב-13 בדצמבר, ייספרו מחדש כשלושה מיליון הצבעות.

בתגובה למהלך זה אמר אתמול טראמפ: "מדובר בהונאה. זוהי דרכה של סטיין למלא את כיסיה בכסף. במקום להתעסק בשינוי תוצאות הבחירות, היא צריכה לכבד אותן". מאז הבחירות מיעט טראמפ לתקוף את המועמדת הדמוקרטית ואף טען כי לא יחתור לחקירה פלילית נוספת נגדה כפי שהבטיח לפני הבחירות.

קלינטון מובילה על טראמפ בספירה הכללית של הקולות והפער ביניהם עומד על כמעט שני מיליון קולות. עם זאת, לפי שיטת הבחירות בארצות הברית, היתרון של שרת החוץ לשעבר בספירת הקולות הכללית אינו משנה דבר מאחר שיריבה הרפובליקני חצה את רף 270 האלקטורים הנדרשים להבטחת ניצחונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully