וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים אחרי ניצחון טראמפ: בקשה לספירת קולות חוזרת בוויסקונסין

מועמדת מפלגת הירוקים ג'יל סטיין הגישה בקשה לספירה מחודשת בוויסקונסין, שבה ניצח הנשיא הנבחר את קלינטון ברוב זעום, והבטיחה לעשות כן גם עבור מישיגן ופנסילבניה. משפטנים: "זו הדרך היחידה לדעת אם התוצאות הושפעו בידי רוסיה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: ברכתו של טראמפ לרגל חג ההודיה)

יותר משבועיים אחרי הבחירות לנשיאות ארצות הברית, מועמדת מפלגת הירוקים ג'יל סטיין הגישה בקשה לספירה מחדש של הקולות במדינת ויסקונסין, שם ניצח הנשיא הנבחר דונלד טראמפ ברוב זעום את המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון. בקשות דומות יוגשו לטענתה גם במישיגן ובפנסילבניה, זאת לנוכח העובדה שקלינטון גרפה כשני מיליון קולות יותר מטראמפ בכל ארצות הברית.

אם יתברר שזכתה בוויסקונסין, קלינטון עדיין לא תקבל את הנשיאות משום שהמדינה נושאת עשרה אלקטורים בלבד. עם זאת, אם לניצחון בוויסקונסין היו מצטרפים ניצחונות במישיגן ובפנסילבניה, המחזיקות ב-16 וב-20 אלקטורים בהתאמה, שרת החוץ לשעבר הייתה זוכה בכרטיס לבית הלבן.

עוד בנושא:
טראמפ במסר לחג ההודיה: עלינו להתאחד ולאחות את השברים
המהגרים לא נרתעים מטראמפ – וממשיכים לנהור לארצות הברית
למרות קרבתה לממסד: טראמפ מינה לשרת החינוך מיליארדרית

דונלד טראמפ בנאום ניצחון בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
ניצחונו יושפע רק אם תתברר טעות בשלוש המדינות יחד. טראמפ/רויטרס

ועדת הבחירות של ויסקונסין התייחסה לנושא ובחשבון הטוויטר שלה נכתב "הוועדה קיבלה את הבקשות לספירה חוזרת" וכי פרטים נוספים על ההליך יפורסמו בתחילת השבוע הבא. כדי לערוך ספירה מחודשת בשלוש מדינות, על הקמפיין של סטיין לגייס מיליוני דולרים. לפי האתר של המועמדת הירוקה, עד כה גויסו 5.3 מיליון דולר והמטרה הסופית היא להגיע לשבעה מיליון.

משפטנים בארצות הברית השמיעו לאחרונה את קולם וקראו למועמדים המפסידים לבקש ספירה חוזרת. עורכי הדין ג'ון בוניפז ואלכס הלדרמן טענו כי על התוצאות "להיבחן מקרוב ובזהירות", אך ציינו כי העובדה שהתוצאות בשלושת המדינות המדוברות היו שונות מהסקרים "אינה קשורה בפריצות מחשבים". זאת, לנוכח החשש מכך שתוצאות הבחירות הושפעו מהתערבות מצד רוסיה. "הדרך היחידה לדעת אם מתקפת סייבר שינתה את התוצאות היא לבחון את העדויות הפיזיות הקיימות", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully