וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ההרתעה: האם דאעש ינקום את החיסול ויערער על הריבונות בגבול?

28.11.2016 / 0:14

האש שנורתה מכוח גולני לעבר המחבלים שניסו לתקוף אותו נשאה עמה מסר ברור: נגיב במהירות - גם אם המתקפה היא על הגבול. לאחר שחוסלו 4 מאנשיו, נותר לחכות ולראות כיצד ינהג דאעש בפעם הבאה שהכוח יפעל אחרי גדר המערכת – אך בתוך השטח הישראלי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

באוגוסט 2014 זיהו בפיקוד הצפון את הפוטנציאל הנפיץ שבגבול, והקפיצו אליו את לוחמי גדוד הסיור של גולני כדי שיאבטחו את מרכז רמת הגולן. שבועות אחדים לאחר מכן התגשמה הנבואה, ומעבר קונייטרה נכבש מידי צבא אסד על ידי המורדים. יותר משנתיים לאחר מכן, התגובה המהירה של הגדס"ר היום (ראשון) לירי פעילים של ארגון המזוהה עם "המדינה האסלאמית" (דאעש), העבירה מסר ברור לארגוני המורדים באזור: צה"ל דרוך ולא מתכוון להבליג על פגיעה בריבונות. חיל האוויר תקף את החוליה, ולפי ההערכות חיסל ארבעה מחבלים.

נוכחות הגדס"ר בגבול רמת הגולן מעידה יותר מכל על האיום שמרחף מעל האזור מהצד הסורי, ועל רמת הנפיצות בו. כוח הגדס"ר, המוגדר איכותי ומובחר, עובד מעבר לגדר המערכת - אך עדיין נשאר בשטח מדינת ישראל. לעתים, בשל שיקולים הנדסיים לא בונים את הגדר בדיוק בקו הגבול. המטרה של הכוח היא לממש ריבונות על כל מטר ששייך למדינה, בהנחיה מפורשת של הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט. גם כאן, המסר הוא שישראל מעדיפה לפגוש ניסיונות להפר את הריבונות שלה על הגבול, ולא בתוך השטח.

עוד בוואלה! NEWS:
נער מי-ם חשוד שהכה למוות את חברו במוט ברזל - תחת השפעת סמים
במבחן ההנהגה: הסופרטנקר כיבה לרגע את התקופה הפוליטית הבוערת
ליברמן ביקר בחלמיש: "17 שריפות הן בוודאות הצתות"

חיילי צה"ל על גבול ישראל עם סוריה. פברואר 2016. רויטרס
להקדים תרופה למכה. חיילי צה"ל בגבול סוריה/רויטרס

שוהדא אל-ירמוכ, הארגון שנתקל היום בכוחות בגבול, הוא שלוחה סונית שנשבעה אמונים לפני כשנתיים לדאעש ופועלת בדרום רמת הגולן. את מרבית כוחם, מרכזים אנשי הארגון במאבק בג'בהת א-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעדה. שוהדא אל-ירמוכ הסתעף בשנתיים מאז שנשבע אמונים, אך כל פלגיו עדיין רואים בישראל אויב מספר אחת, שביום הדין יהיה עבורם האתגר המרכזי. בשלב זה, הם עסוקים בהתבססות בשטח ובקביעת קווי גבול מול שאר הארגונים והצבא הסורי.

היום, הגיב כוח הגדס"ר מידית באש וגורמי מודיעין שונים אספו מידע על המתרחש וזיהו טנדר שנע לאזור הגבול ועליו ארבעה מחבלים חמושים עם מקלע כבד. כלי טיס של חיל האוויר פגע בכלי הרכב וחיסל את הארבעה שהיו בו. ממד ההרתעה משחק במגרש הזה תפקיד מאוד מרכזי, והמבחן שלו יבוא לידי ביטוי בשבוע הקרוב, כשנדע אם הארגון יגיב לחיסול, ויחליט אם לפעול כשצה"ל יחצה שוב את הגדר – אך בשטח הריבונות הישראלית.

(עדכון ראשון: 21:30)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מגדל או"ם על רקע הגדר החדשה בגבול סוריה, ינואר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
מגדל של האו"ם בגבול עם סוריה/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully