וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בישיבת הממשלה בחיפה: "נשקם את חיי האזרחים בהקדם"

ראש הממשלה אמר בפתח הישיבה מהעיר מוכת השריפות כי משרדי הממשלה יקלו על ההליך הבירוקרטי הצפוי לאזרחים שרכושם נפגע. יונה יהב: "בירכתי על הקמת טייסת הכיבוי בזמן השריפות". ליברמן סייר בחלמיש: "17 מהשריפות מקורן בהצתות"

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בפתח ישיבת ממשלה מיוחדת מחיפה מוכת השריפות כי הרשויות יעשו כל שביכולתן על מנת להקל על האזרחים שרכושם ניזוק בשריפה. "המסר לכל האזרחים שבתיהם ורכושם נפגע בשריפה – נעזור לכם לשקם את בתיכם וחייכם בהקדם", אמר.

לדבריו, הממשלה תעשה כל שביכולתה כדי להקל על הליך הסיוע. "כל משרדי הממשלה מחויבים להושיט לכם יד במהירות, לקצץ בבירוקרטיה ולהביא לכם עזרה ושיקום בהקדם האפשרי. ניבחן בתוצאות ולא בתהליכים, במעשים ולא במילים. האירוע עדיין לא הסתיים. נפעל נגד כל מי שמסית ומצית", אמר נתניהו.

לקריאה נוספת:
במבחן ההנהגה: הסופרטנקר כיבה לרגע את התקופה הפוליטית הבוערת
הפיצויים וההכרעה בסוגיית הטרור: מתחילים לאמוד את נזק השריפות
תושבים שאיבדו את ביתם בשריפה יפוצו ב-2,500 שקלים: "לא לטרטר אותם"

ישיבת ממשלה מיוחדת בעיריית חיפה, 27 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
ישיבת הממשלה בחיפה, היום/ערן גילווארג
יונה יהב לנתניהו: "תאמין לי, בירכתי אותך בכל דקה על המטוסים שעברו מעלינו והחניקו את האש"

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר הבוקר בהתנחלות חלמיש שבבנימין, שתושביה נאלצו להתפנות מבתיהם בעקבות השריפה הקשה שפקדה את היישוב. "כוחות ההצלה והכיבוי התמודדו עם 110 שריפות, מתוכן 17 בוודאות הן הצתות", אמר. "יש קצה חוט, ואני מקווה שנגיע אליהם ונמצה איתם את הדין".

לדבריו, התשובה לגל השריפות היא הרחבת ההתנחלויות. "צריך לבנות בית ועוד בית, ולמצוא פתרונות למשפחות ולתושבים עד השיקום. זהו יישוב ותיק למופת עם אנשים שהתמודדו בעבר עם משברים וגם כיום בוחרים להתמודד בגבורה ולא מדברים במושג של נקמה, אלא על בנייה והרחבת התיישבות. אני חושב שהתשובה הכי טובה היא הרחבת ההתיישבות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש העיר חיפה, יונה יהב, אפריל 2015. שלומי גבאי
"ראש הממשלה, אל תקשיב למלעיזים - תקנה עוד מטוסים". יהב/שלומי גבאי

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, אמר בישיבת הממשלה: "כשעמדתי מול תחנת הדלק הענקית ברוממה, כשמאחוריה מסך אש ענק, תאמין לי ראש הממשלה, בירכתי אותך בתפילה כל דקה על המטוסים שעברו שם, והם שהחניקו את האש. אל תישמע למלעיזים, תקנה עוד מטוסים, תקנה עוד מיכליות, אל תחסוך בכסף. כנראה שמלחמת האש היא אחת המלחמות הבאות שלנו וכנראה שהיא לא האחרונה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקר בזירת השריפה בבית מאיר, 25 בנובמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ליד בית שנשרף בחלמיש, שלשום/לשכת העיתונות הממשלתית
נזקי השריפה בחלמיש, 26 בנובמבר 2016. דוברות כב"ה מחוז יו"ש, דוברות כב"ה
מאות משפחות פונו. חלמיש, אתמול/דוברות כב"ה, דוברות כב"ה מחוז יו"ש
כחלון: "אפס ביורוקרטיה. שמאים יעבדו שתי משמרות ושלוש עד שיסיימו את הפרויקט הזה"

שר האוצר משה כחלון דיבר גם הוא בישיבת הממשלה, ובה אמר כי "שיחררנו 21 מיליון שקלים, 15 מיליון להוצאות מידיות של ראשי הרשויות ועוד שישה מליון ל-2,500 שקלים לנפש לכל בן אדם במשפחה שפונתה מביתה". עוד הוסיף, כי "ביקשתי שכל השמאויות יהיו סגורות עד יום חמישי ואז תוך 24 שעות מהאישור הכסף יגיע בחשבון. אפס ביורוקרטיה. שמאים יעבדו שתי משמרות ושלוש עד שיסיימו את הפרויקט הזה".

קודם לכן ביקר שר החינוך נפתלי בנט בהתנחלות. "אנחנו ניצבים בפני גל טרור לאומני של מחבלי אש שמטרתם להטיל אימה", אמר במשדר וואלה! NEWS.

לדבריו, מדובר בהצתות של פלסטינים שייענו בתגובה מדינית. "זו הגדרת הטרור. עם ישראל, כהרגלו, מתגייס איש למען רעהו, בצורה חסרת תקדים. רואים התנדבות ורואים עזרה הדדית ורואים התגייסות גדולה מאוד. על כל בית פה (שנשרף) אנחנו נקים בתים גדולים יותר ורבים יותר, כי זו התשובה האמיתית לטרור הלאומני הזה. אנחנו ננצח".

בנט אמר כי "הכיוון הוא להחזיר את כל המשפחות ליישוב שיגורו באופן זמני בקרוואנים, כי הם רוצים להמשיך בשגרת החיים שלהם, ואז ניכנס למהלך של בנייה מחודשת של הבתים במקומות שלהם. בטווח הקצר - קרוואנים, בטווח הארוך - שיקום מלא של ההרס".

תושבי ההתנחלות חלמיש התעוררו למראות קשים של חורבן: "ננצח את הטרור רק עם בנייה חדשה". יותם רונן
"גל טרור לאומני של מחבלי אש". השר בנט בחלמיש/יותם רונן
שריפה בחלמיש, נובמבר 2016. שלומי גבאי
עשרות מבנים ניזוקו או נהרסו כליל. אש בחלמיש, אתמול/שלומי גבאי

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי רמת הכוננות של שירותי הכבאות וההצלה עדיין גבוהה. "אני מקווה שביום רביעי יגיע הגשם, אבל התחזיות משתנות וצריך להשאיר את הכוננות הגבוהה", אמר. השר התייחס לעובדה שמטוסי טייסת הכיבוי לא היו מסוגלים לפעול במהלך הלילות. "בחירת הטייסת שיש היום לרשות הכבאות לא נעשתה על ידי חברי כנסת, אלא על ידי צוות מקצועי בהשוואה לתקציבים שניתן היה לקבל".

לדבריו, תגבורת הכבאים הזרים לא עלתה הון, אך הדגיש כי אינו יודע מה עלות הסופר טנקר, שכן מטוס כיבוי זה הוזמן על ידי המועצה לביטחון לאומי (המל"ל) במשרד ראש הממשלה. עם זאת, ארדן אמר כי לדעתו, ההחלטה להביא את הסופר טנקר הייתה נכונה.

שריפה בחלמיש, נובמבר 2016. שלומי גבאי
חלמיש, אתמול/שלומי גבאי

על ההצעה להרוס בתי מציתים אמר ארדן: "טרוריסט שדוקר או יורה, יש אפשרות להפעיל כלפיו את האמצעי של הריסת ביתו כאמצעי מרתיע ויש למצות זאת גם כלפי מי שמבצע הצתה". עם זאת, ארדן התייחס לקולות שנשמעו מצד חברי כנסת רבים, ואמר כי "שיסוי של אוכלוסיות זה אף פעם לא טוב, ובעיקר במקרה הנוכחי. לא הייתה הצדקה לכך כי מנהיגי הציבור הערבי, ואפילו אבו מאזן, גינו את ההצתות".

(עדכון ראשון: 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully