וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני המינוי למשרד החוץ: "טראמפ דורש ממיט רומני התנצלות"

גורם בכיר בצוות מינוי הממשל האמריקני החדש טען כי הנשיא הנבחר לא יקדם את מועמדותו של הבכיר הרפובליקני לתפקיד השר הבכיר, אם זה לא יחזור בו באופן ברור מהביקורת שהשמיע כלפיו במהלך הקמפיין. "הוא עשה הכול כדי לפגוע בטראמפ"

צילום: רויטרס

(בווידאו: "נאום סולט לייק סיטי" המפורסם של רומני, חודש מרץ)

למרות הדיווחים על כך שהנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ "שוקל ברצינות" את מועמדותו של הבכיר הרפובליקני מיט רומני לתפקיד שר החוץ בממשלו החדש, גורמים במטה טראמפ דורשים כעת מרומני התנצלות על דבריו נגד טראמפ במהלך קמפיין הבחירות, לפני קידום מינויו – כך דווח אמש (שישי) ברשת "פוקס ניוז" האמריקנית. על פי גורם בכיר בצוות מינוי הממשל החדש, מקורביו של הנשיא הנבחר הבהירו לרומני, מושל מסצ'וסטס לשעבר והמועמד לנשיאות בשנת 2012, כי עליו להתנצל.

במקביל, דווח כי עדיין נשקלת מועמדותו של ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני למשרה הבכירה. בעוד שרומני אהוד בקרב הממסד הרפובליקני, ג'וליאני נחשב לבחירה שתרצה את מקורביו של טראמפ ורבים מתומכיו בשטח.

עוד בוואלה! NEWS:
בדרך לממשל טראמפ: רומני מועמד לשר החוץ, בכיר נאט"ו לשעבר - לשר ההגנה
דיווח: טראמפ שוקל למנות את מתנגדו מיט רומני לשר החוץ
השבוע הראשון של טראמפ: הנשיא הנבחר הולך על חבל דק עם כל מינוי

דונלד טראמפ נפגש עם מיט רומני בניו ג'רזי, ארצות הברית, 19 בנובמבר 2016. רויטרס
ג'וליאני עדיין מועמד. רומני וטראמפ/רויטרס

מייק האקבי, מושל ארקנסו לשעבר שעל פי הדיווחים נבחן למשרת השגריר האמריקני בישראל, התייחס לנושא בריאיון ל"פוקס" ביום רביעי. "זה לא שאני לא אוהב את מיט ברמה האישית, אבל אני עדיין לא מרוצה מכך שמיט עשה כל שביכולתו על מנת לפגוע בדונלד טראמפ". לדבריו, בהתייחסות לנאום ידוע שנשא רומני ביוטה בחודש מרץ האחרון, "יש רק דרך אחת שבה רומני יכול באמת להישקל לתפקיד – אם הוא הולך למיקרופון במקום מאוד ציבורי וחוזר בו מכל מה שהוא אמר באותו נאום מפורסם בסולט לייק סיטי".

מייק האקבי, מועמד רפובליקני בבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית בדה מוין, איווה, פברואר 2016. רויטרס
ממתין להתמנות לשגריר? האקבי/רויטרס

באותו נאום, טען רומני כי טראמפ "הוא זיוף, הונאה". לדבריו, "הוא מקבל טרמפ לבית הלבן ואנחנו נשארים עם הכובע העלוב שלו". רומני הוסיף: "הוא אינו מתאים לנשיאות. בחירתו יכולה להזיק לעתידה של אמריקה. אם נעשה את הבחירות הנכונות, עתידה של אמריקה יכול להיות אפילו טוב יותר מעברה ומההווה שלה". לעומת זאת, ציין, "אם נבחר בטראמפ למועמד שלנו, התחזיות לעתיד בטוח יצטמצמו באופן משמעותי".

טראמפ השיב אז אש לרומני וטען כי בשנת 2012 "רומני התחנן" לתמיכתו. "יכולתי לומר לו 'מיט, פול על ברכיך', והוא היה עושה זאת". טראמפ ציין כי רומני חשב לרוץ לנשיאות גם השנה, אבל "השתפן". המיליארדר אף חיווה את דעתו על המרוץ לנשיאות שהתקיים לפני כארבע שנים. "רומני צריך היה לזכות. אני לא יודע מה קרה לו. הוא נעלם, נעלם", אמר והוסיף: "לא הייתי מרוצה מכך, אני מוכרח להודות, משום שאני לא מעריץ של ברק אובמה, ומפני שגיביתי את מיט רומני. עכשיו אתם יכולים לראות עד כמה הוא נאמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully