וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: כמאה הרוגים, רובם שיעים מאיראן, בפיגוע דאעש ליד בגדאד

25.11.2016 / 0:33

ארגון "המדינה האסלאמית", שדוגל באמונה כי כל השיעים כופרים, קיבל אחריות על פיצוץ משאית תופת בעיר חילה. רוב ההרוגים הם עולי רגל שהיו בדרכם חזרה לאיראן. השבוע השלימו המיליציות השיעיות בעיראק את כיתור העיר מוסול

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

כמאה בני אדם נהרגו אתמול (חמישי), רבים מהם עולי רגל שיעים מאיראן, בתחנת דלק בעיר חילה, מאה קילומטרים דרומית לבגדאד. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שמאמין כי כל השיעים כופרים, קיבל אחריות על המתקפה בהצהרה שפרסם באינטרנט. בתחנת הדלק שוכנת מסעדה פופולרית בקרב מטיילים. חמישה אוטובוסים של עולי הרגל, שחנו לצד המסעדה, עלו באש כתוצאה מהפיצוץ.

עולי הרגל היו בדרכם חזרה לעיראק מהעיר השיעית הקדושה כרבלא, שם הם ציינו את "יום הארבעין". יום זה מסמל את היום ה-40 לאבל על מותו של אימאם חוסיין, נכדו של הנביא מוחמד, שנהרג בקרב בעיר במאה השביעית אחרי הספירה.

דאעש הסלים את מתקפותיו בחודש האחרון באזורים שאינם בשליטתו, בניסיון לסכל את המבצע לכיבוש מוסול שהחל ב-17 באוקטובר, מעוז דאעש האחרון בעיראק. משרד החוץ של איראן גינה את המתקפה מבלי לנקוב במניין ההרוגים האיראנים בו. טהראן תמשיך לתמוך "במאבקה חסר המנוח של עיראק נגד הטרור", אמר דובר משרד החוץ בהראם קאסמי צוטט בסוכנות הידיעות האיראנית "טסנים".

לקריאה נוספת:
הלחץ על דאעש מתהדק: השיעים חברו לכורדים - והשלימו את כיתור מוסול
עיראק: "שר התקשורת" של דאעש נהרג בהפצצה אווירית במוסול
בפשיטת רגל: אנשי דאעש במוסול קצרו איברים של חבריהם - ומכרו אותם

כמאה הרוגים בפיגוע של דאעש ליד בגדאד, עיראק, 24 בנובמבר 2016. רויטרס
תחנת הדלק שבה אירע הפיצוץ/רויטרס

מיליציות שיעיות משתתפות באופן פעיל במבצע לכיבוש מוסול מידי דאעש. בשבוע האחרון השלימו המיליציות יחד עם הכוחות הכורדיים את הכיתור סביב העיר השנייה בגודלה בעיראק והתקרבו אל העיירה המפרידה בינה לבין א-רקה שבסוריה. יחידות "הגיוס העממי", קואליציה של מיליציות שיעיות הנתמכות ברובן על ידי איראן, מנסות ביממה האחרונה לכתר את תל עפר, שבה אוכלוסייה טורקמנית.

אחד ממנהיגי "הגיוס העממי" אמר שלשום כי הכוחות השיעיים חברו אל הפשמרגה הכורדים ממערב למוסול, ולדבריו בכך הושלם כיתור העיר. מוסול כבר מבודדת מכיוון צפון, דרום ומזרח על ידי כוחות הביטחון של עיראק ועל ידי הכורדים. היחידות ללוחמה בטרור חדרו את קו ההגנה של דאעש במזרח מוסול בסוף החודש שעבר והן מנסות להרחיב את שליטתן על העיר שבה ישנם בין 5,000 ל-6,000 לוחמים, לפי ההערכות.

כמאה אלף חיילים ולוחמים כורדים ושיעים מנסים לשחרר את המעוז הגדול האחרון של דאעש במדינה. המנהיג אבו בכר אל-בגדאדי ככל הנראה נמלט ממנה לאזור מבודד בסמוך לגבול עם סוריה והורה ללוחמיו להמשיך להילחם. הלוחמים מתחפרים בתוך העיר ומשתמשים במאות אלפי התושבים שנותרו בה על מנת לעכב את התקדמות הכוחות.

(עדכון ראשון: 21:57)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כמאה הרוגים בפיגוע של דאעש ליד בגדאד, עיראק, 24 בנובמבר 2016. רויטרס
דאעש קיבל אחריות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully