וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזית לא מבשרת טובות: היובש והרוחות הערות יימשכו עד שבת

תנאי מזג האוויר הגורמים לליבוי השריפות שפרצו ברחבי הארץ יימשכו עוד יומיים, ורק בשבת יחול שיפור והרוח המזרחית החזקה תיחלש בהדרגה. גשם לא צפוי בימים הקרובים. "התנאים להתפשטות האש אידיאליים"

עריכה: ניר חן

תנאי מזג האוויר החריגים השוררים באזורנו בימים האחרונים, שגורמים לליבוי השריפות שפרצו במוקדים שונים ברחבי הארץ, לא צפויים להשתנות ביומיים הקרובים. הרוחות המזרחיות הערות שמקלות על התפשטות הלהבות ימשיכו לנשב ברוב האזורים היום (שישי) ומחר, ורק בשבת הן צפויות להיחלש בהדרגה. בשל עובדה זו עלולות דליקות נוספות לצאת משליטה.

נוסף על הרוחות, היום צפוי יובש ואובך, המסייעים גם הם בהתפשטות האש, והטמפרטורות ירדו ויהיו נמוכות מהרגיל בעונה. לירידה בטמפרטורות אין קשר להתפשטות האש, והיא לא מסוגלת להוביל לבלימת הלהבות. בשישי ימשיכו לנשב רוחות מזרחיות חזקות בהרים ובצפון, ועדיין ייתכן אובך. הטמפרטורות יוסיפו להיות נמוכות לעונה. בשבת הרוחות ייחלשו ובמקביל תהיה עליה קלה בטמפרטורות. בראשון יהיה נאה עם עלייה קלה נוספת במעלות החום.

עוד כתבות בנושא:
"האש נעה במהירות": שריפה מאיימת על כביש 1, עשרות משפחות פונו בבנימין
הרוחות יימשכו, סימני החורף יגיעו רק בדצמבר: תחזית מזג האוויר
חשד: הצתות גרמו לחלק מהשריפות; שוטרי מג"ב ייפרסו בשטחים פתוחים

שריפה באזוטר ההתנחלות טלמון שבבנימין, 24 בנובמבר 2016. תצפית TPS
הרוח מלבה את הלהבות. שריפה בטלמון שבבנימין, הלילה/תצפית TPS

טל שמאי, חזאי חדשות 10, הסביר אתמול בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי תנאי מזג האוויר החריגים לפני אסון הכרמל, דומים לרצף שאנחנו חווים כרגע. "אנחנו חווים כעת שילוב של רוחות חזקות, יבשות מאוד ולחות נמוכה", ציין שמאי. "אלה תנאים אידיאליים להתפשטות שרפות וליבוי אש, ולכן בימים הקרובים יש איסור גורף על הדלקת מדורות בכל רחבי הארץ. כל סיגריה שביום רגיל לא תגרום שום נזק, ביום כזה יכולה לגרום לנזק של ממש".

שמאי הדגיש כי מזג האוויר אינו הגורם לשריפות. "את זה גורמות הצתות. מזג האוויר גורם להתפשטות של האש". הוא הוסיף כי תנאי מזג האוויר מקשים על כיבוי השריפה וכי "המטוסים לא מצליחים לכבות את האש שהרוחות מלבות". לדבריו, סימנים למערכת חורפית יתחילו להיראות רק לקראת החודש הבא, "אך זה מאוד רחוק".
.
הטמפרטורות החזויות להיום וללילה: בירושלים מ-13 מעלות ביום עד 6 מעלות בלילה, בתל אביב מ-22 עד 13, באשדוד מ-22 עד 15, בחיפה מ-18 עד 11, בצפת מ-12 עד 5, ברמת הגולן מ-16 עד 8, בטבריה מ-22 עד 14, בבקעת בית שאן מ-22 עד 11, בים המלח מ-24 עד 17, בבאר שבע מ-20 עד 11, במצפה רמון מ-15 עד 7 ובאילת מ-23 מעלות ביום עד 15 מעלות בלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully