וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הצתות גרמו לחלק מהשריפות; שוטרי מג"ב ייפרסו בשטחים פתוחים

אבי אשכנזי, שלומי גבאי ואלי אשכנזי

24.11.2016 / 0:35

בתום הערכת מצב שקיימו מפכ"ל המשטרה והשר לביטחון פנים הוחלט כי תתוגבר הנוכחות המשטרתית בשטחים פתוחים. במשטרה אמרו כי פריסת הכוחות תייצר התרעה. בנט: "רק מי שהארץ לא שייכת לו מסוגל לשרוף אותה"

צילום וידאו: יותם רונן, מאצ'י הוף, רוני כנפו, ניב אהרונסון עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: ראיון עם תושבי זכרון יעקב שביתם נשרף)

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך והשר לביטחון פנים גלעד ארדן קיימו אמש (רביעי) הערכת מצב בהשתתפות גורמים נוספים בעקבות הערכות שלפיהן חלק ממקרי השריפות נובעות מהצתות. בסיום הדיון הוחלט לתגבר משמעותית את הנוכחות המשטרתית בשטחים הפתוחים על ידי הצבת כוחות גדולים של מג"ב. לפי המשטרה, הפריסה של מאות שוטרים ולוחמים אמורה לייצר הרתעה ויכולת גילוי מהירה של הצתות בדגש על שטחים פתוחים בסמיכות ליישובים.

במשטרה אמרו כי כל כיווני החקירה של ההצתות נבדקים, בהם גם על רקע לאומני. שר החינוך נפתלי בנט רמז לכך בציוץ שפרסם בטוויטר. "רק מי שהארץ לא שייכת לו מסוגל לשרוף אותה", כתב. מוקדם יותר כתבה ח"כ ענת ברקו מהליכוד: "תזכורת ראשונה - החוק למאבק בטרור גוזר עונש מוגבר בגין הצתות על רקע לאומני. תזכורת שנייה - החוק הזה הוא כבר בתוקף".

אחת השריפות שלגביהן נחשד כי החלה מהצתה היא זו שפרצה אמש בזכרון יעקב. המשטרה הודיעה כי כלל כיווני החקירה נבדקים ובהם גם החשד להצתה, זאת עקב ממצאים במקום השריפה. 205 לוחמי האש ב-68 צוותי כיבוי שפעלו לכיבוי השריפה, בסיוע עשרה מטוסי כיבוי, השיגו הערב שליטה "מלאה ורשמית" על הלהבות.

לקריאה נוספת:
השריפות נמשכות: יישוב שלם במשגב ומוצב צבאי בבנימין פונו
החשד: הגורם לשריפה הגדולה בנטף - מדורה שהדליקו פועלים
הרוחות יימשכו, סימני החורף יגיעו רק בדצמבר: תחזית מזג האוויר

בית שרוף בעקבות שריפה בזכרון יעקב. נובמבר 2016. ניב אהרונסון
אחד הבתים שעלו בלהבות בזכרון יעקב/ניב אהרונסון

"תא שטח גדול נשרף וקצב התפשטות השריפה היה מהיר מאוד בעיקר בשל רוחות עזות שהגיעו למהירות של כ-50 קמ"ש, זאת בשילוב לחות נמוכה", נמסר מדוברות כבאות מחוז חוף. עוד נמסר כי כ-12 בתים ניזוקו באופן משמעותי, ולא היו נפגעים בנפש. רשות הכבאות ציינה כי כל תושבי היישוב רשאים לשוב לבתיהם, ושמונה צוותי לוחמי אש ישארו בכוננות ברחבי היישוב, יסיירו בתוואי השריפה ויעניקו תגובה מיידית לכל התפתחות, במידה ותתרחש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים ביקשו מכמה מדינות זרות מטוסי כיבוי. איטליה, יוון, קפריסין ורומניה הודיעו כי הן מוכנות וערוכות לשלוח מטוסי ומסוקי כיבוי לישראל. הרומנים הציעו שני מסוקי כיבוי; איטליה ויוון הציעו שני מטוסים שאוספים מים מהים התיכון; הקפריסאים הציעו שני מטוסי כיבוי הזהים למטוסים הישראליים.

בתוך כך, ארבעה עובדי קבלן נעצרו בחשד למעורבות בשריפה בנטף, ומהמשטרה נמסר כי בין היתר נבדקת האפשרות שרשלנות הובילה לדליקה. הארבעה עבדו בסלילת כביש בסמוך ליישוב נטף בחשד למעורבות בשריפה. מחקירה ראשונית של חוקרי כבאות והצלה מחוז ירושלים, בפיקודו של טפסר משנה משה אלעזרי, נבדק חשד כי הארבעה הדליקו מדורה בהר הרוח הסמוך, וכך החלה השריפה.

(עדכון ראשון: 22:23)

בית שרוף בעקבות שריפה בזכרון יעקב. נובמבר 2016. ניב אהרונסון
מכונית שעלתה באש/ניב אהרונסון
בית שרוף בעקבות שריפה בזכרון יעקב. נובמבר 2016. ניב אהרונסון
אחד הבתים שנפגעו בשריפה/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully