וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוחות יימשכו, סימני החורף יגיעו רק בדצמבר: תחזית מזג האוויר

24.11.2016 / 0:44

תנאי מזג האוויר החריגים שמלבים את הלהבות דומים לאלה של לפני אסון הכרמל, אומר החזאי טל שמאי לאולפן וואלה! NEWS. הרוחות החזקות יימשכו ואיתן גם האובך, ובשבת תהיה עליה קלה בטמפרטורות

עריכה: ניר חן

הרצף הארוך של הימים עם תנאי מזג האוויר החריגים לפני אסון הכרמל, דומה לרצף שאנחנו חווים כרגע - כך אמר אתמול (רביעי) טל שמאי, חזאי חדשות 10 לאולפן וואלה! NEWS. "אנחנו חווים כעת שילוב של רוחות חזקות, יבשות מאוד ולחות נמוכה", ציין שמאי והוסיף כי "במקומות הגבוהים בצפון, אזור מפרץ חיפה, יש רוחות חזקות מאוד במהירות של מעל 50 קמ"ש. זה תנאי אידיאלי לליבוי שריפות".

עם זאת, שמאי הדגיש כי מזג האוויר אינו הגורם לשריפות. "את זה גורמות הצתות. מזג האוויר גורם להתפשטות של האש". הוא הוסיף כי תנאי מזג האוויר מקשים על כיבוי השריפה וכי "המטוסים לא מצליחים לכבות את האש שהרוחות מלבות".

עוד בוואלה! NEWS:
גל השריפות נמשך: יישוב שלם במשגב שבצפון פונה בשל דליקה
פרשת הצוללות: היועץ המשפטי לממשלה הורה לפתוח בבדיקה
טנקים לנשים בלבד, ללא חציית גבול: צה"ל נערך לקליטת הלוחמות

שריפה ביישוב דולב שבבנימין, 23 בנובמבר 2016. אהוד אמיתון, TPS, תצפית TPS
שריפה בבנימין/תצפית TPS, אהוד אמיתון, TPS

"החדשות הרעות הן שזה לא הולך להשתנות בימים הקרובים, לפחות עד יום שבת. אלה תנאים אידיאליים להתפשטות שרפות וליבוי אש ולכן בימים הקרובים יש איסור גורף על הדלקת מדורות בכל רחבי הארץ", חזאי חדשות 10 הדגיש כי "כל סיגריה שביום רגיל לא תגרום שום נזק, ביום כזה יכולה לגרום לנזק של ממש".

הוא הוסיף כי לירידה בטמפרטורות אין קשר לאש, ולא ניתן לקוות שהירידה במידות החום תבלום את הלהבות. "אנחנו מקשרים בטעות שרפות לחום אבל למעשה הרוחות היבשות הן הגורם שמלבה אותן". לדבריו, סימנים למערכת חורפית יתחילו להיראות רק לקראת החודש הבא, "אך זה מאוד רחוק", הוסיף.

בתוך כך, מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי בכל אזורי הארץ שמדרום לחיפה שרר היום זיהום אוויר גבוה בשל ריכוזי אבק. המשרד ממליץ לאוכלוסיה הרגישה להימנע מפעילות מאומצת. העלייה בריכוזי האבק קשורה למערכת הגורמת לרוחות מזרחיות חזקות במיוחד הגורמות ליובש קיצוני ולהסעת אבק מאזור ירדן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ישוב גילון, 23 בנובמבר 2016. גדי שבתאי, מערכת וואלה! NEWS
השריפה סמוך ליישוב גילון/מערכת וואלה! NEWS, גדי שבתאי

הלילה ימשיכו רוחות מזרחיות חזקות ברוב אזורי הארץ. מחר תהיה ירידה בטמפרטורות והן יהיו נמוכות מהרגיל בעונה. הרוחות המזרחיות ימשיכו לנשב וייתכן אובך. ביום שישי לא יהיה שינוי ניכר בטמפרטורות ורוחות מזרחיות ערות ימשיכו לנשוב בהרים ובצפון הארץ. עדיין ייתכן אובך. בשבת תהיה עלייה קלה בטמפרטורות והרוחות ייחלשו בהדרגה ובתחילת השבוע הבא תמשיך עליה מתונה במידות החום.

אלה הטמפרטורות החזויות להלילה ולמחר: בירושלים מ-8 מעלות הלילה עד 13 מעלות מחר, בתל אביב מ-15 עד 21, באשדוד מ-17 עד 22, בחיפה מ-12 עד 18, בצפת מ-6 עד 12, ברמת הגולן מ-9 עד 16, בטבריה מ-16 עד 23, בבקעת בית שאן מ-13 עד 21, בים המלח מ-19 עד 24, בבאר שבע מ-13 עד 20, במצפה רמון מ-10 עד 14 ובאילת מ-16 מעלות הלילה עד 24 מעלות מחר.

(עדכון ראשון: 19:00)

שריפה ביער נטף, ירושלים. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
לוחמי האש באזור השריפה בנטף, ליד ירושלים/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully