וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: היועץ המשפטי לממשלה הורה לפתוח בבדיקה

24.11.2016 / 0:35

בתום דיון שקיים עם פרקליט המדינה וראש אגף החקירות במשטרה, החליט מנדלבליט על בדיקה משטרתית. החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה התקבלה בעקבות מידע משטרתי חדש שהתקבל ביממה האחרונה

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

(נתניהו בישיבת הממשלה, השבוע: חיזוק עוצמת ישראל הוא הדבר היחיד שהנחה אותי)

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, 2015. AP
בדיקה בפרשת הצוללות. היועמ"ש מנדלבליט לצד נתניהו/AP

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע אמש (רביעי) על פתיחת בדיקה באמצעות המשטרה בפרשת הצוללות. החלטתו של מנדלבליט התקבלה בסיום דיון שקיים, בהשתתפות פרקליט המדינה שי ניצן וגורמים נוספים במשרד המשפטים, וכן השתתפו בו ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי. ההחלטה התקבלה בעקבות מידע חדש שהתקבל היום מהמשטרה.

עו"ד שמרון הגיב להחלטת מנדלבליט ואמר כי "אני מברך על החלטת היועץ המשפטי לפתוח בבדיקה. אני סמוך ובטוח, כי לאחר שהדברים יבדקו על ידי גורם מקצועי אובייקטיבי, יתברר אחת ולתמיד שלא נפל כל דופי בפעולותי ושהכל נעשה בהתאם לדין ולהסדר ניגוד העניינים". לדבריו, "מובן מאליו שאני אשתף פעולה עם גורמי הבדיקה ככל שאדרש".

עוד בוואלה! NEWS:
חרף ניסיונות הגישור: שלוש טיסות אל על בוטלו בשל עיצומי הטייסים
הרוחות יימשכו, סימני החורף יגיעו רק בדצמבר: תחזית מזג האוויר
תינוקת המריבה שהובאה מסרי לנקה בדרך לא חוקית - לא תגורש

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עו"ד דוד שמרון  במסע"ת של הליכוד בפרשת העמותות, בית סוקולוב ינואר 2015   15V. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
עו"ד שמרון/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

ההערכה היא כי במהלך הבדיקה תיגבה עדות מהיועץ המשפטי של משרד הביטחון, עו"ד אחז בן ארי. זאת בעקבות מייל ששלח בן ארי ב-22 ביולי 2014 למנכ"ל משרד הביטחון, דן הראל, ובו דיווח כי עו"ד שמרון שוחח עמו. תוכן המייל פורסם לראשונה בחדשות 10.

"חוץ מזה שקיבלתי עותק של פניית ראש המל"ל אליך, התקשר אליי עו"ד דוד שמרון, המייצג את 'קונסורציום תיסנקרופ', וביקש לדעת האם אנחנו עוצרים את הליכי המכרז על מנת לשאת ולתת עם לקוחותיו, כפי שנתבקשנו על ידי ראש הממשלה", כתב בן ארי.

שמרון: "לא היה לי שמץ של מושג"

על פרסום המייל של בן ארי הגיב שמרון כי: "לא אמרתי לעו"ד אחז בן-ארי דבר על ראש הממשלה. גם לא ידעתי דבר על בקשת ראש הממשלה שעליה אני למד רק עכשיו מהתקשורת, ועל חיבור הדברים על ידי בן-ארי. הפירוש היחיד האפשרי למייל זה, אם הציטוט על ידך נכון, הוא שאחז בן-ארי ידע על בקשת ראש הממשלה ושעליה לא היה לי שמץ של מושג. גם לא היה לי שמץ של מושג על מעורבות ראש הממשלה בעניין הספינות. כל פירוש אחר אינו מתחבר לאמת".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "עו"ד דוד שמרון מעולם לא שוחח עם רה"מ נתניהו על המכרז הנ"ל. אחרי שמערכת הביטחון יצאה למכרז לרכישת ספינות שטח, ממשלת גרמניה התפשרה במחיר. לאור זאת, המליצו המל"ל ומשרד החוץ לרה"מ ושהב"ט לבטל את המכרז ולקבל את ההצעה הגרמנית המשופרת, גם לאור חשיבות הקשר האסטרטגי עם גרמניה. זו היתה גם המלצת צה"ל לשר הביטחון, משיקולים של איכות הספינה, המחיר ומועד האספקה. לאור המלצות אלו החליט שר הביטחון לבטל את המכרז".

(עדכון ראשון: 18:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully