וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים בחיפה זועמים על ערב מחווה לדרוויש: "מקומם ומכעיס"

27.11.2016 / 20:06

המרכז היהודי-ערבי של אוניברסיטת חיפה ארגן את האירוע, שתואר כערב הידברות. "זה מראה על החד-צדדיות של משטרת המחשבות באוניברסיטה", טען אחד הסטודנטים. הנהלת האוניברסיטה: "לא מתפקידנו לצנזר"

צילום: עודד בינו ואורן בלנקשטיין

(בווידאו: נתניהו לוואלה! NEWS: "גם אני הייתי יוצא אם היו משמיעים שיר של מחמוד דרוויש")

ערב מחווה לשירי המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש נערך הערב (ראשון) בקיבוץ כברי שבגליל המערבי. האירוע, תחת הכותרת "הידברות - מחווה משותפת לשירי מחמוד דרוויש", נערך בחסות המרכז היהודי-ערבי של אוניברסיטת חיפה, ומוגדר "ערב מחווה לגדול המשוררים הפלסטינים". סטודנטים באוניברסיטה יצאו נגד קיום האירוע, שבו משתתפים אנשי תרבות ואקדמיה, בהם השחקן יוסוף אבו וורדה, פרופ' רפי ויכרט, הזמר עמיר לב והשחקנית שרה פון שוורצה.

בתכניית האירוע נכתב כי "לנוכח האלימות הגואה בחודשים האחרונים ברחבי הארץ חוברים יחדיו משוררים, מוזיקאים שחקנים ואנשי אקדמיה". עוד נכתב כי האירוע מהווה "מחווה של הכרה והוקרה ושל הושטת יד לשלום, על בסיס יצירה משותפת והערכה לשירה גדולה, שנכתבה בחלקה בגבולות הארץ הזאת, ושחלקים נכבדים ממנה עוסקים בהיסטוריה הפצועה של המקום הפלסטיני-ישראלי".

עוד בוואלה! NEWS:
האש לא פוסקת: שריפה מאיימת על כביש 1, 60 משפחות פונו בטלמון
חשד: הצתות גרמו לחלק מהשריפות; שוטרי מג"ב ייפרסו בשטחים פתוחים
פרשת הצוללות: היועץ המשפטי לממשלה הורה לפתוח בבדיקה

מחמוד דרוויש. פברואר 2008. AP
"משורר שנוי במחלוקת". מחמוד דרוויש/AP

לאחר שנודע להם על קיום הערב, סטודנטים באוניברסיטה מחו על קיומו בחסות המוסד האקדמי שבו הם לומדים. "זה מכעיס אותי, בלי קשר להשקפה הפוליטית שלי", אמר עמרי גרינברג, סטודנט לסיעוד. לדבריו, "אירוע שאמור להיות על דו-קיום ועל עידוד השלום הוא על משורר שנוי במחלוקת שבשיריו מדובר באופן מובהק על פגיעה בעם היהודי. אנשים מנסים להצדיק את זה כאילו מושיטים יד לשלום, אבל מנציחים את ההתנגדות שהיא לא לגיטימית".

ריאן סלאח, סטודנט למשפטים ותושב דליית אל-כרמל, אמר כי מטרת המרכז היוזם את האירוע היא "קידום היחסים הטובים בין האזרחים הערבים והיהודים ולהוקיר משורר לאומני שהטיף לרצח יהודים וגירושם מארץ ישראל". לטענתו, "זה לא הצעד הנכון בשביל לקדם את היחסים הטובים. באופן כללי, בתור סטודנט באוניברסיטה זה מקומם כי זה מראה על החד-צדדיות הפוליטית של האוניברסיטה, משטרת מחשבות שמגדירה מי משורר ומי פשיסט".

אוניברסיטת חיפה. Ran Yaniv Hartstein, Creative Commons
"נכנעת לגורמים אנטי-ציוניים". אוניברסיטת חיפה/Creative Commons, Ran Yaniv Hartstein

מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג אמר כי "מצער לראות כיצד אוניברסיטת חיפה נכנעת שוב ושוב לגורמים אנטי ציוניים הפועלים בתוכה". הוא הוסיף כי ראוי שהאוניברסיטה, הממומנת מכספי המדינה, "תעמוד כסלע איתן לצד מדינת ישראל ולא תפאר ותהלל משורר שקרא לרצח יהודים". "קיום האירוע מחזק את אלה המבקשים למנוע את השתלבותם של בני המיעוטים בחברה הישראלית ומחזק דה פקטו את קולות הפילוג והגזענות. יש להפסיק לאלתר את תיאטרון האבסורד אותו מוביל המוסד", אמר.

מאוניברסיטת חיפה נמסר: "אוניברסיטת חיפה היא מוסד ללא הטיה פוליטית כלשהי, שמורכב מאנשים שלכל אחד מהם עמדה פוליטית משל עצמו. ככזו, האוניברסיטה מעניקה במה לדיונים אקדמיים בנושאים שונים, שבהם מובעות עמדות שונות ואף מתקיימים וויכוחים במגוון נושאים. ככלל, איננו מצנזרים את התכנים כל עוד הם אינם עומדים בניגוד לחוק. במקרה הנוכחי, מארגני האירוע מגדירים אותו כאירוע שמטרתו לקדם הידברות ודו-קיום. לגיטימית גם העמדה כי הבחירה בדרוויש לצורך קידום מטרה זו אינה ראויה, ואין זה תפקידה של האוניברסיטה לפעול כצנזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully