וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסרים דתיים סמויים": סקר פולשני חולק לתלמידי יסודי במודיעין

שאלון לתלמידי כיתות ה'-ו' בחן בין היתר "עד כמה להשתטח על קברי צדיקים יהודי בעינייך?". חלק מהילדים סירבו לענות ונתקלו בהתנגדות. בית הספר טען כי מדובר בסקר שעבר אישור של משרד החינוך, אך המשרד מכחיש כל קשר

נפתלי בנט שר החינוך מלמד חשבון בבית ספר קרול בפתח תקווה 28 מאי 2015. ששון תירם, מערכת וואלה! NEWS
משרד החינוך טוען כי אין לו קשר לשאלון. שר החינוך בנט בכיתה/מערכת וואלה! NEWS, ששון תירם

"עד כמה להשתטח על קברי צדיקים יהודי בעינייך? אם היית נולדת מחדש, היית בוחרת להיוולד שוב כיהודייה, מוסלמית או נוצרייה?". שאלות אלו הן חלק מסקר שהופץ אמש (שלישי) בין תלמידי כיתות ה'-ו' בבית ספר יסודי ממלכתי במודיעין. כך סיפרה לוואלה! NEWS אור, אם לתלמידת כיתה ה'.

בתה של אור סירבה לענות על השאלון ולטענתה, כמעט אולצה על ידי הסוקרת להשתתף בו בניגוד לרצונה. "בתי וחברתה התעמתו עם הסוקרת והודיעו לה שאין בכוונתן למלא את השאלון. כשהגיעה הביתה, היא סיפרה לנו בכעס על אופי הסקר, סוג השאלות וההחלטה שלא למלא אותו", סיפרה האם.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש המכינה בעלי השווה פקודות צה"ל לחטאי סדום: "על כאלה בא המבול"
זעזוע בטכניון: מייסד אגודת הידידים בגרמניה - בעל עבר נאצי
דוח: 87% מתיקי חשדות לעבירות מין נסגרו ללא הגשת כתב אישום

פתיחת שנת הלימודים בבית הספר אופק ברמלה, 1 בספטמבר 2015. ראובן קסטרו
"השאלון מלא במסרים דתיים סמויים". בית ספר/ראובן קסטרו

לפי טענות האם, בעקבות ההתנגדות של הסוקרת לסירוב הילדות למלא את הסקר, התפתח ביניהן דין ודברים והסוקרת ביקשה מהן שיכתבו על הסקר מדוע הן מסרבות לענות על הסקר. "השאלון מלא במסרים דתיים סמויים. תפנו את השאלון להורים שלנו", כתבו הילדות בתגובה. "אני בטוחה שהיו עוד תלמידים בכיתה שחשו בחוסר נעימות ונוחות ופשוט לא היה להם אומץ לקום ולצאת מהכיתה", אמרה האם. אור סיפרה עוד שפנתה אל הורים בכיתות מקבילות כדי לשמוע אם היו תלמידים נוספים שהפריע להם הסקר המטריד. "שמעתי על עולה חדשה, שלא הכירה בעל פה את חגי תשרי, והסוקרת שלה ישבה מולה, עיינה בסקר וגלגלה מולה עיניים, והילדה החלה לבכות", סיפרה.

האם המוטרדת יצרה קשר עם המורה של בתה וזו פנתה אל מנהלת בית הספר כדי להבין מי אישר להכניס אל בית הספר את הסקרים. כעבור כמה שעות חזרה המורה עם תשובת המנהלת שהשאירה את אור המומה. "משרד החינוך הקצה שעות לתכנית תרבות יהודית ישראלית, שרואה את היהדות כתרבות מתפתחת, בלי שום קשר לדת. באישור המדען הראשי הועבר שאלון על מנת לבדוק עמדות וידע לפני הלמידה. הילדים נתבקשו להתייחס למחשבות, למנהגים, לידע שיש להם בנושאים מסוימים וחלק מהשאלות התייחסו גם לתפיסות עממיות שנהוגות היום. בראש השאלון נכתב שאם הילדים לא מעוניינים, הם אינם חייבים לענות על השאלון או שאלות מסוימות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"המחקר המדובר לא נעשה על ידי משרד החינוך"

במסמך פנימי שהגיע לידי וואלה! NEWS והופץ על ידי מנהלת בית הספר אל הורי התלמידים בעקבות "סערת השאלון" נכתב: "אתמול הועבר שאלון למורים ולתלמידי הכיתות בנושא תפיסת היהדות על ידי מורים ותלמידים. השאלון קיבל את אישורו של המדען הראשי של משרד החינוך. תלמידי בית הספר שלנו וכן 200 בתי ספר נוספים נתבקשו למלא שאלון שנועד לבחון את עמדותיהם וידיעותיהם בנוגע לתרבות היהודית הישראלית, שמטרתה להנחיל לתלמידים ידע וחיבור ליהדות כתרבות מתפתחת ללא קשר לדת. השאלון אנונימי, כשלצורך הקידוד נתבקשו הילדים לרשום אותיות ומספרים שהן חלק משם ומספר טלפון של ההורים".

"אני מבינה את הדאגה שנוצרה בקרב ההורים, ומצטערת על כך שלא יידעתי אתכם מראש, על מנת לקבל הסכמתכם על מילוי השאלון", נכתב עוד. "לא הייתה כוונה נסתרת, אלא אילוץ של זמן שלא נבע מסדר היום של ביה"ס. אני מבינה גם את חוסר הנוחות שהרגישו הילדים בנוגע לחלק מהשאלות, אשר נכתבו מתוך ראייה רחבה של מכלול האוכלוסייה בארץ. כמובן שלא נמשיך עם השאלונים ואף אבקש מהמדריכה ומהאחראים לשאלונים לגנוז את השאלונים שלנו ולא להשתמש בהם, שכן גם לא יועברו שאלוני ההשוואה. אני מתחייבת לפניכם כי אין שינוי במדיניות ביה"ס בנוגע למחויבות לכבד כל פרט באשר הוא, לצד המשך למידה משמעותית בתחום 'אהבת הארץ' בתוכנית הייחודית שלנו, לצד התכנית הממלכתית" תרבות יהודית – ישראלית".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המחקר המדובר לא נעשה על ידי משרד החינוך ואין לו שום קשר למשרד החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully